Kattekonto vs. Forsikring

Jeg sparer op til E&E - sætter et beløb til side hver måned til dyrlæge regninger. Jeg havde dem forsikret - men de var netop faldet for aldersfristen da mit gamle forsikrings selskab lukkede og jeg skulle have dem flyttet til et nyt :S Det næste hold vil jeg nok få forsikret - og ved at læse denne tråd kan jeg godt se at det nok også er en god ide at spare lidt op ved siden af - så jeg vil også gå ‘med livrem og seler’ når jeg en dag får unge katte igen :slight_smile:

Jeg må blankt indrømme, at jeg ikke har råd til at forsikre 4 (5) katte og to hunde!

Så i stedet har vi en kattekonto, hvor der sættes et beløb ind hver måned… hidtil har denne konto kunne klare selv meget store uforudsete udgifter.

Jeg har forsikring på Buster hos GarFors.
Hidtil har jeg blot betalt den, og håbet at jeg aldrig skulle bruge den, men lige nu skal jeg rent faktisk bruge den ifm Busters undersøgelser ift. sukkersyge. Selvfølgelig er der selvrisiko, men det er okay, for får stadig refunderet en stor del af regningen.

Som tidligere kontanthjælpsmodtager har der i mange år ikke været mulighed for opsparing, men nu hvor jeg er førtidspensionist, og dermed har en smule større økonomisk råderum, vil jeg prøve også at sætte lidt til side hver måned til foder, kilometereftersyn etc.

Jeg har lige talt med GarFors ang. Busters dyrlægeregning, og spurgte bl.a. til hvad der sker når Buster bliver 7 år. Der er ikke noget problem, sygdom dækkes indtil katten bliver 14 år, og tilskadekomst dækkes hele livet.
Pt er selvrisikoen ved GarFors 693 kr, derefter dækkes 80 %.

Til info er den 595 kroner hos Dyrekassen :slight_smile:

Dette er dog mest relevant for nye brugere, da det måske nok kan være svært at flytte en kronisk syg :slight_smile:

En anden lille ting - man kan forsikre killinger fra de er ret små - husker ikke lige alderen her (er på arbejde schhh:-))

Og det betyder, at hvis opdrætteren gør det, så er katten dækket allerede ved flytningen til det nye hjem. herefter kan den nye ejer sige foprsikringen op, hvis hun/han vil

KH

Jeg går også og overvejer, om jeg skal forsikre mine to, der er indekatte.
Min “gamle” pige bliver 5 år til september og hos dyrekassen forlanger de en sundhedsattest fra dyrlægen, når katten er fyldt 5 år, så det er lidt nemmere at forsikre hende inden.

Vi har ikke forsikret vores misser, da det er for dyrt med så mange.

Endnu en fordel ved at jeg er i job, nu kan vi få startet en katte opsparing til dyrlæge, foder, udstillinger osv :ok: