Katteejere der virker ligeglade med deres katte

ja gud hvor bliver jeg egentlig vred.

min mor og jeg har kigget efter en gråmis som skulle være legekammerat til tyksakken når hun engang flytter hjem. og i dag fandt vi så 3 dejlige uldtotter som vi gerne ville se. men der var lige pludselig en masse grunde til ikke at vælge dem.

  • kattene boede ude,
  • kattene har aldrig været i hænder.
  • de var kun 10 uger og han forventede man tog en killing med hjem, for ellers var det da ikke besværet værd at komme.
  • de har ikke været ved dyrlæge.
  • han kunne ikke se farveforskel på dem, selvom det tydeligt på billederne viste at den ene var meget lysere blå end de andre to.
  • han kaldte dem huskatte, men både mor og killinger var langhåret.

hmmm . :prut:

undskyld, men jeg måtte bare ud med det.

Det har han så ret i. Men det andet er da forkasteligt.

det er da blandinger når det er kryds af en langhår og ukendt race.:?

Alt hvad der ikke har stamtavle er i princippet huskatte - i hvert fald i “racekatteverdenen” :slight_smile:

nå okay. så trækker jeg mig tilbage med den sætning.:tihi:

Ja.

Men genetisk, eller hvordan man siger, synes jeg nu også det er en skam. For den korthårede huskat.

Det er jo noget fremmed, som gør at “huskatten” efterhånden er begyndt at blive langpelset.

Kære Mette…:slight_smile:

Var det ikke en god idé -
Hvis din mor og du ventede med at anskaffe flere katte til din mor er flyttet hjem til sig selv.

Er der ikke mulighed for at I måske kan vælge en kat mere fra det internat hvor I allerede har fundet den første killing. Måske har den allerede en ven den leger godt med :slight_smile:

[quote=Mona Jensen;225161]Kære Mette…:slight_smile:

Var det ikke en god idé -
Hvis din mor og du ventede med at anskaffe flere katte til din mor er flyttet hjem til sig selv.[/quote]

hun er flyttet mere eller mindre hjem. men skal vi ikke holde det i tråden om emnet istedet for at blande det ind i alle mine tråde:?

søsteren var desværre reservert og de andre killinger vi kunne sammen med var desværre også reserveret. men vi tager derud igen i weekenden. så må vi se om de har fået flere missere der:bebe:

[quote=Mette Stevnsborg;225177]hun er flyttet mere eller mindre hjem. men skal vi ikke holde det i tråden om emnet istedet for at blande det ind i alle mine tråde:?

Det skal du ikke tage ilde op Mette.
-surrender Det var venligt ment.

Jeg var forbi Tingskoven i går, og kunne høre at de netop da var i telefonisk kontakt med en dame, der ville komme forbi med nogle killinger, hun havde fundet.

Så der kommer hele tiden nye killinger ind, så prøv med et besøg igen, måske I har held med at finde endnu en killing.

Og så er der jo også alle de voksne katte - de bliver lidt overset her i killingesæsonen, men der er også mange både søde og legesyge voksne katte.

Katteinternatet i Ørsted har ikke mindre end 8 eller var det 9 missemødre med mislinger p.t…
Vpre internater er ved at revne p.t. fordi der findes ALT for mange uansvarsløse torskepander af racen Homo sapiens.
Jeg blev ringet op igår aftes…en sød pige havde reddet to små 7-? hunmislinger og hun har installeret dem i deres stald med hø, kasser, masser af mad…men kan ikke selv have dem fordi hun har to store hunde.
Jeg fik mailet et internat jeg kender godt og der er givet OK, når de har en plads for også dèr er der fyldt op.
Uansvarlig omgang med dyr burde straffes så folk selv fik det at mærke på egen krop. Lige hvordan ved jeg ikke, men noget burde der gøres. Det er SÅ skræmmende den uvidenhed, den ligeyldigehed og den uansvarlighed der lægges for dagen.
Jeg er flov over min race…alt for ofte

Man kan vel godt vende den lidt om, kan man ikke…

De mennesker der vil have gratis/billige killinger, som henvender sig sådanne steder som du beskriver, er med til at fastholde katte i en elendig situation og med til at holde en “forretning” kørende, hvis killingerne bliver afsat, er der jo ingen grund til at ændre/stoppe produktionen :frowning:

[quote=Marianne H;225398]Man kan vel godt vende den lidt om, kan man ikke…

De mennesker der vil have gratis/billige killinger, som henvender sig sådanne steder som du beskriver, er med til at fastholde katte i en elendig situation og med til at holde en “forretning” kørende, hvis killingerne bliver afsat, er der jo ingen grund til at ændre/stoppe produktionen :-([/quote]

jeg synes bare det burde have fremgået af annoncen at de boede ude og ikke var vant til hænder, så folk lige tænkte sig om en ekstra gang, eller købte dem som staldkatte.

[quote=Sheer;225151]Ja.

Men genetisk, eller hvordan man siger, synes jeg nu også det er en skam. For den korthårede huskat.

Det er jo noget fremmed, som gør at “huskatten” efterhånden er begyndt at blive langpelset.[/quote]

Er det? Jeg vil rigtig gerne vide det, for opstår langhårede huskatte ikke spontant ind i mellem? Har de aldrig gjort det gennem tiden?

Der findes så mange andre mutationer i naturen, at jeg personligt ikke vil udelukke at dette kan ske og er sket før i tiden - et sted må de langhårede jo være startet… og noget må have gjort det dyr, der ligger til grund for andre racer, langhåret også…

Jeg ser på det fra en ren darwinistisk synsvinkel her.
Naturen finder en vej.

MVH

Nej så risikere man jo at ingen henvender sig, når folk står der og kigger på killingerne så kan det jo være at “jeg-skal-redde” genet kommer frit frem og så bliver killingerne afsat.

Vi kan hurtigt blive enige om at det er en forkastelig måde at være katteejer på, men hvis ingen henvendte sig, ville man snart ophøre med den forretning, så dem der absolut vil have gratis/billige killinger, er i min verden lige så skyldige, for uden dem ville det hurtigt stoppe.

[quote=Marianne H;225593]Nej så risikere man jo at ingen henvender sig, når folk står der og kigger på killingerne så kan det jo være at “jeg-skal-redde” genet kommer frit frem og så bliver killingerne afsat.

Vi kan hurtigt blive enige om at det er en forkastelig måde at være katteejer på, men hvis ingen henvendte sig, ville man snart ophøre med den forretning, så dem der absolut vil have gratis/billige killinger, er i min verden lige så skyldige, for uden dem ville det hurtigt stoppe.[/quote]

der er rigtig mange der kun vil have katte når de er gratis - ligesom de ikke tager dem til dyrlæge. men min mor ved godt at hvis hun ikke tager sine missere med til dyrlæge, så skal jeg da godt nok lige sørge for at de kommer afsted! alt det min mor ved om katte kommer fra mig. og alt det jeg ved kommer fra jer kattegale, andre kattegale og ren nysgerrighed.

jeg ved min mor ville betale for en kat hvis det var katten, og hun går også meget op i at hun kan med den kat hun vælger, så jeg er sikker på de får det godt, og de bliver sikkert forkælet helt vildt , jeg har da set min mor give Mini rådt kød og ligende når hun tror jeg kigger væk:tihi:

Nej, det skal du ikke…danske huskatte er korthårede, og sådan er det bare.
Langhårede/semilanghårede er enten blandinger eller racekatte

Det er kun i opdrætterverdenen, at begrebet huskatte lidt nedladende bruges om alt der ikke er stamtavler på…hvilket er en hån mod vores bestand af ægte korthårede huskatte

[quote=Felis;225686]Nej, det skal du ikke…danske huskatte er korthårede, og sådan er det bare.
Langhårede/semilanghårede er enten blandinger eller racekatte

Det er kun i opdrætterverdenen, at begrebet huskatte lidt nedladende bruges om alt der ikke er stamtavler på…hvilket er en hån mod vores bestand af ægte korthårede huskatte[/quote]

Tak Felis :kram:

[quote=Mette Stevnsborg;225141]

  • kattene boede ude,
  • kattene har aldrig været i hænder.
  • de var kun 10 uger og han forventede man tog en killing med hjem, for ellers var det da ikke besværet værd at komme.
  • de har ikke været ved dyrlæge.
  • han kunne ikke se farveforskel på dem, selvom det tydeligt på billederne viste at den ene var meget lysere blå end de andre to.
  • han kaldte dem huskatte, men både mor og killinger var langhåret.

hmmm . :prut:

undskyld, men jeg måtte bare ud med det.[/quote]

Den sætning jeg har fremhævet…ved du hvad, det kan jo være han er farveblind eller ikke er lige så meget inde i eller interesseret i farver som “os andre”…dine første punkter er jeg fuldstændig enig i, men den der…:thumbdown: det er da ikke noget at blive vred over

Håber I finder hvad I søger…der er så mange dejlige killinger derude der trænger til et kærligt hjem :tak: