Kattebakke - et eller flere steder?

Vi har lukkede bakker alene af den årsag, at Skaldepanden tror, at hun er en gravemaskine. Jeg synes ikke, at der lugtmæssigt er nogen forskel. I sådanne tilfælde handler det vist mest om at få fjernet tis og afføring hurtigst muligt.

Førhen havde jeg to katte på 42 kvm. til at deles om en’ kattebakke. Nu har jeg 145 kvm + kælder og stadig samme antal katte og kun en’ bakke. Det fungere helt fint.

Som de andre siger kommer det nok an på dine katte og deres temperament, men start da med en og se hvordan det går.

Enig - en lukket bakke forhindrer det meste grus på gulvet.
Og hvis katten er en meget effektiv graver, skal man desuden kigge efter en bakke med ekstra høj kant ved indgangen. Men det finder man ud af… :tihi:

Ok, tak for svar! :slight_smile:

Lige endnu et spoergsmaal fra mig: naar I goer kattebakken rent (altsaa til daglig, ikke naar alt indholdet skal skiftes) hvad goer I saa med klumperne? Jeg taenker paa om I bruger disse smaa specialskraldespande man kan koebe fx paa zooplus, eller om I bruger smaa engangsposer, saa det kan komme med i en alm. skraldespand, eller hvordan? Og i saa fald, hvor koeber I de smaa poser henne? Jeg kan finde de specialskraldespande, men synes maaske at det er lidt unoedvendigt at have en speciel skraldespand til det.

Jeg køber de billigste affaldsposer i supermarkedet - 3 ruller for ca 10 kr mener jeg det! De dér, der er røde, hvide eller blå… Der er vist 30 poser i hver rulle. Kommer jeg ikke lige ned med affaldet med det samme, står det i trappeopgangen til næste gang jeg skal ud af døren. Jeg smider det ikke i mit eget affald indendørs, for det begynder hurtigt at lugte syntes jeg :slight_smile:

Læste just at kattebakken kan med fordel regøres i klorin - lugten tiltrækker katten.

Vi har to katte og en lukket bakke, på 100 kvm… Skifter Bakken mindst tre gange om dagen… :slight_smile:

Super, tak for tippet :ok:Sad netop tidligerei dag og tænkte om man kunne rense kattebakken med alm. rengøringsmidler, eller om man var nødsaget til at købe de der dyre, parfumerede ting fra dyrehandlere. Så super!

Vi har en affaldsspand med låg (badeværelsesmodellen) ved hver bakke. Skifter posen to gange om ugen.
Og her lugter ikke af kat ifølge pålidelige kilder. :slight_smile:

[QUOTE=FinnFrode;783908]Vi har en affaldsspand med låg (badeværelsesmodellen) ved hver bakke. Skifter posen to gange om ugen.
Og her lugter ikke af kat ifølge pæålidelige kilder. :)[/QUOTE]

Nååå ja - jeg skulle måske have udspecificeret mit svar :slight_smile: Jeg har ikke affaldsspand på badeværelset, så derfor skulle den i køkkenaffaldet, hvis jeg skulle beholde det indenfor… Og DET er jeg ikke meget for.:tihi:

Jeg kender også flere, der som Finn, har sådan spande på badeværelset og så skifter pose, sådan et par gange om ugen :slight_smile:

Nej, jeg kan heller ikke klare kattelort i køkkenaffaldsspanden. Det tager appetiten, når man laver mad… :smiley:

Jeg har en bakke til fire katte… det er en stor murebalje med meget grus i - det fungere super godt… men jeg har også et bryggers den står i, jeg ville ikke have den i stuen :slight_smile:

jeg bruger dem man tager frugt og grønt i, dem slæber jeg jo hjem alligevel s og så suppleret med de billigste man kan købe

Det der gør vores osse :dokdok:

Til gengæld har de præsteret at sidde TRE i den samme bakke på EN gang og tisse… :dokdok: :tihi:

[QUOTE=TrekkieGrrrl;784255]Det der gør vores osse :dokdok:

Til gengæld har de præsteret at sidde TRE i den samme bakke på EN gang og tisse… :dokdok: :tihi:[/QUOTE]

De tre af vores fire bakker sår på badeværelset, den sidste står nedenunder i stuen.
Vi tømmer dem i en almindelig plastikpose af dem man kan trække til og binde for. De ligger/står på badeværelset indtil de er fulde nok til at en eller anden gider bære dem ned og smide dem ud L
Jeg synes ikke poserne lugter, men nu har jeg osse haft katte i så mange år at jeg tror jeg er immun over for lugten af … kat :lol:
(faktisk tænker jeg tit på om andre mon synes her stinker, for jeg kan ikke selv lugte noget. Der lugter bare af “hjemme” :S

Jeg købte en litter locker i Polen ved World Showet, den er jeg super glad for. Det gør det bare så meget lettere at tømme bakke, og man er fri for at skulle gå ud med skraldespanden hele tiden. Er ved at bruge anden refil op, så syntes faktisk ikke at det er så galt… :slight_smile:

Hos os står den i badeværelset. En stor lukket kattetoilet. :ok:

Vi har kattebakker i: gæsteværelset, på kattekontoret, i forgangen, baggangen, stuen (de eneste der bruger den er dyrene og den ligger på 1. sal), ude i udestuen og der er to, og 1 i bryggerset. Desuden 1 kæmpestor med strandsand i den lille løbegård, 1 i den storeløbegård, 1 i den bagerste løbegård og 1 i haven PLUS 8342 trilliarder blade man i den grad ynder at pølse i det meste af året OG p.t. en DÅM muldvarp der laver skud som er verdens bedste skidested for det er jo forarbejdet jord. Hver pg èt skud er planeret fladt fordi det anses for en kattebakke.
Jeg bruger som skrevet i et andet indlæg de billige hvide affaldsposer fra Brugsen og til den fantastiske pris af 10 kr OG…så bruger jeg verdens bedste grusskovl…TA-TA en liter Lifter. Når jeg har gået den daglige kattebakketømningsrunde sættes posen/poserne på bagtrappen og så bliver de vd lejlighed derefter sat i carporten for så ca. hvar 2.-3. lørdag at blive kørt på lossepladsen. Det bliver jo til en del poser. Stranssandet kører vi ned på samme sted som alt haveaffaldet og der er en god økologi for der er en kæmpemængde regnorme og frøer i det lille vandhul der er der. Missepøller gir god økologi, tihi

Mine 10 store bakker (til 8 katte) er alle med låg, men ikke med låge. Dem tog jeg af som det første.
Dem med låge mindsker godt nok lugten udenfor, men koncentrerer den til gengæld inde i bakken, hvilket ikke kan være synderligt rart for katten.
Jeg vil også anbefale dig at købe bakken så stor som mulig, da katten gerne skulle have mulighed for at kunne bevæge sig uden at træde i sit eget skidt.