Katteforsikring?

:blush:

Har du en katteforsikring?

Hvor?

Overvejer at få en…men ved ikke, om det kan betale sig?

Silke var ikke forsikret, og lige med hende ville det have været penge ud af vinduet, da hun aldrig nogensinde var syg.

Med 7 katte er jeg selv_forsikret. Har faktisk aldrig haft en kat hvor forsikring havde kunne betale sig ikke engang min hjerte_kat.
Der er jo selvrisiko på også og de fleste dækker ikke forl, der har været min største dyrlæge udgift i alle de år jeg har haft kat.

1 Synes om

Jeg har, og jeg er rigtig glad for mig. Efter at have haft en kat der på 3 måneder kostede mig 20.000 kr i dyrlæge regninger så har alle efterfølgende katte været dækket, og jeg har så absolut været glad for den.
Jeg står aldrig og overvejer hvor mange undersøgelser der skal til, for efter selvrisikoen på små 1000 kr, så betaler jeg selv kun en 10-20% (alt efter kat). Det er virkelig rart, og der skal ikke ret meget til før at betalingen for de næste mange år er dækket ind, for de der dyrlæge regninger løber hurtigt i vejret :slight_smile:

Vælger du at få dem forsikret, og vælger du Agria så sørg i øvrigt for at få dem forsikret inden de bliver 4 måneder, da de bare dækker SÅ meget ekstra, udover at de giver rabat det første år :slight_smile:

De fleste dækker altså efterhånden alle tandresorptioner (tidl. FORL) :slight_smile:

1 Synes om

Så vidt jeg kan regne ud skal regning være minimum 3000 kr før årets forsikring er "tjent"hjem. Den sagde 1200 kr for en selkirk han på et år, selvrisiko 1000 og 10% selv risiko. Det var incl 10% fra jyrak eller viking cat.

Tror faktisk ikke jeg har haft en regning deroppe på en enkelt kat endnu.
Har lige fået ordnet mund på de to gamle.
Senior blodpanel+tandrøngent og tand udtræk 2800 på Filur.

Har man så 7 katte er det dyrlæge regning på 21k på en kat på et år.

1 Synes om

Det er en inboforsikring og kasko på bilen også, hvis man aldrig oplever tyveri, brand eller ulykke :wink: Mange vælger at have dem alligevel og vel nok i håbet om, at de aldrig bliver nødvendige.
Men man kan jo også vælge at have en opsparing til sine dyrlægeregninger :smil: Personligt synes jeg, det er rart med forsikringen, fordi man aldrig kommer til at stå i en situation, hvor man må fravælge undersøgelse eller behandling af økonomiske årsager. Så jeg opfatter det også som en tryghed, jeg køber :smil:

Jeg har ikke lige regnet på om det kan svare sig økonomisk, men det tror jeg nok. Det kostede en del undersøgelser at få en cancer diagnose på Nimbus sidste år og før det var det Rufus, som måtte igennem en række næseskyldninger under narkose. Og det skal han igen nu. Begge dele er blevet/bliver dækket af forsikringen.

Jeg besluttede i sin tid at forsikre kattene, fordi Herluf inden for et år måtte igennem 2 øjenoperation til omkring 7000 kr. pr. stk. Det ville en forsikring have dækket. Jeg måtte i stedet finde pengene andre steder og det gik da også, men hvor ville det dog have været rart, hvis jeg havde haft en forsikring, som dækkede.

1 Synes om

Vi skal til at se på ny forsikring, da Dyrekassen vist efterhånden er de eneste, der ikke dækker tandresorptioner.

I gemmerne har jeg så lige fundet et sammenligningsark lavet til dyrlægernes blad (mener jeg), men det er desværre fra 2016, og som jeg husker det, så har en del ændret police i løbet af 2016/2017.

2 Synes om

deler du ikke lige arket, så er der et sted at starte med at kigge efter forsikring.

1 Synes om

Jeg har, så vidt jeg erindrer, fået dækket alle Asanis tandbehandlinger (selvfølgelig ikke rensning) af Dyrekassen. Han har fået fjernet 3-4 store tænder og et par knækkede, små fortænder. Men jeg må tilstå, at jeg ikke husker, hvad der står i policen.

1 Synes om

jeg har ved agria på begge mine :slight_smile:

Det betalte sig mere end meget de sidste 1½ år med Yasha, for han fik omtrent 1½ års godt liv mere af, at jeg med forsikringen i baghånden kunne få ham ordentligt udredt og behandlet i stedet for aflivet uden at jeg skulle bekymre mig alt for meget om det økonomiske aspekt i det. At han så 1½ år senere skulle få cancer, det var umuligt at forudse.

1 Synes om

Jeg har altid haft forsikring på buster, og har også på Stine.
I Busters sidste 8 måneder kostede han omkring 17.000 ved dyrlægen, det havde ikke unnet lade sig gøre uden en forsikring.

Jeg har ved Tryg.

1 Synes om

:blush:
Tak for input – jeg vil prøve at se lidt på de forskellige muligheder

Muffin kostede knap 11 k sidste år til jul. Og alle 3 har fået ordnet bisser på forsikring. At rydde en mund er ikke gratis. Jeg er SÅ glad for min forsikring. Har tryg til mine kastrater. Ville vælge agria til fertile, da killinger fx er med dækket

1 Synes om

For mange år siden, da vi kun havde 2 katte (ja, det passer virkelig - vi havde en gang kun 2 :wink: ) var de forsikrede i et selskab, som ikke længere findes. Det var en god ting, fordi pengene var små, og den ene af dem havde et par halvstore dyrlægeregninger, som vi fik dækket det meste af. Nu har vi jo flere, så det kan ikke rigtigt betale sig mere; vi er så at sige “selvforsikrende”.

Men hvis jeg skulle anbefale nogen, så ville det blive Agria fordi det er (så vidt jeg har kunnet gennemskue) det eneste forsikringsselskab, som giver noget retur idet de har en fond der uddeler en hel del penge til forskning hvert år. Agrias Forskningsfond - Forskning i dyrevelfærd - Agria Dyreforsikring Den slags medansvar tæller mange points i min bog :slight_smile:
VH
Susanne

3 Synes om

Mine 3 er forsikret i Agria. For mig er det en god tryghed at ha forsikring på dem.

1 Synes om

Jeg har gjort det bedre! Her er link til 2018 udgaven, både for hund og kat :slight_smile:

dyrlaegen.nu/forsikringsoversigt

5 Synes om

Vi har haft vores hos Agria, og været yderst tilfredse. Vi har 7-9-13 kun haft brug for den én gang - Elysia’s akutte kejsersnit og der var pengen givet godt ud.

Men efter vi har regnet på det og har fået en del flere katte + super god aftale hos dyrlægen + opdrætter rabat. Har det ikke kunne betale sig for os at have forsikring. Så vi sætter i stedet ét fast beløb til side hver måned så vi har en konto med en ordenlig slat penge. Så vi altid har til skyhøje dyrlægeregninger og hvis ikke de bliver brugt, står de jo bare og pynter på kontoen. :rolleyes:

2 Synes om

Alder ved ophør (Agria):

Sygeforsikringen ophører ikke. Den er livslang
(og hunden bibeholder samme dækning
hele livet).

Min forsikring har også tit skrevet til mig om min “hund Asani”. Det er ikke sådan, når man bruger standardformularer :slight_smile:

En god liste, hvor et punkt med tænder dog mangler. Jeg kan godt se, det står nævnt forskellige steder, men ikke så man kan sammenligne det.

Jeg undrer mig dog over prisen på en forsikring i Dyrekassen. Hvis det er den aktuelle pris, skal jeg i hvert fald have justeret mit budget. 981 er mindst 100 kroner mere, end jeg normalt betaler.

1 Synes om

Jeg er enig mht punkt om tænder. Men som sådan står der jo heller ikke, om de dækker hcm scanninger (bare er tilfældigt eksempel). Der mangler et punkt om hvad de egentligt dækker hver især.

Men den virker da som et godt udgangspunkt :slight_smile:

1 Synes om

Jeg har forsikring på mine. Da jeg havde Gucci og Balloo tjente de sig ind mange gange. Jeg ville aldrig have haft mulighed for at lade dem begge gå igennem diverse undersøgelser, hvis jeg ikke havde haft forsikring. Ease er hos Tjenestemændenes (en del af Tryg) og det samme kommer frk D. Jeg har lige snakket med dem for at få tilbud på hende. Jeg skal betale 195 kr i kvartalet inkl tænder og medicin - Ease betaler jeg 205 kr for i kvartalet også inkl tænder og medicin. Selv risk er på 794 kr samt 10% og med behandlingsperiode på 120 dage. Der er ingen selvrisiko på TR/medicin som jeg har som tillægsdækning.

Jeg synes selvfølgelig ikke det er sjovt at skulle betale 2x800 kr årligt, hvis forsirkingen ikke kommer i brug. Modsat har jeg som nævnt også set hvilke muligheder det giver mig, hvis jeg er uheldig med sygdomsforløb - og den sikkerhed er for mig hver at betale for :slight_smile:

1 Synes om

Frederik er forsikret og Honey var ligeså da han levede. De blev begge ramt af knap så sjove kroniske sygdomme, og det er rigtig rart at jeg uden at kigge på økonomi kan få taget prøver. Qau min uddannelsesmæssige baggrund vil jeg også rigtig gerne have taget de prøver der kan diagnosticere dem, fremfor at behandle i blinde, som jeg er ret sikker på ville være konsekvensen hvis ikke jeg havde forsikringen. De har begge betalt sig ind mange gange. Forsikret i Dyrekassen

Juliet var som avlskat forsikret i dyrekassen og er det stadigvæk nu som kælekat. Jeg har bare ikke fået flyttet hende, så hun står stadigvæk i Agria. Jeg synes Agria er for dyre til “kælekattene”. Der foretrækker jeg Dyrekassen.

Zilla, Mira og Hippy bliver pt. selvforsikret qua min jobsituation, og det er under ovejelse om de skal forsikres når jeg nu snart starter i job igen, eller om jeg skal køre selvforsikringen videre. Jeg har 7-9-13 været så heldig at ingen af dem har været nævneværdigt syge. Ingenting med Mira overhovedet efter hun kom sig over sin lungebetændelse som killing. Hippy har haft en mavevirus med hjem fra en udstilling som krævede antibiotika, men derudover er de raske og sunde… men det kan jo hurtigt skifte… så som sagt… under overvejelse

1 Synes om