Kattebakke hilfe

Nogen der kan anbefale denne:

Jeg har været så smart at ødelægge bunden på kattebakken :frowning:
Så derfor skal jeg have fundet en ny, og da jeg nu har fået hund, leder jeg efter en som måske kan forhindre hende i at gå på kattelorte jagt. :uha:
Men tænker at hun vil kunne komme ind i den? (Det er en cavalier king charles spaniel)

Jeg ved Tempel Bar har en eller flere og er meget glad for dem :slight_smile:

Okay, synes bare at hullet ser lidt stort ud, så er bange for om hun vil kunne kommer ind

Der er også den type hvor katten hopper ind i toppen,samt den der er beregnet til udendørs brug,den sidste kunne jeg nu ikke lige finde.

Tine

[QUOTE=skoglund;1016246]Der er også den type hvor katten hopper ind i toppen,samt den der er beregnet til udendørs brug,den sidste kunne jeg nu ikke lige finde.

Tine[/QUOTE]

Det er vist den her:

[QUOTE=galath;1016281]Det er vist den her:

http://www.zooplus.com/shop/cats/cat_litter_litter_boxes/boxes_without_filter/137379[/QUOTE]

Men tror i ikke sagtens at hunden vil kunne bukke hovedet ind under?

Altså hvis din hund VIL tage lort i bakken, hvad så med at lave en kasse med bakken og så en chiplem i… En cavallier kan jo være fra str kat til noget større :slight_smile: Eller så må den have at vide, det er max. forbudt :wink:

Jeg har faktisk begge de viste bakker :slight_smile: Nr. 2 er eminent som udendørs bakke, så den står på terrassen.

Til en husholdning med hund vil jeg anbefale nr. 2 - altså den, Galath linker til. Hunden skal virkelig ned i knæ og derefter smyge sig op og rundt for at komme ind i den og den appellerer ikke til kun at stikke hovedet ind. Tværtimod må det være en ubehagelig stilling at stå stille i. Derimod vil hunden relativt let få både hoved og overkrop ind i den anden + at låget ikke kræver noget særligt pres nedefra for at blive løftet.

Som en ekstra sikring kan man jo undlade at fylde grus helt til tops i nr. 2 (der er ret dyb). Så tror jeg, den er så hundesikker, som man kan få dem.

okay, tak for råd, tror det bliver nummer 2 så :slight_smile: