Kattefolk i “Hus til halsen”

Hvis nogen herinde har lyst er et par kattefolk med i aftenens afsnit, og mange fra katteverdenen er blandt de hjælpende :smil:

9 Synes om

Fik det set i går aftes, og hold da op en forandring de fik lavet med huset :heart:

men sjældent har jeg set så mange, der kom for at hjælpe til i programmet, det var jo både familie, noboer og Jyrak gruppen

4 Synes om

Sidder lige og ser lidt af det i små bidder
Måske det er mig, der er mærkeligt

Men tage det hegn ned, syndes jeg er mærkeligt så dyrt hegn, jeg ville det da set det som et stort plus til nye katte - hunde mulige køber

4 Synes om

Enig - de kunne have åbnet op ind mod haven - og så plantet noget op ad hegn. Hegn er også godt ud mod vej hvis man har børn…

Forstår heller ikke alt den hvide maling på træ - der kan lysnes med noget pigmenteret behandling, så man stadig kan se det er træ og ikke billige gips plader…umuligt at få alt den hvide maling af igen…og giver dårligere indeklima.

3 Synes om

Deres job er jo at få huset solgt - hvilket ikke var lykkedes på 1½ år, men nu lykkedes efter 2 mdr. Så indretningsarkitekten og ejendomsmægleren har nok fat i noget, trods alt.

Hvis målgruppen skal være bredere end den ganske lille del af den danske befolkning, der hegner have ind til deres katte, så er det nok en god idé at fjerne hegnet. Selv om det hundesegment, der indhegner deres have, ville udvide målgruppen en lille smule, har det ikke brug for de samme omfattende foranstaltninger.

Med hensyn til træbeklædningen på vægge og lofter tror jeg slet ikke, de er interesseret i, at man skal kunne se, det er træ. Den hvide maling skal fjerne fornemmelsen af at være bokset inde i en mørk trækasse. De havde sikkert hellere revet alt træet af vægge og lofter, men de har jo kun 4 dage, så de må gøre det, de kan på den tid.

Noget af det er måske ren sminke, men som jeg forstod det, fik de trods alt også fjernet 23 af 24 røde huse (K3 i gamle dage).

11 Synes om

Det har du helt ret i :slightly_smiling_face:

1 Synes om

Hegnet gik desuden i arv til naboen :wink:

6 Synes om

Man kan ikke diskutere om marmelade smager godt :wink:
Vi har hvid pigmenteret cigarkasse ovenpå, og jeg ville elske billig gips frem for træ :slightly_smiling_face:

6 Synes om

Åh det var virkelig en god information og få

:ok:

2 Synes om

Det er hurtigere at male end at skift ud, men om man maler på træ eller gips, kan vel være ligegyldig.

Her hos os har vi også valgt at male på træ loft og vægge.

Ang hegnet, så forstår jeh godt det skulle fjernes, det virkede meget markant og dominerende. Vi pillede også indhegningen ned ude på gården.
Vi var glade for vores indhegning derude og tænkte ikke over at det ikke var pænt til huset, men det var tydeligt at se, da først hegnet var væk.
Jeg tror ikke vi havde solgt gården på under 14 dage, hvis vi ikke havde fjernet løbegårdene

11 Synes om

Så fik jeg også set afsnittet i går aftes, hold nu op, det var jo næsten som at være på katteudstilling med alle de kendte hoveder.

Og jeg anede ikke at Brian var sendiagnosticeret med Aspergers, der var så meget af det han fortalte og også hans væremåde og kropssprog jeg direkte kunne overføre til mig selv.

12 Synes om

Ja, også jeg. Jeg er også sendiagnosticeret autist.
I øvrigt synes jeg at Brians ord i den forbindelse var så fine. Det er godt at der kommer fokus på at vi - autister - altid har været her, og at det ikke (som nogle ynder at påstå) er en ny problemstilling som kun ses hos børn og unge.

12 Synes om

Der var ingen autister i 60’erne. Onkel Jørgen var bare virkelig glad for sin modeltogbane!

13 Synes om

Jeg er også sendiagnosticeret autist (med ADHD).

Jeg har ikke fået set episoden endnu. Håber jeg får tid i morgen. :eyes:

2 Synes om