Katteklubbens Halloweenudstilling, 22. og 23. oktober 2016

Når nu andre ikke har startet en tråd og jeg alligevel bare sidder her og blomstrer, så kan jeg da godt liiiiiii’e :høhø:

Jeg var afsted med min mølædte mumie Junior, der i lørdagens anledning havde taget navneforandring til Farao Tutankhkat og hjemsøgte sit bur dagen igennem…

Vi var oppe hos Martti Peltonen som eneste pensionist i kat. II så resultatet var lidt givet hvis dommeren ikke ligefrem hadede Junior. Og det gjorde han i den grad ikke. Det er faktisk længe siden mit kræ har fået så pæne ord med på vejen fra en dommer - og ikke en eneste henvisning til den gode polstring i maveregionen :ups:

Vi tog sceneturen i udklædning hvilket Inge Nord synes var ret sejt. Udover det nød vi egentlig bare dagen i godt selskab, jeg fik snakket med en masse, mødt en masse nye mennesker, brugt lidt penge og travet nogle kilometer frem og tilbage i hallerne og Junior fik sovet sin skønhedssøvn imellem at han var ude og flyde ud på henholdsvis halgulv og et bord og suge hænder og rosende ord til sig. Hans stemme har jeg dog ikke hørt meget til siden jeg indfangede ham lørdag morgen - jeg tror han har fået et kulturchok af at køre i siamissebil frem og tilbage :tihi:

Prøver lige om det virker med et link til billedet Katteklubben tog efter man kom fra scenen

https://scontent-amt2-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/14650539_10209487402075625_8355592734089358156_n.jpg?oh=bad57244ae6036621e3c52a27e782d3d&oe=5899BC3E

Tillykke med junior :slight_smile:

Super hyggelig med en weekend hjemmefra, men det var en udfordring at huske på “ingen løft” og glemte det også et par gange :S Stort tak til jer der hjalp med kattene :tak: jeg havde hende kun kat i armene en gang self, for at få taget et billede :ups:

Jeg havde Agatha med og Knerk havde Miss Marple med samt hans F-kuld. Ethan var også tilmeldt, men vi valgte at lade ham blive hjemme, da han pt er lidt kræsen og godt kunne bruge lidt mere på sidebenene :S

Agatha og Miss marple var lørdag hos Gerardo Fraga, vi havde ønsket at prøve ham som ny dommer, så vi var meget spændte på om han kunne lide de korthårede KB og det var en meget positiv overraskelse, han er fantastisk til dem, de er heldigvis to nemme tøser der elsker show og klare det nærmest selv. Agatha vandt NOM over Miss Marple og BIS hunkat med alle stemmer.

Søndag var pigerne hos Steph Bruin igen efter eget ønsk, da vi gerne ville prøve en ny dommer, igen viste tøser sig selv frem og igen blev Agatha valgt til at komme tilbage til NOM, hvor hun var oppe imod en britte og mener det var en burmeser, på scene tabte hun til en creme britte

Kuldet er en historie for sig sig for lørdag var der ikke mindre en 5 i Katt 3 og søndag var der 4, så konkurrencen var hård og da det handler om ensartet hed, ja tabte de, da de to var KBL ns 22 og den sidste KBL n 23

Vi har nydt weekenden i godt og hyggeligt selskab :tak:

:smiley: Ja jeg tror også Junior var på sit livs køretur i lørdags :klapper:
Mira og jeg kørte hjemmefra kl 6 lørdag morgen og første pitstop blev gjort hos Pernille der havde Illusion med. Brian har kørt med hende før og de havde tilsyneladende en del snak de skulle havde udvekslet siden sidst :tihi:
Vi kom til Randers og fik Tina og Junior med i bilen.
Brian og Illusion råbte ufortrødent videre og var nu blevet “uenige” om, hvem der skulle have det sidste ord :høhø:
Nu ved jeg ikke hvem der egentlig blev mest overrasket over det spektakel der var i bilen, Tina eller Junior :tihi: Junior var i hvert fald tavs som graven og Tina (tror jeg) en smule overvældet over Pernille og jeg praktisk taget ikke reagerede, men bare talte over støjen :smiley:
Vi ankom godt til Kolding uden tinnitus eller andre komplikationer af nogen art :slight_smile:

Brian festede i buret som han plejer og havde jeg forlangt 15.000,- for ham havde jeg solgt ham på stedet 4 gange til en familie der var der som publikum :smiley: De var ved buret MANGE gange og var totalt forliebt i Abekatten :hjerte: og da manden fik ham i armene smeltede han fuldstændig :smiley:

Nå men Brian var hos Steph Bruin og fik en ganske flot kritik :slight_smile: Der var 6 killinger til NOM og den gik til en fin lille Rex ganske velfortjent :slight_smile:

En af de sjoveste oplevelser var dog da jeg sad med Brian og ventede på at komme til dommer. :slight_smile: En siam opdrætter kom hen og snakkede lidt om hvad vi hver især havde med. Jeg viste hende Brian og sagde vi skulle op imod hinanden, hvortil hun svarede at hun havde ingen hankat med :tihi: Nej nej sagde jeg, men ham her er killing :uha: Hun udbrød HØJT og aldeles spontant “ER HAN KILLING?” :klapper: Det viste sig at han allerede nu er større end hendes fertile hanner og jo naturligvis end den lille feminine pige killing på 4 mdr hun havde med :smiley: Jeg måtte naturligvis fortælle at der ikke var mange dage til han er ungdyr, men hun var nu alligevel imponeret over hans str :smiley:

Så alt i alt en dejlig lørdag hvor både Brian, Mira og jeg hyggede os gevaldigt med masser af mis :slight_smile:
Stort tillykke til alle andre med gode oplevelser og flotte resultater :slight_smile: :flag:

Jeg havde kuld med for første gang i mange år. De 4 killinger skulle også til enkeltbedømmelse.

Lørdag va vi hos Britta Busse.
Kuldet blev nr.3 ud af 5.
Den mindste af killingerne blev BIV ganske som forventet.

Søndag var vi hos Martti Peltonen, som have Leslie van Grebst som elev.
Der var 7 KOR i alt. En voksen pige, et ungdyr og endnu en killing. Martti var ikke i tvivl - min mindste killing rendte med BIV Total til vores allesammens overraskelse. NOM tabte hun til en mægtig pæn OCI.
Kuldet blev nr.2 af 4.

Alt i alt en hyggelig udstilling (på trods af diverse uheldige oplevelser: borde i burrækkerne der kollapsede, og katte der sad fast i samlingerne på dommerburene eller kom op at skændes, fordi de kunne se hinanden gennem adskillelserne i dommerburene:S).

Uldtotten aka Theodor von Teenager var hos Martii om lørdagen og Britta Busse om søndagen.

Begge dage fik han sit cert og masser af ros og ‘hoved mangler bredde’…nu er han Premier. :thumbup:

Begge dage kaldt tilbage til NOM, desværre ikke NOM. Ingen BIV da ikke nok.

Et par hyggelige dage og masser af publikum var forbi og gramse på ham. Han elsker at blive gramset på, jo mere jo bedre :slight_smile:
Men batterierne gik tom sidst på eftermiddagen.

Her har vi også haft en god weekend. Lørdag havde jeg to killinger med, Beka og Levi. Ligeledes havde to killingekøbere taget hhv. Beka’s bror Finian, og deres far, Mikki, og Mikkis legekammerat Elvis med. Så vi havde en rigtig hyggelig weekend sammen, og det var dejligt at se Finian og især Mikki igen - og at møde søde Elvis :slight_smile: Alle fire killinger fik Ex1, og var ved dommere med en 9-10 killinger, og var blandt den håndfuld udvalgte til at komme med op til NOM, men måtte se sig slået af bedre konkurrenter :slight_smile: Mikki fik sit første CAP, men er ikke i pels kondition, så han kunne få lov til at gå ned og hænge ud i sin hængekøje resten af dagen :tihi:
Både Beka og Levi tog udstillingen rigtig godt, og var meget afslappede omkring det hele som disse billeder af Levi bevidner - Kamilla har taget det første mens jeg ikke var der, fordi der åbenbart var lidt gode grin over Levis gakkede sovestillinger i løbet af dagen

Og så lige et kig til vores bur i baggrunden, som jeg faktisk for én gangs skyld havde halloween pyntet - jeg var lidt stolt af mig selv :rock:

Søndag havde jeg lånt Krumme med, en blå sølv spottet tabby hankastrat på 2-2½ år. Han er simpelthen bare den sødeste og flinkeste kat, der sådan kan tage i byen med et fremmed menneske og stadig bare hygge sig, spise og drikke, bruge bakken, lege med legetøj og opføre sig eksemplarisk hele vejen igennem! :hjerte: Han var hos Martti Peltonen der kunne lide alt ved ham undtagen profilen (som er frygtelig lige, suk), så han fik sit certifikat og sørme også NOM til min store overraskelse. :flag:
På scenen viste Pernille ham eksemplarisk frem, men det blev selvfølgelig dejlige Frej, der vandt :høhø:

Her er katteklubbens billede af os Redirecting...

Mægtig pæn var den, men det var nu faktisk en bengal :slight_smile:

Vi var i Kolding både lørdag og søndag. Lørdag var vi oppe hos Martti Peltonen. Det gik fint, men han mente dog at Bluas hoved var for smalt. Den havde jeg så ikke lige hørt før… Men ellers var han en pæn kat, bare ikke lige så elegant som den anden orientaler og aby som han var oppe mod i nom. Søndag var vi oppe hos Gerardo og det gik også fint, men heller ikke her kunne han slå den andre i nom. Men viste godt at han ville tabe til aby’en. Men det var fint for han var ikke rigtig med på den om søndagen, så bedre at han ikke kom på scenen.
savnede lidt en rigtig burplan da folk var svære at finde og man var lidt spredte. Og vores gang var næsten helt tom for katte, lidt øv.
Nå men her er Blua og jeg om lørdagen :slight_smile:

Type kan altid diskuteres, og det skal man ikke tage sig for meget af. Ved Aby/Som kan nogle dommere lide lidt smallere hoveder, andre kan ikke. Personligt synes jeg, det understreger det vilde look, som jeg elsker.

På sin anden udstilling tilbage i 2012 gav Peltonen Rags en tilsvarende bedømmelse - og han er da endt som Supreme alligevel… :slight_smile: