Katteindhegning - ide

Jeg vil bare lige dele denne geniale ide :slight_smile:

Jeg tænker i øvrigt, at man kan lave den selv - men her er ideen i hvert fald :slight_smile:

Ja, jeg har godt set links til det, og ved Tine og René var igang med selv at lave en lignende udgave på et tidspunkt, men gik fra idéen fordi det økonomisk var for dyrt, så hut jeg visker :slight_smile:

Jeg har set noget der minder om det, med wire og 2 rør inden i hinanden

Tak for den ide Dorte!
Jeg have gået og spekuleret over hvordan jeg kunne indføre dette princip i min haveindhegning når jeg her til sommer skal gøre den “bliv ude af have og væk fra min fertile hunkat”. Og det svage punkt i alle mine planer var kugleleje/drejemekanisme.
Men ja selvfølgelig, en god stram wire hvor elektrikerrør/glatterør er sat på, det vil også drejerundt og ikke sætte sig fast så nemt.

Det må jeg lige udtænke i detaljer :slight_smile:

Og jeg måtte da lige google lidt, og her er den side jeg tænkte på Roll Bar Fence DIY - Keep Your Pets In & Others Out - Your Sassy Self

Det er i hvert fald et fint alternativ til fx el-hegn mv.

  • vi har overvejet det på vores hønsegård, så slipper man for ubudne gæster :wink:

[QUOTE=Margrethe;1303618]Det er i hvert fald et fint alternativ til fx el-hegn mv.

  • vi har overvejet det på vores hønsegård, så slipper man for ubudne gæster ;)[/QUOTE]

Måske. Hvis det er Mikkel Ræv, kan han vist godt finde på at grave sig ind :cool2:

Haha han kan bare prøve :wink: Der er både fliser og hegn i jorden omkring hønsegården :slight_smile:

Jeg ville så aldrig turde satse på at det kunne holde min houdinikat Bailey inde. Han skulle nok finde en samling et sted hvor man lige kunne vride en klo ind og holde fast… :S

Jep. Det ville tage Ivan 3 sekunder at klampe hegnet ved en samling… Præcis ligesom han fandt det eneste sted uden jord (og derfor uden stød) i vores elhegn. Men altså…, Bimsen og briten skulle det da nok kunne holde inde. :slight_smile:

Tak Dorte for DIY-løsningen… det er i hvert fald værd at forsøge på “den lave del” af vores terrasse :slight_smile:

[QUOTE=Margrethe;1303604]Jeg vil bare lige dele denne geniale ide :slight_smile:
https://www.oscill8ot.com.au/ […][/QUOTE]

Jeg har set reklamer for systemet før, og det ser meget spændende ud.
Men jeg mangler stadig at høre erfaringer fra danske brugere, om det også virker i praksis… :slight_smile:

Næh, man skal have en vis potefærdighed for at blive tester for Sureflap :rock:

Mangler man en hurtig og nem løsningen, kan denne anbefales

[QUOTE=Jeanette;1303807]Mangler man en hurtig og nem løsningen, kan denne anbefales

https://www.davidsenshop.dk/pi/Hundegård-brændely-9-86m-2206x4470x2100-mm_2746035_86269.aspx[/QUOTE]

Det er da en rigtig snild og nem løsning :thumbup: selv prisen er overkommelig :slight_smile:

Vi er utrolig glade for vores :slight_smile: som vi købte sidste år, ovenikøbet på bud til 2499 + porto 249 Det er en super sommerbolig for vores drenge,

[QUOTE=Jeanette;1303807]Mangler man en hurtig og nem løsningen, kan denne anbefales

https://www.davidsenshop.dk/pi/Hundegård-brændely-9-86m-2206x4470x2100-mm_2746035_86269.aspx[/QUOTE]

Sidder og regner og tænker lidt, tror faktisk den kunne være løsningen indtil jeg får min have ordentlig hegnet ind. Et er at have en kastrat et andet en fertil hunkat - så om ikke andet kan hun komme i denne og stadig få luft og ingen herrebesøg.
Tak for linket!

Overflødig kommentar herfra (men så kan jeg finde linket til hundegården, hvis jeg engang skulle få brug for sådan en)

[QUOTE=HolmeInc;1304172]Sidder og regner og tænker lidt, tror faktisk den kunne være løsningen indtil jeg får min have ordentlig hegnet ind. Et er at have en kastrat et andet en fertil hunkat - så om ikke andet kan hun komme i denne og stadig få luft og ingen herrebesøg.
Tak for linket![/QUOTE]

tror ikke der er andet end PVC tag, og det kan nok næppe holde en udbryder inde…eller en indbryder ude -----------------men jeg ku da være interesseret i en lettere brugt :høhø:

naaa min bliver ikke lettere brugt - hvis den er god nok til at holde hankatte inde, mon så ikke også en enkelt hunkat også er i sikkerhed?

Mine katte er aldrig ude om natten og aldrig ude når jeg ikke er hjemme, med andre ord jeg har brug for en katteindhegning af en lidt mere ‘midlertidigt’ karakter end så mandre andre har.