Jeg vil blive rigtig glad hvis I der har kattebakke/sandkasser udenfor til jeres katte vil vise billeder af det og fortælle hvad I bruger som grus.
For nu er jeg godt træt af Zilaz og Aicha skider på græsplænen, og de pisser på den alle 4, græsplænen ligner, ja, lort.
Vi har en bakke til at stå udenfor med EverClean i, og vores skider alligevel rundt omkring i haven.
Jeg har ikke noget i mod de skider i min have, når bare det er på/i jorden.
Er den fritsående eller under tag, og er det en lukket bakke?
[quote=PiaH;405057]Jeg har ikke noget i mod de skider i min have, når bare det er på/i jorden.
Er den fritsående eller under tag, og er det en lukket bakke?[/quote]
Det er en lukket bakke. Pt. står den nede i haven i et bed med granitskærver, hvor de har fået for vane at skide. Normalt står den på terassen under et halvtag.
Okay, tak skal du ha’
Vi har bare lavet en dyb sandkasse, med alm strandsand i. Ingen bund i, for så bliver tis skyllet væk i regnvejr, og så skal man bare fjerne pøller derfra.
Det lyder smart, men hvordan dyb, gravet et hul i jorden og bygget en træremme eller hvad?
Vi har også bare en sandkasse ude i haven med strandsand i. Den bruger de fint.
Vi købte sådan en plastik børnesandkasse, borede masser af huller i bunden, så regnvand og tis kan komme væk. Vi skifter sandet i den et par gange om året og fjerner selvfølgelig pøller hver dag.
[quote=Lisa;405152]Vi har også bare en sandkasse ude i haven med strandsand i. Den bruger de fint.
Vi købte sådan en plastik børnesandkasse, borede masser af huller i bunden, så regnvand og tis kan komme væk. Vi skifter sandet i den et par gange om året og fjerner selvfølgelig pøller hver dag.[/quote]
Ja det kan jo også være en løsning
Yeps lige nøjagtig. Mener han gravede den ½ meter dyb, og så kan man jo selv bestemme hvor stort omfanget skal være = hvor meget man orker at grave og hvor mange katte man har. :høhø:
Jeg har også en sandkasse, købte en plantekasse af træ uden bund i Bauhaus/Silvan, gravede den et stykke ned i jorden og fyldte op med strandsand.
Kattene bruger den dog kun til at tisse i, sandet bliver skiftet et par gange om året.
Okay, super smart, tror jeg vil det, har da både jord, skovl, spade, træ og søm/skruer, mangler bare sand.
Hvor kan man købe sand?
[quote=Susanne Harbo;405186]Jeg har også en sandkasse, købte en plantekasse af træ uden bund i Bauhaus/Silvan, gravede den et stykke ned i jorden og fyldte op med strandsand.
Kattene bruger den dog kun til at tisse i, sandet bliver skiftet et par gange om året.[/quote]
Det er også en smart løsning, så skal man ikke banke kassen sammen selv
Da du var her i lørdags, så du da ikke vore udendørs kattebakker?
Det er stooore hundekurve i plastik så de kan rengøres ordenligt når de er tømte for så at blive fylde med deeeejligt hvidt strandsand igen. NÅR her lige er ordnet kattebakker ert det nærmest som at vinde i klasserlotteriet, at finde en tår eller cigar i de indendørs kattebakker
Mine kan finde på at tisse på græsplænen men andet laver de aldrig. JO ude i kanten af haven hvor der er blade men aldrig på plænen
[quote=kamikaze;405305]Da du var her i lørdags, så du da ikke vore udendørs kattebakker?
Det er stooore hundekurve i plastik så de kan rengøres ordenligt når de er tømte for så at blive fylde med deeeejligt hvidt strandsand igen. NÅR her lige er ordnet kattebakker ert det nærmest som at vinde i klasserlotteriet, at finde en tår eller cigar i de indendørs kattebakker
Mine kan finde på at tisse på græsplænen men andet laver de aldrig. JO ude i kanten af haven hvor der er blade men aldrig på plænen[/quote]
Jo jeg så dem godt, men med strandsand syntes jeg entlig ikke lige om at vand og tis ikke kan rende igennem, her bliver det nemlig ikke under tag, men jeg tror det fungere godt.
Hej!
Her er lidt billeder af hvad vi har lavet i år.
der er én rummeter sand i den fra dette link:
http://www.materialediscount.dk/produkter/strandsand
Det var det billigst jeg ku finde, de levere inden for et bestemt område for 410kr.
Sandet er ca 20cm dybt. Indtil nu har det fungeret super godt. Der er også her meget lidt anvendelse af de indendørs bakker.
Det er ikke så smukt endnu, men hen af vejen regner jeg med at der skal vokse lidt grønt op af brædderne…som forøvrigt er maghoni :høhø: kom ikke og si mine katte har fine vaner?? -LOL
Held og lykke med dit projekt!
[quote=HeroldDesign;405977]Hej!
Her er lidt billeder af hvad vi har lavet i år.
der er én rummeter sand i den fra dette link:
http://www.materialediscount.dk/produkter/strandsand
Det var det billigst jeg ku finde, de levere inden for et bestemt område for 410kr.
Sandet er ca 20cm dybt. Indtil nu har det fungeret super godt. Der er også her meget lidt anvendelse af de indendørs bakker.
Det er ikke så smukt endnu, men hen af vejen regner jeg med at der skal vokse lidt grønt op af brædderne…som forøvrigt er maghoni :høhø: kom ikke og si mine katte har fine vaner?? -LOL
Held og lykke med dit projekt![/quote]
Hold da op hvor er det flot
Tak for billeder og link
Hep! Jeg er ny her på siden.
Mht udendørs katte bakke har jeg brugt en gammel kommode (uden skuffer) og savet den til og banket lidt ekstra på (På den måde fik jeg en holdbar kasse uden regning) mål ca. B: 50 H: 50 L: 80. Den har jeg placeret over et hul der passer på målene og er 40 cm dybt. I hullet har jeg fyldt gamle mur brokker, leca kugler i mellem brokkerne for bedre dræn, løst og sandholdigt jord for fylde og de sidste 20 cm er der byggesand -det virker mere drænende end sandstrand. De (mine 4 skidende og pissende “børn”) tager lige så stille i mod mit nye byggeri. Held og lykke med byggerierne og nyd det dejlige forår!