JEg har en lille løbegård til mine tre katte. Du kan se billeder her Selv om jeg har en stor have egner den sig ikke så godt til at være indhegnet, så løbegården er et super alternativ. Prisen har været ca. 2000kr hvilket jeg synes er rigtig billigt. Jeg går med overvejelser om at udvidde lidt så der vil være mere “løb” i løbegård. Lige nu kræver det bare at min byggefolk har tid og lyst:)
Enig, Finn Frode’s links samling er rigtig god.
Vi har en indhegnet have, det betyder at kattene kun er ude om dagen mens vi er hjemme, og døren står åben, så vi kan høre hvad der sker
Havde jeg en løbegård tror jeg godt at de måtte være ude om natten Og evt. at vi ville få sat en kattelem i.
Vi har hegnet det meste af vores have ind, ca 400 m2 tror jeg.
Hegnet er mellem 2,3 og 2,5 meter højt med “indfald” på ca 40 cm. Der er strøm foroven på begge sider.
Forneden er nettet fintmasket (2,5x2,5 cm) og resten har masker på 5x5 cm.
[QUOTE=Lis Dahlstrøm;1055351]Jeg fik sidste år lave en udestue - men med net på siderne.
Jeg kan ikke søge her i forum - men her er nogen billeder, det er ikke helt færdigt http://www.sundisk.dk/udestue.htm
fandt lige et par mere fra senere[/QUOTE]
Vi har lukket vores sådan her. da vi bor til leje og der kommer ind i mellem folk til firmet i gården derfor har vi valgt at lukke det så meget
så vi kan sidde på terreassen uden at blive forstyret
Vi har indhegnet hele vores haven med et 1.80 højt hegn med et indfald på 50 cm og strøm på toppen. De har frit ud gang til haven når vi er vågne og hjemme jeg er så hjemme meste af tiden.
Når vi sover og ikke er hjemme har katten fri adgang til 30 m2 stor lukket løbegård.
Løbegården blev bygget da vi engang havde en nabo der yndet at skyde ind i vores have med en paintbull pistol med gummikugler efter katten når vi ikke var hjem.
Når han er for længste flyttet men jeg stadigvæk mere tryg når misserne er i løbegård om natten og når vi ikke er hjemme