Kattebilleder i Maj

Jeg har tænkt det samme, men det er fordi jeg får ondt i maven hver gang der bliver delt billeder af hunde luftet uden snor i byer osv. Jeg er bange for hunde, og derfor kan jeg ikke bare gå en tur, fordi jeg aldrig ved, om der er en løs hund.

4 Synes om

Kira går ikke hen til nogen, hun snuser rundt på græsset og vil langt hellere sove dagen væk end at gå tur :smiley:

Det er hårdt at være 10 år :stuck_out_tongue:

1 Synes om

Når man er bange for noget, så er det ikke så vigtigt, om det faktisk kommer hen til en. Ved der ikke er en snor, så kan man ikke, om hunden bliver eller løber hen til en :person_shrugging: Så jeg ville slet ikke turde vove mig ud af min dør, mens der gik en hund løs lige udenfor.

6 Synes om

Kan godt følge begge vinkler - men det er jo kun hundeejeren, der ved (eller i nogle tilfælde, troede at vide… :see_no_evil:) hvordan hunden reagerer, så må gå med Lykke…
Er ikke selv bange for hunde, men møder jeg hundeluftere med løse hunde, når jeg rider beder jeg dem altid tage hunden i snor, hvis de ikke gør det på eget initiativ - har jeg pludselig en hund i bagbenene på hesten, kan jeg jo ikke bruge til ret meget, at ejer forsikrer at den aldrig har gjort det før… :rage:

7 Synes om

Det er lige mit issue. Jeg kan jo ikke se på en hund, at den aldrig ville gå mere end en meter væk. Det kan jeg kun ved dem, hvor hun tydeligt går lige ved deres ben og holder kontakt til ejeren.

Virker det at spørge folk? Uden hest virker folk i hvert fald som om man er idiot, fordi man er bange for løse hunde… Åbenbart er det meget mere reelt hvis man er bange for fx mus :sweat_smile:

3 Synes om

Lovgivningen er desuden også klokke klart på det område:

  • Hunden skal altid føres i en fast line/snor med en maksimal længde på 2 meter, når den befinder sig på gader, veje, stier, pladser mv., der er åbne for almindelig færdsel.

Jeg er generelt heller ikke bange for hunde, men byrder mig alligevel ikke om at løse hund kommer hen imod mig.

Lige så vel som det er mangel på respekt for naboerne at man lader katten redne frit, ja så er det ikke andreledes for hunde, der ikke føres i snor

4 Synes om

Indrømmet, det er sjældent jeg har brug for det, de fleste finder selv ud af at det nok er en god ide… :sunglasses::racehorse::see_no_evil:
Men kan ikke huske at det IKKE har virket, og så kan man jo skide på hvad ejer tænker om en… :face_with_raised_eyebrow:

1 Synes om

Fra Hundeloven

"§ 3. I byer og områder med bymæssig bebyggelse er det forbudt at lade hunde færdes på gader, veje, stier eller pladser m.v., der er åbne for almindelig færdsel, uden at de enten føres i bånd eller er i følge med en person, som har fuldt herredømme over dem. "

Jeg har fuldt herredømme over hende… hun tuller så langsomt afsted at hun næsten bliver overhalet af snegle.

Klokken meget tidligt i morges … Spotty vil gerne at det kommer frem, han puttede ikke med LouLou!

19 Synes om

Eftermiddag i sofaen :smiling_face_with_three_hearts:
Silas og Puffe er så gode til at putte med hinanden. Skofus foretrækker at putte med mig :heart:

18 Synes om

De havemøbler må være sat frem til mig, mener Yuri :+1:

Kolbjørn foretrækker et lidt alternativt møbel :grin:

17 Synes om

Skønne drenge :heart::heart::heart: og holda da op Teddy har udviklet sig positiv, han har et flot look :heart:

1 Synes om

Ja, jeg synes da også han er blevet ganske pæn :slightly_smiling_face: Og sød og rar er han :heart:

2 Synes om

Jamen det er da godt at Lucas ikke skal have en tør ble. Man ligger åbenbart godt oppe på puslebordet. :grin::smiling_face_with_three_hearts:

15 Synes om

Vi venter på Kira bliver hentet.

Har sat Simba fast til bænken

9 Synes om

Det tog så lang tid at begge dyr valgte at ligge sig ned.

Kira lignede lidt en død gris :grin:

13 Synes om

Jeg ville egentlig bruge aftenen på at brodere, men kattene har indtaget den gode stol.

16 Synes om

Et styk hårbold

16 Synes om

For en gangs skyld en hule, som kattene ikke er blevet træt af, efter få dage :smiley:

13 Synes om

Dovne drenge :heart:

20 Synes om