Kattebakke

Kattebakker hvad kan i anbefale til den ivrige graver?

Har 2 store(synes jeg selv) bakker men damen derhjemme mener hun skal grave lidt vildere end jeg selv er vild med.
Med det resultat at der er kan være grus over hele badeværelse gulvet. så tænker at skifte bakkerne ud med en der er højere og større.
Men som sagt hvad anbefaler i?

Nu værende mål er 37b 58lang og 17høj og har 2 ved siden af hinanden. men tænker hvis jeg finder den rigtige bakkestørrelse at jeg kan skifte dem ud med 1 stor?

Vi har store sorte firkantede murbaljer købt i silvan. De fungerer super fint. De koster ik så meget så de bliver skiftet ud i takt med at de har skrabet så meget på kanterne så jeg ikke synes jeg kan få dem rene igen, ca en gang årligt, men jeg har også mange og store katte :høhø:

Jeg har sådan en stor bakke

og så har jeg altid lågen klappet op som vist på billede 3. På den måde er det en mellemting mellem en åben og en lukket bakke. Den er samtidig nem og hurtig at gøre ren. Man skal ikke have låget af først. Men katten kan selvfølgelig stadig skrabe grus ud af åbningen, hvis den skraber i den rette vinkel :slight_smile:

Vi bruger udendørsbakken fra zooplus - både med og uden låg - det er den dybeste bakke, vi indtil nu har fundet på markedet :ok:

Det mest effektive her i huset med 5 bakker af forskellige store modeller er den hjemme byggede, et bestå skab fra ikea, lagt ned, og med et hul skåret i siden, i toppen mellem hængslerne er det boret huller til udluftning, i bunden ved siden af bakken har jeg lagt en billig ikea dørmåtte. Det er den eneste af bakkerne hvor jeg ikke har en strand af katte grus liggende foran.

[QUOTE=galath;1236073]Jeg har sådan en stor bakke

og så har jeg altid lågen klappet op som vist på billede 3. På den måde er det en mellemting mellem en åben og en lukket bakke. Den er samtidig nem og hurtig at gøre ren. Man skal ikke have låget af først. Men katten kan selvfølgelig stadig skrabe grus ud af åbningen, hvis den skraber i den rette vinkel :)[/QUOTE]

Jeg har lige købt den i den grå udgave :slight_smile:

vi har købt sådan en her i jem og fix og efter vi er begyndt at bruge den er grus svineriet reduceret ret kraftigt, vi har næsten ikke grus på gulvet længere

http://www.jemogfix.dk/butik/huset/opbevaring__flytning/opbevaring.aspx?view=1&pid=9035365