Kattegræs - hvor?

Hej

Vil gerne have noget nyt kattegræs, da det vi havde er visnet i den stærke sol…:frowning:
Vi såede det selv af nogle frø vi fik.

Nu vil jeg gerne købe græs (ikke frø). er det noget jeg kan købe på en planteskole eller hvor? Dyrehandleren (jeg synes do ikke jeg har set sådan noget i maxizoo ell lign)?

Jeg har købt i plantorama hvor man også kunne købe stuebambus (de stod sammen henne ved dyreafdelingen) Jeg har også set noget hos en ganske almindelig planteskole på et tidspunkt, så mon ikke det tilsvarende kan findes hos en planteskole i nærheden af hvor du bor?

Jeg har fundet kattegræs både ved dyrehandlere (de små hyggelige ikke maxi-zoo) samt faktisk alle de planteskoler jeg har spurgt på, så det er da til at finde. Har også fundet det ved blomsterhandlere på Frederiksberg

Tak, jeg vil prøve at køre ud til en planteskole i morgen. Den nærmeste er en på Amager.

Jeg har flere gange købt stuebambus i Amager Planteland - så mon ikke du kan finde noget, du kan bruge dér…? :slight_smile:

Vores katte gider så absolut ikke det der såkaldte kattgræs, der er lavet af spiret byg/hvede.

Men kommer vi med en potte med stuebambus, danser de nærmest af glæde :slight_smile:

Stuebambus? Gnasker de også i den? Det kender jeg ikke helt til, kun kattegræs. Måske jeg skulle prøve stuebambus…

Jeg kom idag hjem med stuebambus til Lydia - om hun gider røre det :venter:
Kattegræs gider hun heller ikke.

Ellers kan begge dele som andre også har skrevet fås i Plantorama

Her er det også kun stuebambus som virker - Skønt når jeg har købt ind til at kunne så hele året, med alm kattegræs. G

Men jeg synes ofte dyregrønt er til at finde i brugsen fx.

Jeg køber kattegræs i Plantorama. Købte igår 2 store for 35kr. Kiggede også lidt på en lille sturbambus, men den kostede 40kr - så der blev jeg lidt nærig:)

Almindeligt kattegræs? Det køber jeg i Brugsen eller Irma. Husker jeg at vande/lader være med at drukne det det holder en potte ca et par uger.
Stuebambus… altså Donna åd i sin tid så hun barberede stilkene med på få timer, hvis man ikke var hurtig. Og det havde hendes mave ikke specielt godt af… så det har jeg ikke helt styr på. Blomsterhandlere har det af og til :ok:

Altså mine katte har jo masser af græs i haven, som de gnasker lystigt af, men i vinters købte jeg et par potter stuebambus.
Det er mest Alban, der er glad for det. Han kan hurtigt splitte sådan en bambus ad…:høhø:

Det er lige så ‘brugbart’ som kattegræs - hvad misserne bedst kan li’ er sikkert en smagssag. :slight_smile:

Køber i Plantorama (men de er vist kun på Fyn og i Jylland?)

Har før haft købt stuebambus og den blev glædeligt taget imod. Købte så 2 bundter kattegræs i weekenden for samme pris som 1 mini stuebambus, og de er populære.