Katteforsikring

Det kan i hvert fald i høj grad betale sig som fler-kats ejer at regne lidt på det :slightly_smiling_face: Jeg er også “selvforsikret” :slightly_smiling_face:

2 Synes om

Det er Agria ikke ene om :wink: For ca. 5-6 år siden nævnte Niels Pedersen i en samtale at burmeserne blev de næste jeg ville se en større frekvens af FIP i. Den tyggede jeg lidt på, men han fik ret, for efterfølgende så jeg hvad kun kan beskrives som en hel bølge af FIP på burmesere. Dejligt at du og andre gik fri :slight_smile:
VH
Susanne

1 Synes om

Jeg har også været selvforsikret i mange år, men sidste år tegnede jeg forsikring på alle katte på nær Eddie (alder og sygehistorie gjorde at det nok ikke kunne lade sig gøre)
Med div. rabatter mm koster det mig 106 kr. pr md. for Argia sygeforsikring og Agira avl på mine fertile piger. Selvrisiko 1.167 + 10%. Selvrisiko periode 125 dage. og ikke pr. diagnose.
Desværre er der først dækning for FORL efter et år og kun 2.500 pr kalenderår.
Picasso har fået Agira Altid tegnet før 4 mdr. præmie første år efter rabatter er kun 706 kr. Her er der samme selvrisiko med 135 dages periode. og dækning for FORL på 5.000 årligt med det samme.
Derudover har jeg et par kastrater forsikret så min samlede betaling kommer op på omkring lidt under 7.000.årligt.
Ja det er mange penge, men jeg tegnede avlsforsikringen for at være dækket ved evt. kejsersnit og så det faktum at alle killinger i et kuld blev dækket mens de var helt små.
Jeg tegner så Agria Altid på dem inden de flytter og køber bliver tilbudt at overtage, også via min konsulent i Agria. Jeg dækker min, en måned efter flytning.
Dette er også en konsekvens af sagen vedr. FIP. Jeg tør simpelthen ikke lade killinger flytte uden dækning. også fordi dyrlægerne har hævet deres priser betragteligt i de seneste år efter opkøb fra Anicura og Evidensia.
Jeg har de sidste 2 år været meget uheldig og har haft dyrlægeregninger på over 30.000 årligt. Nu prøver jeg forsikring og ser om det hjælper på regnskabet, selvom den højeste udgift suverænt er tænder.

2 Synes om

Jeg er - beklageligvis - fuldstændigt enig. Priserne har nået hidtil usete højder, og det er jo ikke sådan at alle dyrlægerne holder sig tilbage og nøjes med de mest basale prøver… Nogle af dem tager godt nok ved, og jeg hører også stadig af og til at “det er jo ikke dit problem, du sender bare regningen til opdrætteren”. Og det er jo ikke altid sådan reglerne er, men det kan godt nok hurtigt give ballade - nogen skal betale en stor regning, der måske endda kunne være undgået. Så er det rart at have forsikringen på plads.
VH
Susanne

Har sat og rodet på agria side, hvor finder du udregningen for avls forsikringerne

Fandt den, her bliver det en forskel på 283 kr om året

men vores køber det sidste år har været meget glade for den model vi har valgt, så tænker det er den vi fortsætter med pt

Jeg tegnede en hypotetisk kat (med klub rabat og killingerabat), og så foreslog den mig ekstra at jeg skulle tegne en avlsforsikring til 14 kr/mdr :slight_smile:
Jeg kan også lige tjekke på¨mine pigers sider på Agria, hvis du gerne vil? :slight_smile:

Min avlsforsikring på abyssinier efter div. rabatter er 153 årligt.
Jeg får i alt 35% i rabat. (Klubrabat, Opdrætterrabat, rabat for medlemsskab af dyreværnet og samlerabat)

1 Synes om

Vi har også 35% rabat på vores forsikringer

FIP er nok noget af det, jeg hører allermindst om hos burmesere og især ikke, efter at flere opdrættere arbejder på at forbedre genvariationen og dermed immunforsvaret :slight_smile: Jeg ved så også, at det ikke er det, der gør at prisen er så høj hos Agria i Sverige. Det er bl.a. et relativt højt antal kejsersnit :slight_smile:

Så er det nok også det jeg giver. Har ikke indtryk af at avlsforsikring ændrer sig efter race :smil:

(Vi får i øvrigt ikke 35%, vi får 10%, 10% og 15% :hoho: Lille forskel i mængden af penge vi skal af med. Men jeg plejer også bare at sige 35%)