Katteallergi

:ked:
Øv, min mand er allergisk overfor vores nye kat! Kender nogen et mirakelmiddel?? Hjæælp! Vores kat er simpelthen så dejligt og ungerne er vildt kede af det…Mange tak for alle henvendelser.Helena og katten Alfred:doh:

jeg ved man i Tysklang kan få en vaccine mod katteallergi, herhjemme er den ikke frigivet endnu, da den kun virker i ca 50% af tilfældene men her ville det helt sikkert være et alternetiv der skulle afprøves inden der blev sgat farvel til kattene…

i lette tilfælde af katteallergi kender jeg nogen der tager Antihistamin, kan lægeordineres, men i milde tilfælde kan Benadryl el lign produkt afhjælpe og har man problemer med at allergien sidder i næsen kan man få ordineret noget næsespray ved lægen…

Da du ikke skriver om det er påvist ud fra test går jeg ud fra det er… hvis det ikke er er det en god idé at få det testet for tit kan det være ting som følger med det at have kat der fremprovokere en allergisk reaktion, f.eks forøget antal af husstøvmider i alle 3 varianter! og så kan allergien afhjælpes vad simpel rengøring, vask og udluftning

Øhhhhh - der har da på det danske marked eksisteret immunterapi mod katteallergi i snart 20 år :?

Jeg startede med at arbejde hos ALK (nu ALK-Abelló), der fremstiller både priktests og immunterapi, i 1991 og da havde den været fremme nogle år. De er så muligvis ikke kommet med kat på tabletter (som f.eks. græs har været nogle år), men som vaccine eksisterer den altså i bedste velgående :).

[quote=Temple Bar;102099]Øhhhhh - der har da på det danske marked eksisteret immunterapi mod katteallergi i snart 20 år :?

Jeg startede med at arbejde hos ALK (nu ALK-Abelló), der fremstiller både priktests og immunterapi, i 1991 og da havde den været fremme nogle år. De er så muligvis ikke kommet med kat på tabletter (som f.eks. græs har været nogle år), men som vaccine eksisterer den altså i bedste velgående :).[/quote]
ok min fejl… det vidste jeg ikke… min veninde har bare fået vaccinen i Tyskland da hendes læge ikke ville ordinere den pga manglende effekt på for mange mennesker…

om det er den samme vaccine der er tale om skulle jeg så ikke kunne sige med sikkerhed

Katteallergi…eller allergi i det hele taget, kan ikke kureres 100 %…nogen påstår det, men det er fordi allergi ligesom visse andre sygdomme, kan gå i sig selv og forsvinde.

man kan medicinere mod symptomerne…mens allergien stadig findes og bare forværres hvis man fortsat udsætter sig for allergikilden…

[quote=Misurama;102102]ok min fejl… det vidste jeg ikke… min veninde har bare fået vaccinen i Tyskland da hendes læge ikke ville ordinere den pga manglende effekt på for mange mennesker…

om det er den samme vaccine der er tale om skulle jeg så ikke kunne sige med sikkerhed[/quote]

Det kan sagtens være den samme vaccine og hendes læge, der bare ikke er specielt opdateret. Det er praktiserende læger ofte ikke på det område :frowning:

Og der har gennem flere år været dokumenteret langtidseffekt på vaccinen, der netop ikke behandler symptomerne, som f.eks. næsesprays gør. Det største problem er, at mange lider af allergi over for flere forskellige ting og immunterapi er specifik, så hvis man både lider af katteallergi og støvmideallergi og bliver immuniseret for kat, men ikke støv (man kan kun tage én af gangen), vil den rimeligt konstante udsættelse for støvmider gøre, at vaccinen mod kat ikke virker optimalt.

[quote=Felis;102110]Katteallergi…eller allergi i det hele taget, kan ikke kureres 100 %…nogen påstår det, men det er fordi allergi ligesom visse andre sygdomme, kan gå i sig selv og forsvinde.

man kan medicinere mod symptomerne…mens allergien stadig findes og bare forværres hvis man fortsat udsætter sig for allergikilden…[/quote]

Jeg har mødt mange forskere, der har forsket i allergi gennem mere end 20 år - og ingen af dem er enige med dig.

Immunterapi er ikke symptombehandling - det er en vaccinationsbehandling :slight_smile:

Min mand fik konstateret katte- og hundeallergi for mange år siden, han var til priktest et sted i Købehavn. Der blev det sagt til ham, at det med indsprøjtninger med katteallergener over en periode - eller hvad det var - ikke ville gavne ham. Det var yderst få der havde gavn og hjælp af den slags behandling.