Har fået anbefalet kattegrus med baby pudder, men hvor sundt er det lige for katten?
Hvad kan i anbefale af kattegrus der er god til at skjule lugten?
Hvor køber i jeres kattegrus og hvad koster det?
Har fået anbefalet kattegrus med baby pudder, men hvor sundt er det lige for katten?
Hvad kan i anbefale af kattegrus der er god til at skjule lugten?
Hvor køber i jeres kattegrus og hvad koster det?
Det er ikke baybpudder der tilsætter, det er babypudderduft der kommer fra tilsat olie.
Jeg er mægtig begejstret for det her grus- det er meget drøjt og klumper helt fantastisk, lugter når de bliver vådt en anelse af vådt korn. Væsentlig lettere end sandgrus
[quote=Lis Dahlstrøm;210708]Det er ikke baybpudder der tilsætter, det er babypudderduft der kommer fra tilsat olie.
Jeg er mægtig begejstret for det her grus- det er meget drøjt og klumper helt fantastisk, lugter når de bliver vådt en anelse af vådt korn. Væsentlig lettere end sandgrus
http://www.zooplus.co.uk/shop/cats/cat_litter/ecological_litter/136599[/quote]
Ok så blev jeg det klogere-høhø
Kan katten få allergi eller andet af det? Synes jo det er veldig smart med grus der ikke lugter, men det skal jo bare være noget der er sundt for min kommende kat:)
vi bruger premier classic og vi køber det hos maxizoo, det er deres eget mærke og det er stort set det samme som extreme classic og det kommer fra samme by i canada, så mon ikke det er det samme.
vi gav sidst der var tilbud 200 kr for 5x12 kilo
begge vores katte er vildt glade for det.
min mor bruger det osse til hendes kat også med stor succes
Vi bruger Extreme Classic og Professional Classic inde i huset (det kommer an på, hvad der er billigst, når vi skal købe nye grus forsyninger ;-)) og Natural Porta Pine hos hankatten - begge tager lugten og klumper rigtig fint:-)
vi bruger extreme og premium - det er som Johnny siger det samme… men der er markant forskel på varianterne med og uden pudder…
vores får løbeøjne af det med pudder… og de nyser og sprutter, så vi bruger altid det uden
Her hjemme bruger vi Extreme Classic uden babypudder duft da jeg syntes det totalt åndsvagt og unødvendigt at tilføre sådan noget duft. Min skovpige nægter også at gå på grus med duft. Jeg kober gruset hos zooplus.de da de ikke har det på den engelske side, desværre.
Vi bruger Super Clump og er mere end tilfredse med det
Englænderne har også fået det nu!
Ellers enig.
Jeg synes, babypudder-lugten er direkte kvalm, og desuden er jeg ikke tilhænger af unødige tilsætningsstoffer. Jeg kan heller ikke forestille mig, at kattene kan undgå at få noget af olien i sig, eftersom de graver i gruset et par gange daglig og slikker deres poter.
Mennesker med allergi må undgå mange duftstoffer, så hvorfor løbe en unødig risiko med vores katte?
Ja…og Tante T kan ikke finde ud af at handle hos ZooPlus… så hun slæber sig en pukkel til, når der skal købes grus…
-surrender
[quote=Lis Dahlstrøm;210708]Jeg er mægtig begejstret for det her grus- det er meget drøjt og klumper helt fantastisk, lugter når de bliver vådt en anelse af vådt korn. Væsentlig lettere end sandgrus
Enig - og så er det 99% støvfrit, er ikke farligt at spise og bliver ikke slæbt rundt i hele huset.
[quote=Lis Dahlstrøm;210708]Det er ikke baybpudder der tilsætter, det er babypudderduft der kommer fra tilsat olie.
Det lyder da super godt, selvom prisen er lidt pebret.
Er det lige så drøjt i brug som EC og golden grey?
Herhjemme holder 2*15 kg EC 3-3½ måned til 2 misser.
Kan man nøjes med at fjerne klumperne og genbruge resten?
[QUOTE=Mislingen;212590]Det lyder da super godt, selvom prisen er lidt pebret.
Herhjemme holder 2*15 kg EC 3-3½ måned til 2 misser.
Kan man nøjes med at fjerne klumperne og genbruge resten?[/QUOTE]
Joo lige når man hoster op med pengene er det pebret - men ikke i brug - det er MEGET drøjt, meget mere end EC og andre jeg har kørt med.
Man fjerner kun klumper - det bliver ved med at klumpe - og klumperne falder ikke fra hianden.
Siges det kan skylles ud i toilettet
[quote=Mislingen;212590]Det lyder da super godt, selvom prisen er lidt pebret.
[/quote]
Vi bruger Golden Grey, men har planer om at afprøve Worlds Best. Desværre havde de det ikke hjemme hos zoopluls, da jeg bestilte dåsemad den anden dag.
Kiloprisen er temmelig høj, men da jeg ikke forestiller mig, at sådan noget tørret majs-noget kan veje ret meget pr. rummeter, så skal der også en meget mindre vægt i pr. bakke. Jeg glæder mig i hvert fald til jeg kan afprøve det.
[quote=Lis Dahlstrøm;212600]Joo lige når man hoster op med pengene er det pebret - men ikke i brug - det er MEGET drøjt, meget mere end EC og andre jeg har kørt med.
Man fjerner kun klumper - det bliver ved med at klumpe - og klumperne falder ikke fra hianden.
Siges det kan skylles ud i toilettet[/quote]
Det har bare stået i rest længe Nu har jeg bestilt et par 3 kgs poser og håber, at de kan strække, til de store poser kommer på lager igen.
[quote=pivnu;210775]Englænderne har også fået det nu!
Ellers enig.[/quote]
Tak for det det havde jeg ikke lige set.
[quote=Lis Dahlstrøm;212600]Joo lige når man hoster op med pengene er det pebret - men ikke i brug - det er MEGET drøjt, meget mere end EC og andre jeg har kørt med.
Siges det kan skylles ud i toilettet[/quote]
Det lyder rigtig godt Lis, jeg synes det er smart, at det kan skylles ud i toilettet.
[quote=Christina B;212608]Vi bruger Golden Grey, men har planer om at afprøve Worlds Best. Desværre havde de det ikke hjemme hos zoopluls, da jeg bestilte dåsemad den anden dag.
Kiloprisen er temmelig høj, men da jeg ikke forestiller mig, at sådan noget tørret majs-noget kan veje ret meget pr. rummeter, så skal der også en meget mindre vægt i pr. bakke. Jeg glæder mig i hvert fald til jeg kan afprøve det.[/quote]
Jeg tror også jeg vil prøve det senere på året, når jeg er kommet igennem mine 42 kg golden grey