Kattebakker robotter

Jeg kan godt mærke at jeg nogle gange har behov for at ting er nemt, så man har mest mulig tid til alt mulig andet.

Så jeg må tilstå at jeg har 3 forskellige slags robotter til at klare kattebakke tømningen.

Og da jeg synes noget forskelligt om de 3 jeg har tænkte om vi ikke kunne anmelde vores kattebakker/ grusskovle, som kan gøre vores liv lidt nemmere… og her tænker jeg både de normale men også de der kræver minmal arbejde…

Jeg har længe haft 1 normal kattebakke men den flytter snart ud, da jeg lige er gået fra 2 til 3 roboter…

5 Synes om

Jeg må tilstå at jeg har en kat der på ingen måde tolerere at kunne se at en har været i bakken og at sandet nærmest skal være siet før hans numse er tilfreds, så derfor er robotterne magiske for mig.

Denne er den første vi fik og den er fra marts 24. Den er købt i danmark og jeg elskede den, da vi havde den alene. Men på et tidspunkt begyndte vores katte at bruge den mindre og mindre. Den er virkelig lille og selv mine orientaler vælger heller andre med mere plads. Men jeg elsker den måde den drejer og det gør intet at en hopper ind i den mens den køre, hvilket har været en krav ved alle jeg har købt. Det er også klart den billigste af dem jeg har, men jeg synes den er for lille i højden og selvom man nemt kan købe reservedele så kræver den vedligeholdelse og udskiftning af f.eks. bund. Jeg mistænker at det til dels også skyldes at mine katte er tunger end den egentlig ønsker… men den bliver brugt dageligt. Lige nu er plastik bunden gået i limen og jeg tænker jeg vil prøve at efterlime

5 Synes om

Den der ville Elias aldrig kunne få sit korpus ind i :woozy_face:

1 Synes om

Læg ikke mærke til rodet på mine billeder

Dette er en pet kit pura max 2. Jeg må tilstå jeg har købt den brugt. Og haft den i brug i ca 1 måned… rengørrings aktig kommer der flere bremse spor i denne end den første og der kræves mere aftørring/vask. Den er ikke så stor som jeg egentlig havde forventet. Men åbningen og pladsen inden i er klart bedre end den første, men prisen er også noget andet som ny. Den er også blevet hoppet i mens den kørte (piraten er klart den der sikre at intet farligt er ved dem) og den stopper og reagere sådan jeg aldrig frygter for kattenes sikkerhed. Den lille sorte firkant viser også vigtig information. Når en kat er i den viser den vægten på katten, den kommer med en trekant når den er fuld og den viser altid status.

Det vi er mest glade for ved denne er de notifikationer vi får fra den. Den skriver “jeg er bekymret for x da den ikke har brugt kattebakken i x dage” eller "sikre jer x sundhed, da x har tabt sig z gram )
Den sender derfor en del informationer på ens telefon og jeg elsker det, selvom man griner når man er i by og ser “piraten har brugt kattebakke i 38sekunder”
Man får også en besked når den er fuld og selvom jeg faktisk virkelig har forelsket mig i denne så har den altså den ulempe at den ikke køre efter beskeden er afsendt om at den er fuld.

Jeg skifter nu her skovlen inde i den til en finere udgave, men den er blevet brugt en hel del.

En anden ulempe er også hvis ens katte næsten vejer det samme, for der kan den jo heller ikke kende forskel på dem. Man kan nemlig holde øje med sine katte og navngive en en vægt så 5538g bliver piraten. Vi har 3 katte der ligger meget tæt i vægt…

Man kan købe reservedele men jeg har ikke haft behov for at få erfainger omkring det endnu

Hov og vi tømmer den ca hver 3 dag og det har været en som ihvertfald 3 af vores katte har brugt primært…

4 Synes om

Det er virkelig også problemet med den, for en ting er at den er lille, men kattene synes jo heller ikke der er meget plads i den… men den bliver dog stadig brugt

3 Synes om

Denne ubpet har jeg lige modtaget i dag. Den er ikke så bred som pura max og noget billigere end den. Datteren har pyntete den.
Åbningen er dejlig stor og den var ikke sat til før den var i brug. Umildbart betyder den store åbning virkelig meget for mine katte.
Poserne i dem alle er affaldsposer fra rema 1000 og i denne sidder posen øverst i den hen mod bagsiden reservedele kan også købes, men der er rigtig god plads til kattene i bakken og den sender også glædeligt beskeder med vægt og tid brugt på den…

4 Synes om

Ja, den sidste tror jeg godt Elias ville kunne få sin brede mås ind i.

Men selv om den er praktisk, så har jeg ikke noget stik i nærheden af hvor den skal stå, så jeg må bre fortsætte med at tømme bakken.

3 Synes om

På mange måder er det altså også nemt og rart… mit skyldes virkelig 1 sær kat i mit hjem, men det har gjort vores liv noget nemmere

3 Synes om

På sigt vil jeg ikke sige mig fri, men på nuværende fungerer vores bænk rigtig godt som skjuler. Den tager desuden virkelig meget grus fra gulvet. Ikke at vi ikke har grus på gulvet, bare ikke i de mængder vi havde før :smile:

3 Synes om

Jeg havde engang en kattebakke i et skab og elskede det ind til en begyndte at tisse over kattebakkens kant… men det er efterhånden nok 10 år siden… for jeg kunne holde børne af kattebakken også, så de ikke brugte den som sandkasse med deres legemad

5 Synes om

Lækkert :joy:

2 Synes om

Vi fik den første robot i 21, en brugt Litter-Robot 3, som vi kaldte vores rumstation. Det viste sig den var defekt, men vi fik købt nye reservedele og samtidig så den kunne styres via wifi.
Sikke en lettelse at kunne sløjfe 4 store jumbobakker. Den reagere på vægt 2,5 kg.
Poserne til skuffen køber jeg på zooplus.
Hvor ofte den tømnes er afhængig af, hvor mange katte der har adgang. Ved 2 katte, ca hver 14 dag.

Pga de mange opslag på face om at det var idiotisk og livsfarlig for kattene, har jeg afprøvet med fingrene for hvad der skete, hvis en killing kommer i klemme, den reagere lynhurtig, og køre tilbage og stopper. Det giver kun enkelt lille klem. Og vi har endnu tilgode at opleve en kat eller killing komme i klemme.

Vi har senere købt en Litter-Robot 4, den er sensor styret, og dermed helt ufarlig for killinger, men har også den ulempe at den kan blive lidt overfyldt inden den bliver tømt, når man har et kuld lillinger, der syntes det er verdens sejeste legeplads.
På appen kan man oprette kattene, så den fortæller, hvem der har været på potten, dog med den fejlmargen der er ved katte, der vejer næsten det samme samt man hele tiden skal huske at opdatere kattenes vægt.
Vi bruger malerspande poser til bakken

Vi har senere købt en 3 mere brugt og den har kørt uden problemer

Den er lidt beskidt indvendig, men det klares nemt med et par våd servietter

4eren fordeler affaldet bedre i skuffen end 3eren, men vi jævner det bare ud, når vi alligevel tjekker om den lige skal gøres ren.

Kun når vi har killinger har vi almindelige bakker stående og vores helbred elsker de elektroniske bakker og tænker også vi køber nr 4 til at have i stueetagen, når vi har killinger

Glemte lige at de nu kan købes hos elgiganten, men vi har købt vores online fra Holland, det er også der vi køber reservedele

5 Synes om

@line_refsgaard Har du link til, hvor jeres kan købes af ny.
Den vi skal have i stueetagen, behøver ikke være stor, da den er for killingernes skyld. De voksne kan gå i kælderen.

1 Synes om

Jeg vil SÅ gerne.
Men har brug for at kunne holde øje med muffins mave. Måske den dag han er væk

3 Synes om

Hvilken kan du bedst lide Jeanette? 3 eller 4? Jeg overvejer lidt om mine skal have en større nemlig. For Dumle bliver en stor dreng, og da først jeg fik Delle til at spise voksede hun også godt til, så hun er også blevet større end forventet.

1 Synes om

Jeg kan bedst lide 4,eren, det er dejligt at kunne se hvem der er på potten og nu kan man få en højere forkant til den, hvis man har et par gravkøer (Vi har to drenge der står og graver, så gruset flyver ud på gulvet)
Men indrømmer også at kan jeg være heldig at finde en god brugt 3er, så er jeg for nærrig til at købe en ny 4er

2 Synes om

Forståeligt. Jeg er heller ikke lige helt klar til at punge ud endnu. :grimacing:

2 Synes om

https://www.avxperten.dk/ubpet-c20-intelligent-selvrensende-kattebakke-med-app-9-sensorer.asp?gad_source=1&gad_campaignid=21577717375&gclid=Cj0KCQjwyIPDBhDBARIsAHJyyVhsMnGl7wf6i8c9vyi6c_8tfTUM-eMaJas6RST_JV_tDm-R7AWVNZIaAko5EALw_wcB

Patrick siger den hjemmeside er ok.
Men vi købte på amazone.de og fik den på under en uge… vores var en udstillingsmodel og kostede derfor 1900

2 Synes om

Til de størrer er alt andet end ufoen ok… højden og pladsen er i dem er nemlig noget helt andet…

2 Synes om

Hvordan er den elektroniske styring og app, giver den information om den enkelte kat.
Og hvordan med reservedele