Kattegrus med indikator for urinvejssygdomme

Det her er bare SMART:

[B]Smart kattegrus med indikator for urinvejsinfektion / blærebetændelse

Nullodor sukkersand m/helseindikator

Sukkersand med helse indikator.

Naturlig, Miljøvennlig, Nedbrytbar
Nullodor Health Indicator sukkersand fungerer ved at den absorberer fukt raskt og fremhever de naturlige fargene(normale microscopic) tilstede i blod og bilirubin.

Dette gjør at du raskt vil oppdage abnormale farge forandringer i urinen ved noen av de vanligste kattesykdommer.
Ved regelmessig bruk av Nullodor sukkersand med helseindikator,er det mulig for katte eier å overvåke kattens helseutvikling og tidlig fange opp symptomer på eventuelle sykdommer.

Katter er verdens flinkeste til å skjule når de er syke.

Health Meter’s Early Detection System (EDS) vil forandre farge flere dager før katten viser ytre tegn på sykdom.

http://kattens.mamutweb.com/Shop/List/Kattesand/5/1[/B]

brilliant hvis det holder hvad det lover… og er godt til store kattehold…

Til store kattehold kan jeg se et problem i at man på den måde kan se man har en syg kat, men ikke hvilken, med mindre man følger dem allesammen på bakken.

Men ellers er ideen rigtig smart!

Camilla, har du prøvet det?

Nej jeg har ikke prøvet det. Men ville lige dele ud at det fandtes, da jeg ved mange har svært ved at få taget en urinprøve fra deres katte. ( Jeg har 7-9-13 aldrig haft en kat med blærebetændelse i de 25 år jeg har haft katte)

Dette kan vist det samme: Ikke-klumpende kattegrus | zooplus.dk

Jeg har dog ikke prøvet nogle af produkterne, så om de reelt virker, ved jeg ikke.

Nej hvor vildt! Jeg er ved at løbe tør for grus, tror da at jeg vil prøve den fra zooplus - da det er der, jeg også køber det normale :slight_smile:

mvh. tina