Kattelem, chip, erfaringer? haster lidt

Hej. Vi har lige fået vores første kat i familien. Har bestilt chipning 6/9 '11 og vil have kattelem med chiplæser. Nu er der lige et par spørgsmål…

Har set på sureflap - er den ok?

Giver det kulde i rummet hvor den er monteret eller er det ikke noget at snakke om?

Mvh. Erling

Sureflap er fin.
Men du slipper nok aldrig for gulvkulde, hvor du har en kattelem.

Vi har også Sureflap og kan KUN anbefale den. De er helt vilde med at lege: Frem med hovedet - ‘klik’, tilbage med hovedet - ‘klik’, frem med hovedet - ‘klik’, især Cleo kan blive ved længe, og det er ikke fordi hun er bange for den. Nogle skriver at den larmer meget med det klikkeri, men det opvejer altså 1000 gange det at du ved, at det kun er din egen kat (egen katte) der kommer ind. Vi har en stor sort hankat der rendte hovedkulds ind i lemmen flere gange, før det fik op for ham, at denne her kunne han altså IKKE komme ind af og overstrinte hele hytten - DEJLIGT. Kender ikke til gulv kulde, da den er i bryggerset.
Mvh Mette

[QUOTE=erling1000;674936]Hej. Vi har lige fået vores første kat i familien. Har bestilt chipning 6/9 '11 og vil have kattelem med chiplæser. Nu er der lige et par spørgsmål…

Har set på sureflap - er den ok?

Giver det kulde i rummet hvor den er monteret eller er det ikke noget at snakke om?

Mvh. Erling[/QUOTE]

Hej.

vi har også sureflap kattelemmen med chip og er vildt begejstret for den. Dog skal man huske at tjekke for batteri en gang i mellem. Pludselig kan man høre, at de ikke kan komme ind, og ganske rigtigt, så lyser den røde lampe… Men det er ca. en gang hvert halve år jeg skifter batteri. Vores katte vænnede sig til den med det samme selvom de først er chippede som voksne katte og før kun har kendt almindelige katte. Men hold op man sparer meget foder, når alle de andre katte ikke lige kommer forbi fodertruget…

Hejsa…

Jeg har en Sureflap chiplem til salg :wink:
Den er ca et år gammel - Jeg har dog ikke kvitteringen på den mere…
Hvis du er interesseret, kan du jo sende mig en PB :wink: