Kattelem med chip, anbefalinger?

jeg er desværre ikke så HOT på sureflappen, som jeg ellers har anbefalet til mange…ups… når jeg har sat lukkemekanismen til, så der ikke burde komme katte ud eller ind, så kan de nu alligevel - den presser på den ene side, og ja så puffer katten bare i den anden side…og bliver ved til de kommer igennem…så slukkes den ikke op, så bliver den bare smadret i stumper og stykker… vores fertile hankat, som går inde i huset, affinder sig ikke med, at han ikke kan komme igen…smiler…LORTE KAT… så ja nu går de bare frit frem og tilbage, og så bruger vi en gammeldags træklods og putter i hullet, når vores anden fertile hankat er ude i løbegården - ham gider vi nemli ikke have herind…smiler…han lugter så grimt når han tisser op af væggen …men ok - det er KUN Xtreme Xfactor der bare moser sig igennem

Hlisen Heidi

Jeg prøver at finde en måde at give Salû et sted, hvor han kan være i fred for Helmut engang imellem når han bliver liiidt for meget for min gamle dreng :slight_smile: Helmut er nemmere at transportere, så det ville være optimalt at nuppe ham med til dyrlægen og blive chippet og så kunne ekskludere ham fra værelset, men det vigtigste er dog at Salû kan få muligheden for at gå lidt for sig selv når han gerne vil.

[QUOTE=Mette Mejdahl;837071]Jeg har én for at Flap & Nut kan få fred for hysteriske kællinger (jaja ikke mig altså :wink: ) og unge dominerende herrer!

Men Eva - Européerne fanger det med det samme! Mille & Hansi render igennem sammen med Flap hver gang! - men måske er MCO ikke så hurtigt opfattende som EUR :wink:

/Mette[/QUOTE]

Og dette er præcis hvad jeg frygter, for Helmut er bestemt ikke tabt bag af en vogn! Hvis lemmen er for lang tid om at lukke går der ikke længe inden Helmut har regnet den ud.

Er der nogle andre fabrikater, der er hurtigere til at låse?

[QUOTE=Mette Mejdahl;837071]Jeg har én for at Flap & Nut kan få fred for hysteriske kællinger (jaja ikke mig altså :wink: ) og unge dominerende herrer!

Den fungerer fint, MEN - når en kat med chipadgang er gået igennem lemmen, er den (sureflap) meget lang tid om at slå lukkemekanismen til igen - det betyder at der sagtens kan nå at gå en 2 - 4 katte igennem lemmen efter den som har adgang!
Dels giver lemmen jo et klik når den aktiveres (og så ved en hurtig kat jo at der er åbent) og dels er den langsom til at lukke igen.

Men har man nogle lidt mindre intelligente racer (herunder Orientalere :wink: ) er det ikke et problem, for de fatter ikke at de kan gå igennem …

Men Eva - Européerne fanger det med det samme! Mille & Hansi render igennem sammen med Flap hver gang! - men måske er MCO ikke så hurtigt opfattende som EUR :wink:

/Mette[/QUOTE]

Det vil jeg godt garantere at de ikke er :wink: I hvert fald ikke herhjemme… Men problemet er ikke Diego - han er aaaaaaalt for stor til sådan en bette kattelem :wink: Problemet har tidligere været May, der er rigtig god til at drage associationer og kun vejer 5½ kg, og godt kan mase sig ind i de alm. huller vi har haft i tidligere udgaver af foderkasser… Men denne kattelem gider hun altså ikke - selvom den jo står halvt åben herhjemme :tihi:

Jeg har jo så kun brugt den i en foderkasse og som den egentlig er beregnet :tihi:
Men der har ingen af mine ønsket nok at følge efter hinanden ind.

Ah, ja der ville det jo være mest rart med netop en der bare lukkede Helmut ude i stedet… Men måske det også bare kan virke at du engang imellem lukker døren mellem de to? Min huskat gad heller ikke alle de unge med deres spilopper på sine ældre dage, så hun fik tit lov til at boble inde i soveværelset uden de andre :slight_smile:

[QUOTE=Churchtown;626689]

Hvis man har store katte - så skal man være opmærksom på åbningens størrelse - som kun måler 15x15 cm. Så de helt store maine coons etc kan altså ikke passere den. Hos mig var det heldigvis den største i flokken der ikke skulle have adgang,så det var ikke noget problem. Resten af flokken, som vejer op til 6,5 kg (indtil videre) kunne sagtens passere den.[/QUOTE]

En større udgave af Sureflap kommer i handlen sommer 2012. Kan bruges til helt store Maine Coon katte.:smiley:

Tak :slight_smile:
Det var da en skøn nyhed.

Indvendige mål: 39,5 x 65 cm. 37 cm. i højden. Pladerne er ca. 1,5 cm. tykke.