Katteforsikring

Hej alle katte elsker…

Vi skal have tegnet en katteforsikring. Har i nogle forslag til steder?

Har kigget lidt rundt og faldt over dyrekassen.dk. Nogle med erfaringer derfra?

På forhånd tak og god aften. :grinning:

Jeg har alle mine 7 i dyrekassen og er rigtig godt tilfreds. Både med dækning, pris, hastighed på sagsbehandling og service.

1 Synes om

Vi har agria, men den har bedst dækning, hvis den tegnes inde katten er 4 mdr.

1 Synes om

Da vi skal have en på 8 måneder fra en internat, så kan vi ikke rigtig det. Eller hvis vi får den. Man skal være hurtig… :grinning:

Hvis i får kat fra kattens værn følger der 1 måned med i dyrekassen.

Agria eller Tryg er de to jeg ville vælge mellem. Som jeg husker det har Dyrekassen stadig selvrisiko per diagnose, hvilket jeg bestemt ikke er fan af (en veninde oplevede fx at måtte af med selvrisiko 3 gange i samme forløb med en kat, fordi diagnosen skiftede). Se især på hvad de hver især dækker. Især ift tænder (vælg kun en der dækker tandresorptioner), og evt. om der er et ophør når katten når en vis alder.

Jeg har Dyrekassen og har altid været godt tilfreds med dem. Men eftersom jeg kun har haft dem, har jeg ikke noget rigtigt sammenligningsgrundlag.

Dyrekassen, Tryg og Agria er nok de 3 største, når det gælder forsikring af katte, men flere forsikringsselskaber udbyder efterhånden kæledyrsforsikringer - også ud over hund.

Nogle af selskaberne virker til at have det via Tryg (FDM m.fl.)

1 Synes om

Agria. Alle vores killinger rejser herfra med Agria Altid forsikring. Det kunne også have været et andet selskab, men det betyder meget for mig at Agria giver noget tilbage i form af mange årlige legater til studier i hunde- og kattesgydomme, hvor de andre udelukkende bruger overskuddet til aktionærerne :slight_smile: Så derfor anbefaler jeg altid udelukkende Agria - det handler om mere end overskud, det handler også om dyrene :slight_smile:
VH
Susanne

4 Synes om

Lidt OT - hvor mange måneder giver du med? Eller har du ændret prisen på killingerne så der er plads til et års forsikring

Mine får også forsikring med, hvis køberen ønsker det, men alle får tilbuddet. Over at tegne på alle killinger og så skal nye ejere jo ‘aktivt’ tage stilling - det ville måske være en måde

Nu ved jeg godt det er Susanne du spørger, men vi har hævet prisen på vores killinger med 500kr og giver 1 års forsikring med på dem fra overtagelses dato.
bla fordi den dækker skjulte fejl

1 Synes om

Jeg giver 1 måned med, og så må køber selv overtage, hvis de ønsker det. Jeg tegner den så den træder i kraft når hunkattens avlsforsikring holder op med at dække (når de er 16 uger eller v. fraflyting). Min tanke er at var der “noget smitsomt med hjemmefra” var det med størst sandsynlighed opdaget inden da. Jeg er jo generelt stærk fortaler for forsikring, så mange af mine købere tegnede allerede, men indtil videre (baseret på sidste 3 kuld) er det min oplevelse at køberne synes det er nemmere bare at overtage en allerede tegnet forsikring, og derfor får flere faktisk gjort det :smil: Jeg opsiger den i øvrigt ikke bare fordi de er sløve, det er kun hvis de decideret siger at det ønsker de ikke (ud af 18 killinger var der 1 familie, der havde det sådan. De fortrød dog i øvrigt senere). Så prikker jeg til dem indimellem til de får den tegnet :hoho: (og når de gør beder jeg så pænt om at de betaler for det forsikringen har gået udover 1 måned, det drejer sig nemlig nogle gange om 3-4 måneder, også fordi jeg ikke selv stresser over det) :smil: Jeg har ikke hævet prisen pga det, det drejer sig om 50-60 kr. for en måned fordi 1. en europé er billig :muhaha: og 2. jeg får max rabat

Men dækker hunkattens avlsforsikring ikke allerede skjulte fejl? :smil:

1 Synes om

Jeg tegner forsikringen den dag de får vac. 2 og chipmærke. Og når de så har været flyttet i en uge, så melder jeg flytning til Agria damen, der kontakter ny ejer direkte. Langt hovedparten vælger at fortsætte forsikringen - reelt set får de “kun” en månedstid med på min regning. Men det giver langt flere forsikrede katte på denne måde, end hvis jeg sender dem ud med alverdens gode råd og flyers. OG der er ingen karenstid på denne måde :wink:
VH
Susanne

2 Synes om

@Eva_K @Susanne_W @Jeanette tak alle tre for input. Jeg er egentlig ikke forsikringstypen, har dog mine avlspiger forsikret, simpelthen fordi et kejsersnit koster over 20.000 i vagten og skulle jeg få brug for det er forsikring givet godt ud…
Jeg synes dog at dyrlæger er blevet så dyre at dem jeg sælger killinger til bør være forsikret, med mindre de aktivt siger nej.
Tror det fremover bliver Susannes løsning, så har de forsikring fra mig og de kan sammen med Agria finde ud af om de vil fortsætte og jeg behøver ikke ændre prisen da det reelt set sjældent bliver mange uger på min regning

1 Synes om

Nettop pga rabatten har vi også kun lagt 500kr oven i får et års forskikring.

Jo, men vi har fravalgt avls forsikringen, syntes simpelthen den er for dyr. og har almindelig forsikring på vores katte,
I den almindelige forsikring har vi jo også et kejsersnit og det er kejsersnittet der gør vi har valgt forsikring på vores.

Ja den dækker skjulte fejl til killingen er 2 år 4 mdr.
Hvis man i mellemtiden lukker moren og afslutter avlsforsikringen, så kan man vælge at fortsætte med en særskilt forsikring for de skjulte fejl som gælder til 2 år 4 mdr.

Synes du avlsforsikringen er for dyr?? Den koster da kun omkring 100-200 kr oven i sygeforsikringen per år? :gruble: Og dækker så også killingerne i alderen 0-16 uger?

Det har jeg gjort flere gange, og bare sørget for at ny ejer (på min regning) bibeholder avlsforsikringen indtil killingerne er 2 år og 4 mdr. Det er intet problem :smil:

kan ikke lige finde mailen, men vi syntes at huske prisforskellen var noget større

En hurtig beregning på Agrias side (uden samle rabat og opdrætterrabat) gav 168 kr/år :smil:

1 Synes om

Så længe Agria baserer deres priser på flere år gamle statistikker fra Sverige (pt. er de nået til 2016) kommer jeg aldrig til at bruge dem til noget.

Jeg kan huske to tilfælde i de sidste ti år, hvor mine katte har været ved dyrlægen for andet end vaccination eller suprelorinchipning - men Agria mener, at burmesere er noget sygeligt skravl, så de koster en del mere end andre racer.

Samtidig er min dyrlæge faktisk ikke særligt dyr, selv med hans normalpriser (og jeg får 20% rabat på alle behandlinger og reduceret pris på mange andre ting), så det kan slet ikke betale sig at have forsikring.

1 Synes om