Kattelem eller hundelem med chip til store (fede) katte

Det er mit første indlæg, og jeg er lidt af en natteravn pga kattene, haha og jeg håber, om I måske kan hjælpe.
Jeg har surfet overalt for at finde kattelemme eller hundelemme og de skal være til katte på op til ca 11 kg. Jeg har 2 i den vægtklasse, store og kraftige og 3 katte i alm. størrelse :tihi:

Lemmen skal være til chip, da kvarterets beboere er blevet katteelskere, men jeg orker ikke, at mine katte er bange for at være nedenunder pga fremmede katte og katteslagsmål. Vi har en alm 4 vejs lem og den er for lille.

Så kender I nogle mærker, gerne i udlandet, som kan bruges til alle og vores rovdyr skal jo chippes.
halsbånd nej, da disse katte er nr 2 generation i mit liv og jeg har oplevet nok forsvundne bånd og Simon (en meget stor og kærlig) kat var væk i 3 uger med båndet nede om højre forben. Det var rigtig grimt.

mange kattehilsener :godnat:

Sureflap er et bud. Dem kan man nu også få i DK, men det er jo altid rart at vide, hvad man leder efter.

https://www.sureflap.com/en-gb/pet-doors/microchip-pet-door

Tak men
Sureflap er 18 x 17 i indre mål og den størrelse har vi, og er for lille.
Desværre fx maxizoo fortæller kun om et mål, det ydre, og det jeg fortalt dem på Facebook.

Jeg havde det samme problem med mit Store Lokum Han rykkede kattelemmen ud af døren :uha: … jeg endte med en lem til mellem hund men de fåes ikke med chip, desværre.

Ja, hundelemme er gode i størrelse, der er nogle med chip i halsbånd, men jeg vil jo meget meget nødig ha halsbånd i dyrene.

Du skal have fat i en til mellem hund :slight_smile: Har selv en størrelse bred kat. Hans skuldreparti kan ikke gå igennem en KATTElem

Tak for jeres indlæg, rigtig glad for :inlove:
Jeg fandt på nettet et østrisk firma (viste det sig senere at være) som sælger katte og hundelemme til store hunde, www.petWalk.at, ikke billige, men en dør med krummer i, men vi blir fri for uvelkomne gæster og det vil gi ro til alle i huset. Chip vil jeg gerne også bruge til vægtreguleringen af de to basser.
Jeg har sendt mail og forespurgt om valg af størrelse mv.
Jeg vender tilbage når jeg ved mere og kender I det så skriv gerne.
God weekend, støvsuger skal nu på arbejde med alle de fine fine kattehår, og de 3 hanner som ligger og snorksover nu på gulvet, får sig en barsk opvågning! De frygter den, men elsker dens arbejde overalt bagefter.