Hej !!
Jeg håber at nogen her inde kan hjælpe mig. Jeg hentede for snart 20 dage siden 2 voksende staldkatte på et internat. De har siden de kom her til været i en gammel stald, uden andre dyr. Hunkatten er kælen so snaksalig men hankatten væsede af mig da han kom ud af transportkassen; så jeg lod dem være i fred. hunkatten kommer altid når jeg kommer ud i stalden, han gemte sig de første dage, jeg satte faktisk camera op for at se om han skulle være kommet ud, men han kom og spiste. de sidste par dage er han begynt at dukke op fra sit skjul på loftet, når jeg kommer med mad. nu er mit spørgsmål
hvordan vender jeg dem til en kattedør ?? nogen her inde der har en god ide. Den vil blive sat i senest i morgen. jeg læste andetsteds at det var bedst at holde katte inde 2-3 uger efter flytning, men nu er vejert jo så god og jeg syntes de skal have lov til at komme ud. håber på svar v.h. stina
når du mener de har tilpasset sig så monterer du døren og viser hunkatten hvordan den skal komme ud… så går det af sig selv, hun skal nok vise hankatten hvordan man gør det…
vi havde vores kat inde i 2 dage efter vi flyttede, men der er jo forskel på katte
Takker meget for dit svar. Jamen jeg har læst et andet sted at der skulle gå min. 2 uger så ville ikke tage chancen og lukke dem ud. Har hentet dem på et internat under 5 km væk, og man har jo før hørt om katte som er gået tilbage til den gamle adresse smiler. De sad ike i bur på internatet men gik løse da dyrelægen der har internatet neutrliser alle katte der kommer ind, også dem som ikke er kæle katte og så får de lov til at leve som staldkatte hos hende. I stedet for at side i et bur også blive aflivet efter 3-4 uger fordi ingen vil have dem. Her ude på landet er der jo mange der gerne vil have staldkatte. Jeres kat var kun inde i 2 dage, men den flyttede vel også med jer fra det ene sted til det andet ??? mine katte skulle jo både vænne sig til nye mennesker og et nyt sted at bo. Men endnu en gang tak for dit svar VH. Stina