Katteforsikring

Indboforsikringen dækker ikke sygdom, kun “tingskade”, dvs. i princippet burde dine kattes død være dækket af din indboforsikring. Men for at være ærlig ved jeg ikke, om de vil tillægge huskatte nogen pengemæssig værdi - og den bringer dem jo heller ikke tilbage.

Taksatoren , ville undersøge det, men har eftersigende valgt at sige nej …
For jeg ville ikke kunne forholde mig til, at få penge for dem, for for mig, er de jo mere værd end man kan betale…

Vi valgte at forsikre Missebarnet i Dyrekassen.
Det gjorde vi pga en livmoderbetændelse og efterfølgende graviditet i en alt for ung alder.

Og sikke da en forsikring!
Den er alle pengene værd - Missebarnet blev nemlig ikke syg :slight_smile:

Spøg til side, vi forsikrer også Askja der inden længe.

Det veksler faktisk lidt. Vi har indboforsikring mv. hos Codan og har en tillægsforsikring på kattene som særligt indbo. Dvs. hvis huset brænder ned og de alle går til, så dækker forsikringen så vi kan gå ud og købe nyt avlsmateriale. De knuste hjerter er der dog ingen forsikring på, skulle det værste ske…

Svenske Agria skulle efter sigende være på vej ind på det danske marked med en dyresygeforsikring, men jeg har ikke kunnet finde ud af hvornår det bliver, i år eller til foråret.
VH
Susanne

[quote=Susanne W;438925]Svenske Agria skulle efter sigende være på vej ind på det danske marked med en dyresygeforsikring, men jeg har ikke kunnet finde ud af hvornår det bliver, i år eller til foråret.
[/quote]

Ifølge den melding, der kom fra Agrias egne folk på Malmø-udstillingen, skulle planen være 1. januar 2011 :slight_smile: Om der så i mellemtiden kan komme noget, der forsinker, er jo ikke godt at vide.

Fortæl lige hvad du fik dækket :?

Har også kun hørt positivt omtale af Dyrekassen, men nu er vores jo ikke forsikrede, da det er for dyrt for os med det antal katte vi har + en enkelt hund. De andre hunde er vist blevet for gamle til, at blive forsikrede…

jeg ku bare godt tænke mig at Agria spillede ud med nogle priser i stedet for…
for ikke en gang på den svenske side kan jeg gennemskue hvad de giver for en katte forsikring :øhmm:
så det kan jo godt altsammen lyde meget godt det de fyrer af, men de melder jo ikke ud om en forsikring kommer til at koste 3000 pr. kat…:øhmm:

så Agria vil jeg slet ikke forholde mig til…

i bagklogskabens lys - så burde Devouee have været forsikret! nu er det sq for sent…
Yasha - ja jeg overvejer det hvis jeg sku få for mange penge en dag :høhø::fløjte:
jeg har en konto der hver måned ryger penge ind på, men jeg synes nu alligevel altid jeg bruger flere penge på dyrlæge end der er på konto’en :fløjte:

jeg finder pengene og går det helt galt, så VED jeg, at jeg kan ringe til mine forældre og få hjælp hvis det går helt galt!
desuden vil dyrlægen også gerne lave afdrags ordninger - de kender mig efterhånden-engel

Er der noget om at Dyrekassen DK giver “mængderabat”? Jeg har to katte forsikret hos dem og ville gerne ha forsikret min tredje også. Så ville det jo bare være dejlig med lidt rabat :slight_smile:

[quote=Bølle-missen;439165]Fortæl lige hvad du fik dækket :?

[/quote]

jeg fik dækket en ikke akut undersøgelse/operation af missens øje - det var ikke en skade og ikke noget der generede ham… - det var rent kosmetisk (hvis det ellers var lykkedes)

og så har jeg fået dækket 2 tænder samt en neutralisering

så de er til at tale med når man ellers er pushy og fræk nok :slight_smile:

Mine 4 er forsikret hos Dyrekassen. De giver først rabat ved den 5. kat .

hvis man har stamnavn giver de opdrætter rabat

[quote=Battlestar;439261]jeg fik dækket en ikke akut undersøgelse/operation af missens øje - det var ikke en skade og ikke noget der generede ham… - det var rent kosmetisk (hvis det ellers var lykkedes)

og så har jeg fået dækket 2 tænder samt en neutralisering

så de er til at tale med når man ellers er pushy og fræk nok :)[/quote]

Hvordan får man dem til at dække ting, som de ellers skriver de ik dækker?

Me will know :smiley:

[quote=Theresa;439275]Hvordan får man dem til at dække ting, som de ellers skriver de ik dækker?

Me will know :D[/quote]

først - så sender du bare regningen ind…
hvis de så ringer og siger : det vil vi ikke dække - så er du fræk som en slagterhund og har gode argumenter for hvorfor de skal dække - såsom hvor glad du er for at være kunde hos dem ect ect ect…

og så overbeviser du dem om at de skal dække hvis du fortsat skal være kunde…

normalt ringer de ikke… men hvis de nu gør :slight_smile:

[quote=PiaB;439255]jeg ku bare godt tænke mig at Agria spillede ud med nogle priser i stedet for…
for ikke en gang på den svenske side kan jeg gennemskue hvad de giver for en katte forsikring :øhmm: [/quote]

Nej, på den svenske skal man svare på en del spørgsmål - bl.a. om hvor man bor - for at kunne regne noget ud.

Jeg lavede en test på Fanny som avlskat inkl. forsikring på hendes killingers skjulte fejl og så vidt jeg husker med så udvidet en forsikring på hende, som man kunne få. Så bosatte jeg hende i Landskrona (har en kollega, der bor dér, så jeg fik hendes postnummer) og fik et resultat på 95 svenske kroner pr. måned :thumbup:

[quote=Temple Bar;439284]Nej, på den svenske skal man svare på en del spørgsmål - bl.a. om hvor man bor - for at kunne regne noget ud.

Jeg lavede en test på Fanny som avlskat inkl. forsikring på hendes killingers skjulte fejl og så vidt jeg husker med så udvidet en forsikring på hende, som man kunne få. Så bosatte jeg hende i Landskrona (har en kollega, der bor dér, så jeg fik hendes postnummer) og fik et resultat på 95 svenske kroner pr. måned :thumbup:[/quote]

det er ca 75 kr pr md eller 900 kr pr år…

lavede du en beregning på kastrater ?

[quote=Battlestar;439290]det er ca 75 kr pr md eller 900 kr pr år…

lavede du en beregning på kastrater ?[/quote]

Nej, Agria er jo mest interessant pga. deres “skjulte fejl” forsikring, så jeg testede kun hende i første omgang.

Men i sagens natur må de ligge noget lavere :smiley: