Kattehuse til vildtlevende katte

Er der nogen der har en ‘‘opskrift’’ på kattehuse til vildtlevende katte. Gerne med mål. Har en tømmer der gerne vil lave dem, men han er lidt i tvivl om hvad det er der skal laves. Der må gerne være plads til både soveværelse og spiseplads og gerne med tag som kan aftages så vi kan gøre rent derinde.

Se lige her, Swat Cats fine bolig :slight_smile: Boston's Beloved Police Cat Moves Into Upscale New Home | HuffPost Weird News

Det er måske lidt avanceret men kunne vel forenkles:

Eller hvis det skal være dekorativt:
:

Den meget enkle version:

De huse skal vel være grundigt isolerede, hvis de skal bruges om vinteren af herreløse katte?
Det skal vel ikke bare være ‘pyntehuse’?

De to jeg linker til er også begge isolerede.
Billedet er bare for sjov :høhø:

[QUOTE=HeroldDesign;1305835]De to jeg linker til er også begge isolerede.
Billedet er bare for sjov :høhø:[/QUOTE] Ah, jeg troede at dit første link var til det viste hus. :smiley: Og det andet link kan jeg ikke få til at virke…hmmm…det fører mig bare ind på en fbgruppe?

Jeg vil i hvert fald lige sige, at man skal overveje, hvad man gør ift indgang/kattelem.

Da jeg boede på landet, oplevede jeg adskillige gange, at kattelemmen ind til den ‘bagerste’ entre frøs fast om vinteren. Det samme kan ske i en sådan udendørs kasse.
Måske vil det ikke være et problem med de der lemme med BLØDE flapper?

Desuden har de - i hvert fald de billigere lemme - en tendens til at smide tætningslisterne efter et stykke tid. Og de kan også lave ballade, de kan sætte sig i klemme, så lemmen sætter sig fast eller kun vil åbne den ene vej. Been there, done that - more than once!

Så måske skal man overveje enten TO ind/udgange i kasserne, eller også skal man helt undlade lem og lave et form for snirklet vindfang i stedet - eller også kan man som sagt måske løse det ved at købe nogle bedre/dyrere lemme - eksempelvis dem med bløde flapper, som jeg ikke lige kan huske, hvad hedder. :wink:

https://m.facebook.com/story.php?story_fbid=1827421000845957&id=1679616822293043
Virker det her?

Noget i samme stil :
https://m.facebook.com/story.php?story_fbid=759849710835283&id=410397139113877

Den billige løsning:
En flamingo kasse med aftageligt låg, (kan købes i byggemarkeder m.m.). skær et firkantet hul i den ene ende, og læg en flise oven på låget, så låg og/eller kasse ikke blæser væk.

Skal det være pænere og lidt dyrere, kan man bygge et lille hus af brædder udenpå flamingo kassen.

Da jeg købte løbegård til mine killinger, da købte jeg et kaninbur med. Det har jeg siden indrettet til kattehus, hvis kattene skulle være ude om dagen, når jeg ikke er hjemme. Sådan et bur kan man være heldig at finde i gul og gratis eller den blå avis for små penge. Jeg gav 900 for både løbegård og kaninburet. De kan komme ind midt på buret.

Ps. Jeg kan ikke redigere indslaget. Så skriver lige her: de kan gå mellem rummene to steder: foran og bagerst.

læg halm som underlag til at ligge på, det fryser ikke til is om vinteren og er altid tørt at ligge på.
Puder, håndklæder osv. vil blive fugtige når kattene er våde af regn/sne og kan fryse til is om vinteren :frowning:

Ham her laver nogle fine isolerede kattehuse, som opfylder det, du efterlyser: Linholdt :slight_smile:
Jeg har dog ikke set dem IRL, men overvejede det, da jeg havde tilløbere. Det ligger imellem Struer og Skive.