Kattegale-gryderetten

hejsa

efter adskillige opfordringer må jeg jo overgive mig og gi jer allesammen opskriften på kattegale-gryderetten. dog er det lidt trickie med opskriften, for alt er lavet lidt efter fantasien og alt er tilsat på slumpt.
det er en lidt spicy ret.
men jeg ka da fortælle om ingredienserne og fremgangsmåden

man skal bruge

løg
wok blanding
champignon (frisk el dåse)
ris(gerne vilde ris el jasmin ris)
rød karry pasta
kokosmælk
madras karry
salt
peber
svinekød i tern
soya
olie

alt skal laves i wok

man starter med at stege kødet i olien, derefter tilsætter man karry efter behag og smagsløg og vender købet godt og grundigt, så tilsætter man løg, champignons, wok blanding og vender det hele godt og grundigt rundt i wokken, så tilsætter man koksmælk og rører godt rundt i det hele , derefter skal der karrypasta, salt og peber og soya, det hele blandes godt rundt og smages til, derefter skal det stå og simre ved lav varme i ja 45 min til en time, man rører så lidt rundt i det nu og da
imens retten står og simre koger man risene.
når risene er færdige blander man risenen over i wokken og vender det hele sammen.
derefter skal det serveres med brød/flutes.
man skal så huske at snakke med retten samtiddig med at man laver den, sådan en ret skal nemlig ha masser af kærlighed
når jeg laver retten plejer der at være til 4 personer i 2 dage

velbekommen , håber det smager jer

beklager den lidt mangelfulde opskrift, men det er alt hvad jeg ka gøre lige p.t.

[quote=Johnny;186127]

beklager den lidt mangelfulde opskrift, men det er alt hvad jeg ka gøre lige p.t.[/quote]

Så vil det da kun være rimelig at du inviterer på kattenus og gryderet:rock:

Lasse har familie i Tilst, så det hænder at vi jævn tit er der nede:ok:

Jeg har det hele undtagen kokosmælk og svinekødet…mon ikke man kan bytte svinekødet ud med klavekød OG kokosmølken med madlavningsfløde :tihi:…jeg prøver
TAK…skal nok skrive OM gemalen syntes om retten…iaften :thumbup:

[quote=kamikaze;186139]Jeg har det hele undtagen kokosmælk og svinekødet…mon ikke man kan bytte svinekødet ud med klavekød OG kokosmølken med madlavningsfløde :tihi:…jeg prøver
TAK…skal nok skrive OM gemalen syntes om retten…iaften :thumbup:[/quote]

hva dytten er klaverkød-høhø-høhø
men ja man ka da sagtens bytte køddet ud med andet, dog vil jeg sige at kokosmølken-høhø(mælkeblanding fra flere køer) er med til at gi retten den rette karakter

ej ved godt det er ufint at drille
:sorry:

ku sagtens arrangeres:)

[quote=Johnny;186141]hva dytten er klaverkød-høhø-høhø
men ja man ka da sagtens bytte køddet ud med andet, dog vil jeg sige at kokosmølken-høhø(mælkeblanding fra flere køer) er med til at gi retten den rette karakter

ej ved godt det er ufint at drille
:sorry:[/quote]

:klapper::klapper::klapper::klapper::klapper:

Den dame du driller der, hun kan med garanti godt tåle det - jeg tror faktisk, at hun ELSKER det.

:wehu:

MUMS !

den gryderet lyder lækker-lækker…

:savle::savle:

Hva´ Johhnny har du kigget over skulderen på mig, når jeg laver wokmad? Synes det ser mistænkelig velkendt ud. :tihi:

Okay - vi kommer fire personer, men gør det noget, vi kun bliver 1 dag?

:klapper::klapper::klapper:

Det lyder rigtigt lækkert - men med kylling istedet for :stuck_out_tongue:

Hvis nogen af jer laver det - må i meget gerne tage et billede af det færdige resultatet - jeg kan godt lide at der er billeder til opskriften
-thumbs

[quote=Charlotte Oeh.;186183]Okay - vi kommer fire personer, men gør det noget, vi kun bliver 1 dag?

:klapper::klapper::klapper:[/quote]

-surrender-surrender

-surrender-surrender

Jeg kommer kun én person, men til gengæld bliver jeg i 4 dage…

:inlove::inlove:

ja klart klart, i grund og bund er det jo ganske simpelt at lave, det tager lidt tid, men gevinsten er smagen, namme namme namme

[quote=Elisabeth;186187]Det lyder rigtigt lækkert - men med kylling istedet for :stuck_out_tongue:

Hvis nogen af jer laver det - må i meget gerne tage et billede af det færdige resultatet - jeg kan godt lide at der er billeder til opskriften
-thumbs[/quote]

jeg tror faktisk der er billeder af retten inde i galleriet hvor billeder fra sidste års kattegaletræf er lagt ind, ved ihvertfald der er billeder af gitze og pp der fylder godt indenbords-LOL

uuuuuuuuumm den var bare SINDSYG god den ret MUMS :savle:

:inlove::inlove::inlove:

Er du med på billedet, Mormor Sine ???

Og hvem er de andre ??

:inlove:

Er du med på billedet, Mormor Sine ???

Og hvem er de andre ??

:inlove:[/quote]

Annette kefir til højre, mig, Kira og Troldemor:thumbup:

:wehuu::wehuu:

Tak… I er søøøøøøøøde at se til…


:inlove::inlove:

Lyder fin…
Men - som nyerklæret vegetar, må kødet nødvendigvis udskiftes med fisk…
Og jeg kan ikke tåle kokos…

[quote=kamikaze;217968]Jeg har det hele undtagen kokosmælk og svinekødet…mon ikke man kan bytte svinekødet ud med klavekød OG kokosmølken med madlavningsfløde :tihi:…jeg prøver
TAK…skal nok skrive OM gemalen syntes om retten…iaften :thumbup:[/quote]

Det synes jeg lyder som en god ide… især den med kalvekødet… og jeg bruger nu osse tit fløde