Kattehår - den bedste løsning: Gore-tex!

Vi har haft adskillige debatter om fnugruller og andre effektive tiltag mod kattehår på tøj og møbler.

Mht tøj tror jeg, at jeg har opdaget et godt bud:
Min helt uforlignelige møgvejrs-Goretex jakke er en total kattehårsmagnet!
Jeg tror, at den rækker videre end under brug, for jeg bruger den ikke hver dag. Alligevel er den spækket med lyse, korte Leise-hår - lige til at børste af :ok:

En af dem, jeg passer katte for, bekræfter teorien: Hendes Goretex jakke tiltrækker alle kattehår i umiddelbar nærhed.

Så tænker jeg: Hvis man nu kunne købe et par Gore-tex klude.
Spejder Sport solgte for nogle år siden Gore-tex-metervare.

Hvis man nu købte et par lapper til at lægge i vasketøjet, hænge op ved overtøjet etc etc :?

Har du nogen erfaringer mht kattehår og Goretex?

Jeg tror mere på teorien om at wrappe katten.
Alternativt at give den en full body hair remove…

I den modsatte ende har jeg f.eks en (i øvrigt rigtig pæn) jakke fra John Rocha, har aldrig nogensinde set et kattehår på den. Den er aldeles kattehårsrepellerende. Det er topnice.

Hvad er Goretex ?

:slight_smile:

Goretex er det der stof, der bruges til jakker og støvler - så de er vind- og vandtætte.

:inlove:

100% syntetisk.

Gore-Tex er en membran produceret af polytetrafluoroethylen (PTFE), et polymert stof, som også anvendes til fremstilling af Teflon. Membranen er meget elastisk og modstandsdygtig overfor flere kemikalier.

[quote=PiaR;489835]Jeg tror mere på teorien om at wrappe katten.
Alternativt at give den en full body hair remove…[/quote]

Det skulle gerne kunne gøre det … :tihi:

:gruble::gruble:

Eller måske at sy en heldragt til katten af Goretex ???

:rock::rock:

Jamen, jeg pjatter ikke.

Jakken hænger i gangen, og som sagt, på no time, så er den fuld af lyse Leise-hår.

Jeg har også et par herre-sommerskjorter (egentlig købt som en slags sommer-slåbrok), som kommer ud af vask med alle kattehår i vasketøjet klæbet på i små totter, som er ret lette at få af.
De er lavet af en bomuld-polyesterblanding, som åbenbart også er kattehårs-magnet :?

Ved nogen herinde, om - og hvor - man evt. kan købe Goretex i metermål?

[quote=MiSi;490146]Jamen, jeg pjatter ikke.

Jakken hænger i gangen, og som sagt, på no time, så er den fuld af lyse Leise-hår.

Jeg har også et par herre-sommerskjorter (egentlig købt som en slags sommer-slåbrok), som kommer ud af vask med alle kattehår i vasketøjet klæbet på i små totter, som er ret lette at få af.
De er lavet af en bomuld-polyesterblanding, som åbenbart også er kattehårs-magnet :?

Ved nogen herinde, om - og hvor - man evt. kan købe Goretex i metermål?[/quote]

goretex er som sådan ikke et stof, det er et firmanavn, flere forskellige firmaer laver stof af den art og som birthe skriver er det en membran som sidder imellem yderstoffet og foer

Tak, Johnny :slight_smile:
Det vidste jeg ikke - mine 2 Goretex jakker er af mærket North Face og købt pga funktion, størrelse, farve - og udsalgspris :ok: Og mine vinterstøvler i Goretex er også af et eller andet almindeligt skomærke.

Jeg nyder virkelig det, som Goretex-overtøj (og fodtøj) kan byde på:
Vind- vand-tæt OG åndbart :thumbup: