Kattegru(s)!

Nu har jeg læst lidt om hvad I alle sammen gør af jeres kattegrus. De fleste smider det ud. Og en skrev om at det ødelægger/stopper afløbet. Gælder det al kattegrus, også hvis man ikke tømmer bakken i toilettet? Altså hvis man bare skyller klumperne ud? Jeg bruger (lige nu) sådan nogle krystaller de bliver opløst, så de ødelægger vel ikke noget? Nu skal jeg have købt nyt kattegrus på mandag, og jeg synes egentligt ikke at de der krystaller er optimale, så jeg vil prøve noget andet. (Jeg ved at de fleste bruger Exstreme Clasic - det vil jeg ikke gøre for katten er småsyg, og det vil jeg hellere bruge pengene på [smilie=hate-smile.gif] men dette er heller ikke en tråd om yndlingsgrus -høhø )

Jeg har aldrig prøvet at ville af med det i toilettet, så jeg kan ikke svare dig med en god viden. Men jeg ville ikke gøre det herhjemme, det bliver smidt ud.
Men jeg kan jo sagtens have denne mening, når jeg ikke har noget problem med at komme af med det, det er straks værre hvis man ikke bare lige kan skílle sig af med det, så må man finde en løsning som du beskriver -sorry

Problemet er, at vi har en meget lille skraldespand (udenfor) og den bliver ikke tømt ret ofte. Vi betaler 1400 kr om året for at have den, og hvis vi vil have noget større bliver det tilsvarende noget dyrere, og med 2 x SU er det altså mange penge -uha Udover det er der nogle andre i blokken der mener, at det er helt okay at benytte den [smilie=hate-boid.gif] Så der er næsten ikke plads til mere!!! Meget meget irriterende!

Lavet på grønne plantedele, klumper og kan skylles ud i toilettet, i mindre portioner naturligvis:
http://www.zooplus.de/shop/katzen/katze … _best/3187
fås også i Maxizoo, kun som 10 liter, ca. 50 kr. meget drøjt

Vores katte-klumper ryger i deponi på lossepldasen -thumbs

Ja, det er jo også meget godt at køre på lossepladsen - især hvis man bor tæt på :wink: Det er svært når man kun har cykler og der er lidt langt -blåblå
Men jeg prøver det grus Lis anbefaler - hun har jo nævnt det før, så må man jo i det mindste prøve. Det er også dejligt billigt!

Jeg vil ikke skylle ud i toilletet, syntes det er spild af vand, når skraldespanden fungere udemærket -høhø

-thumbs Hvordan opbevarer i dem indtil i kører på lossepladsen?