Katteforsikringer og prisstigninger

Hvilket selskab er jeres kræ forsikret i ?

Timi og Manfred der nu lyder navnet Frido, er i Tryg, og de har lige varslet en stigning for Timi (som ellers ikke har haft en eneste sygedag 7-9-13 i 2022 ) på 513,- bananer for 2023. Så jeg afventer egentlig det samme for Fridos.

Hvor har I andre (uden opdrætter rabat) forsikring og hvad betaler I ? snage :blush:

Og hvad får I for pengene ?

2 Synes om

Begge mine er hos GF hvor jeg også har indbo med udviget cykel…

Jeg har ikke livsforsikring.

Jo flere forsikringer man har samme sted, des billigere, plus man hos GF kan være heldig at få penge retur engang imellem :smiley:

1 Synes om

Jeg har begge katte under kæledyrsforsikring, så det er ikke pr kat

1 Synes om

Agria, bedste dækning IMO :smil:

1 Synes om

Tak for svar, jeg må ud og undersøge markedet videre.

Timi og Frido har forsikringer med det hele i Tryg, tænder, medicin, pasning, livdækning. Men jeg synes stadig det er en ret stor stigning, og det stiger jo nok osse fremadrettet.

Jeg ville oprindelig have Agria, men pga. Timi havde haft herpes og calici som killing, pga. han havde manglet en vaccine, var der en karensperiode på 1 år uden dækning, for en hulens masse ting.

Mine gamle misser havde i Dyrekassen, dem har jeg også været ok glade for, men jeg ved ikke hvordan de er nu.

Det kommer utroligt meget an på, hvilken race man har. Det ville koste mig en mindre formue at have bare én af mine katte forsikret i Agria og jeg ville ikke få en brøkdel tilbage i udbetalinger. I modsætning til, hvad de tror på, så bruger jeg nemlig stort set kun penge på dyrlæger, når mine katte skal vaccineres, neutraliseres eller suprelorinchippes :slight_smile:

1 Synes om

Jeg har så lige forsikret mine 2 killinger hos Tryg, d.v.s. at Donkey først skifter til dem ved nytår, for han kom med 3 mdr. gratis forsikring i Gensidige.
Jeg har i forbindelse med køb af ny bil, samlet alle mine forsikringer hos Tryg og har derfor også fået samlerabat som gjorde, at killingerne kom ned på 83,- kr. pr. måned … hvor jeg havde fået en pris på 106 kr. pr. kat, da jeg selv udfyldte deres skema på nettet.
Det er første gang jeg forsikrer mine katte, så har ingen erfaring med de forskellige … :blush:

4 Synes om

Vores er forsikret i Agria

1 Synes om

Dyrekassens præmie er steget ret meget på det seneste. De dækker så også lidt mere end før (fx udleveret medicin), men ikke så meget, at det kan forklare hele stigningen. Har man kronikerdyr (min Chili har sukkersyge), skal man være opmærksom på, at de på et tidspunkt ikke længere dækker. Når man har fået udbetalt et vist beløb, som jeg ikke husker. Jeg var ikke opmærksom på, det var skruet sådan sammen, før jeg på et tidspunkt begyndte at få afslag på dækning til Chili.

Det står uden tvivl højt og tydeligt i policen, men det er jo mange år siden, jeg tegnede den, og dengang havde jeg ingen kronikere, så det har jeg selvfølgelig ikke tænkt over.

4 Synes om

Mine er forsikret i Agria.

2 Synes om

jeg har samlet både hund og katte i Agria :slight_smile: Det var der jeg fik den bedste dækning vs pris når man regner div samle- og klubrabatter med).

2 Synes om

Agria. De dækker rigtigt godt, og derudover er det vigtigt for mig, at de til forskel fra de andre aktører giver noget tilbage: Agrias Forskningsfond - Forskning i dyrevelfærd - Agria Dyreforsikring
VH
Susanne

6 Synes om

@Zenkat se evt. denne tråd

2 Synes om