Kattebakke kage

Jeg kunne huske der i et album her inde var lavet en kattebakke kage til et kattegale træf i 2008, og fandt billedet via google, er der nogen der evt kender opskriften til kagen? Jeg skal lave lidt sjov med min bedste veninde her i næste weekend, og det ville være den oplagte spøg.

http://www.kattegale.dk/forum/album.php?albumid=350&page=2

Ved ikke lige om det er den samme, men har denne her:

Kattegrus kage

Ingredienser:
1 pakke chokoladekagemix
1 pakke lys kagemix
1-2 poser vanillecreme (alt efter hvor fugtig og sammenhængende du vil have kagen)
1 pakke Mariekiks
Evt. grøn frugtfarve
1 pose skumbananer
1 kattebakke – killinge/udstillingsstørrelse eller firkantet opvaskebalje
1 ren og ny grusske

Fremgangsmåde:

Bag chokoladekagen.
Bag den lyse kage.

Bland vanillecremen og stil den til afkøling i køleskabet. Blend Mariekiksene i en blender. ¾ af blandingen tages fra i en skål og den sidste fjerdedel blendes med en smule grøn frugtfarve.

Når kagerne er kølet af, skal de smuldres, dette kan gøres enten i en stor skål eller direkte i kattebakken. Bland med halvdelen af de ufarvede blendede Mariekiks. Tilsæt vanillecremen lidt af gangen, så du selv kan sige stop når konsistensen er helt rigtig. Hæld i kattebakken hvis blandingen ikke allerede befinder sig der.

Tag skumbananerne frem og tag 4-5 styk fra. Resten af skumbananerne placeres strategisk på kagen, nogen skubbes lidt ned i blandingen alt efter hvad du synes ser mest rigtigt ud.

Resten af de ufarvede blendede Mariekiks fordeles jævnt hen over overfladen, så man kun kan ane konturen af skumbananerne.

De sidste 4-5 skumbananer placeres på overfladen. Gnid dem gerne med et tyndt lag vanillecreme inden de placeres og læg dem så du synes det ser rigtigt ud. En skumbanan kan eventuelt varmes op så den er halvsmeltet på underfladen og placeres strategisk på kanten af bakken. Dette trick er ikke velegnet hvis kagen skal transporteres.

Til allersidst tager du de grønne blendede Mariekiks og strør hen over overfladen. Vanillecremen på de sidste skumbananer gør at krummerne hænger bedre fast. Den grønne farve skal ligne chlorofyl i kattegrus, men kan sagtens udelukkes. Så strør man bare ufarvet Mariekiks let hen over toppen.

Så er kagen færdig og skal naturligvis serveres med grusske.

God appetit!

Den lyder altså super den kage… den bliver jeg nødt til at prøve af!

Jeg har flere gange tænkt på at bage den til min fødselsdag :høhø: Har desværre bare aldrig fået det gjort, men kan da være det skal være i år :slight_smile:

[QUOTE=Camilla;823998]Ved ikke lige om det er den samme, men har denne her:

Kattegrus kage
[/QUOTE]

Det er sgi sørme min “fordanskning” af den amerikanske opskrift jeg altid har brugt. Det er altså sjovt når ting vandrer rundt på nettet og man støder på dem igen :høhø:

Jeg har aldrig selv brugt det med grøn frugtfarve i mariekiksene, muligvis fordi jeg ikke kan tåle grønt, men også fordi jeg ikke mindes at have set kattegrus med grønne stykker i herhjemme. Måske man i stedet skulle farve en lille smule med blå frugtfarve? For der findes jo masser af grus på det danske marked med blå krystaller i.

Den kræver for øvrigt modige mennesker er min erfaring. Har haft den med til en kattefremvisning i MaxiZoo hvor 75% af kattefolkene stejlede totalt og ikke ville smage :tihi: Har også haft en med til Kattens Dag hos mine dyrlæger hvor dyrlægerne smovsede som om de aldrig havde lavet andet. Og har haft den lavet til Halloween hvor der kun blev spist et meget lille hjørne under påskud af “at man var for mætte til dessert” :høhø:

Kagen til lige netop det Kattegaletræf der er i albummet var for øvrigt ikke min version, men en rigtig lækker luksusudgave med flere lag af kage og velsmagende fyld og hjemmelavede høm-høm’er ovenpå.

[QUOTE=Gizzemissen;824076]Det er sgi sørme min “fordanskning” af den amerikanske opskrift jeg altid har brugt. Det er altså sjovt når ting vandrer rundt på nettet og man støder på dem igen :høhø:
[/QUOTE]

Hehe, ja det er da lidt sjovt. Jeg har den fra et andet katteforum og har gemt den, da jeg som sagt gerne ville prøve at lave den en dag :slight_smile:

Hvis jeg ikke husker galt så var kagen tiramisu men jeg lægger altså ikke hovedet på blokken med den påstand :smiley:

Men Tina hvordan får du skumbananerne til at ligne hømhømer?

Gnider dem med lidt af vanillecremen så de får et glat udseende - formen er der ikke så meget at gøre ved, men der findes flere forskellige mærker skumbananer og ikke alle er lige store og krumme ;o) Har også tænkt at Dumle karameller burde kunne bruges hvis de blev gnubbet med lidt vanillecreme så de mister lidt af den glatte overflade.

Kagen var lagt sammen med rabarber mousse + en anden slags frugt mousse…
Og “pøllerne” var choko mousse.

Prøv at sende Regitze en Pb, måske hun kan skaffe opskriften.
Det var Anette, som tidligere havde opdrættet Kefir, som bagte kagen, og tror de måske stadig har kontakt.

I den originale version er det vist hersheys der skal bruges som pøller, ikke? Jeg har altid tænkt at mini-twix ville være perfekte. Eller Mini Mars - dem kan man smelte lidt så de kan formes…

Og jeg har ossse tit tænkt på at bage den, men er aldrig nået så langt L

Undskyld, jeg har sikkert ikke fået kaffe nok men “host host”
Er det stadig kage vi snakker om?

[SIZE=1]Beklagr den dårlige mandags-humor… [/SIZE]

:klapper::klapper::klapper:

TAK Gucci :smiley:

Jeg så en linke til den på Fjæsbogen forleden, og der stod at pøllerne var lavet af browniedej :slight_smile:

[QUOTE=Gucci;824553]Undskyld, jeg har sikkert ikke fået kaffe nok men “host host”
Er det stadig kage vi snakker om?

[SIZE=1]Beklagr den dårlige mandags-humor… [/SIZE][/QUOTE]

:lol::lol: