Kattegård og kosttilskud

Mine to burmesere nyder deres kattegård, som vi byggede i påsken. Og minsandten opdagede de også rovdyret i sig…en af dem fik fat i den sødeste lille mejse og den blev selvfølgelig slæbt ind i stuen. Mens de skreg i hovederne på hinanden kunne jeg dog få den ud i haven igen…nu sidder de som statuer på havebordet og venter på bedre held næste gang og venter på kosttilskud:)

Fantastisk at se deres naturlige instinkter kunne vækkes, selvom de altid har været indekatte og hhv. “snorkat”.

Tænker om det ikke kan spare mig for at skaffe daggamle kyllinger, som skulle være så godt for tænderner…badvr.

Nah, fuglene lærer snart at holde sig ude af jeres have… Vi bor i rækkehus, og de to huse der ikke hører kat til har vældigt mange gråspurve osv. til at ruge under tagskægget, men især i vores have og også vores nabos med kat er der bare aldrig nogen fugle :slight_smile: Det første år havde vi dog, da de havde bygget rede under tagskægget inden vi fik indhegnet haven til kattene :slight_smile: Nu har fuglene har lært det, så kattene må nøjes med at slå kolbøtter efter insekter :slight_smile:

Hej Eva,

så må jeg jo alligevel ty til de her daggamle kyllinger…