Kattegrus i klumper mellem trædepuder. Suk!

Hej folkens.

I går vaskede Kenny et bur af ude på badeværelset, og det skal han jo have lov til. Men da han forlod badeværelset (og dermed et sjaskvådt gulv) løb Balou ud og satte sig og plaskede i vandet. Jeg gik jo lidt i panik, fordi han havde vasket det i rodalon og jeg var meget usikker på om gulvet var skyllet ordentligt bagefter. :S
Kenny forsikrede mig dog for, at gulvet var skyllet igennem, men for en sikkerheds skyld skyllede jeg lige Balous poter. Jeg er jo en pyllermås.
Balou var MEGET utilfreds med at få skyllet poter, han rev og vred sig, mens han beklagede sig, men jeg snakkede blidt til ham og prøvede at gøre det så blidt som muligt. Jeg satte ham da også fra mig, med en følelse af at han nok havde skabt sig liiiiidt mere end hvad godt var. :tihi:
Uanset hvad syntes Balou at jeg var den dummeste i verdenen, og han flygtede ind det første sted han kunne: kattebakken. :S
I det mindste havde jeg næsten lige renset den, men da han kom ud ½ minut senere, var han SMURT ind i kattegrus på poterne. Det sad bare i tykke kager! :uha:

Jeg forsøgte stille og roligt at rede det ud af hans pels, og det lykkedes godt at få kagerne redt ud fra selve ben og mave. Men imellem trædepuderne kunne jeg simpelthen ikke få det ud. :thumbdown:

Af en eller anden grund forsøgte jeg så at skylle det ud. Men det gjorde det bare endnu værre, og jeg fik slet ikke noget af. Jeg besluttede mig derfor for at forsøge at lade det tørre ind, og håbede at jeg når det var tørt, ville kunne rede det nemmere ud. :?

I dag er det så dagen efter, og gruset er ganske tørt. Men det sitter fast! Sådan: MEGET fast! Han skriiiiiiiiiiiiiger når jeg prøver at fjerne det, og jeg forsøgte lige igen at skylle det ud, men det vil simpelthen ikke ud. :S

Jeg ved derfor ikke om jeg nu bare skal forsøge at hive det af ham (av, av, av… det lille myr kommer da til at hade mig!) eller hvad jeg nu skal gøre…:S

Jeg håber der er nogen derude, der har et godt råd til mig. Helst et råd hvor jeg kan slippe for flere grimme rifter og dårlig stemning ham og mig imellem, -men det kan godt være det er utopi. :ups:

Balou er forresten langhåret, men alt hans lange “potehår” er bare blevet til en kage… suuuk :frowning:

frem med saksen og klip pelsen med grus af

Åh gud… så skal jeg nok have en hjælpende hånd. For det kan jeg ikke selv … må hellere lige skrive til min veninde og spørge om hjælp :ups:

Osquary skrev om et lignende emne i forgårs i denne tråd. Men der er nok ingen vej udenom lidt klipning. …

Rolig nu. Det er jo ikke den første langhårede kat som har besøgt kattebakken med våde poter. Er der tørt hvor den går kommer der jo ikke mere på. Du bruge nejlene når du kæler med ham til at flække klumperne med. Nuller derefter lidt, til sidst er problemet væk. Han ordner sig jo også selv der. Vand/regn/sne og klumpende kattegrus er en ulmindelig dårlig cocktail. Men det behøver jeg jo ikke fortælle dig. At tage saksen i brug er da vist at skyde gråpspurve med kanoner.

LOL "hunde"genet er sørme arveligt. Ronja er også ekspert i at blive møgbeskidt når hun er blevet vasket, hvis hun ikke isoleres på soveværelset til vi skal afsted næste morgen på udstilling.

Tak for jeres indlæg.
Det endte med at jeg bare fik pillet klumperne ud, med lidt hjælp fra en saks, men det var ikke så meget jeg havde behov for at bruge saksen. Heldigvis lå han ved siden af mig og kamp-spandt under seancen, fordi det var da alligevel lidt dejligt at få de kager nullet af.