Ja, ingen af de foderkasser vi har haft tidligere har rigtig fungeret, så nu tror jeg altså at jeg vil forsøge med en kasse med chiplem i. Jeg sad og kiggede på Zooplus her til aften. De har to forskellige SureFlap Microchip Cat Flap og Cat Flap Pet Porte SmartFlap Micro Chip.
Er der nogen herinde, der har prøvet nogen af dem? Og har gode og/eller dårlige ting at sige om dem?
Jeg har Sureflap, fordi det var den, der var flest anmeldelser på, og den er i hvert fald fin.
At mine katte så ikke kan finde ud af det, er en anden sag
Pivnu - Ok, det er også den jeg hælder til ud fra det jeg kan finde på nettet
Hvorfor kan dine katte ikke finde ud af det? Er det lem generelt, eller aktiverer den chippen lige en anelse for sent, eller?
Altså, mine katte har i forvejen aldrig haft anlæg for kattelemme
Men jeg har lige skrevet om det i adfærds-forummet.
De skal selvfølgelig helt ind til lemmen, før den aktiveres, men selv de en sjælden gang faktisk går hen og fint aktiverer den, så viser de ikke interesse for at gå igennem.
Pivnu - Hehe, ja det bliver spændende om Athea kan/gider…
Forresten - er det normalt at der ikke er betaling for fragt fra zooplus.de til Danmark? Det er der ikke nu nemlig…
Ja, over 69 euro har de gjort fragtfri.
Nice, og ja vi er laaangt over 69 euro på vores bestilling
[QUOTE=pivnu;626620]Jeg har Sureflap, fordi det var den, der var flest anmeldelser på, og den er i hvert fald fin.
At mine katte så ikke kan finde ud af det, er en anden sag :)[/QUOTE]
Den har vi også og har været glade for den - Jeg kan jo så ikke sige, om den er bedst, for jeg har jo af gode grunde ikke afprøvet den anden
[QUOTE=Eife;626606]Ja, ingen af de foderkasser vi har haft tidligere har rigtig fungeret, så nu tror jeg altså at jeg vil forsøge med en kasse med chiplem i. Jeg sad og kiggede på Zooplus her til aften. De har to forskellige SureFlap Microchip Cat Flap og Cat Flap Pet Porte SmartFlap Micro Chip.
Er der nogen herinde, der har prøvet nogen af dem? Og har gode og/eller dårlige ting at sige om dem? :)[/QUOTE]
Jeg ville da være meget interesseret i at se denne foderkasse
Jeg får jo mine små piger hjem imorgen, så jeg får også et problem ang fodring, da Sean helst ikke skal begynde at spise killingefoder
Jeg har også Sureflap kattelemmen, og har været utroligt glad for denne.
Min er placeret i en dør mellem soveafdelingen og resten af huset - og har været brugt ifm en tidligere delvis zoneopdeling af huset - hvor 2 af mine hankastrater havde lidt uoverensstemmelser - og hvor den ene så kunne søge i fred i soveafdelingen og den anden ikke havde adgang til dette område. Resten af flokken kunne så selv bestemme hvor de ville være.
Lemmen fungerer rigtigt godt - batterierne varer laaaaang tid - jeg har haft min i 1½ år efterhånden og har endnu ikke skiftet batterier (det skal dog så også sige, at den gennem ½ år ikke har været brugt, da døren mellem afdelingerne i huset stort set aldrig er lukket mere)
Hvis man har store katte - så skal man være opmærksom på åbningens størrelse - som kun måler 15x15 cm. Så de helt store maine coons etc kan altså ikke passere den. Hos mig var det heldigvis den største i flokken der ikke skulle have adgang,så det var ikke noget problem. Resten af flokken, som vejer op til 6,5 kg (indtil videre) kunne sagtens passere den.
Rikke - Jamen, skal da lige smide nogle billeder ind når den engang er bygget så. Det bliver formodentligt en kombination af træ og plexiglas (så den ikke er alt for mørk)…
Lone - Mange tak for input, ja den er også formodentligt for stor til Diego herhjemme (små 9 kg), men heldigvis er det lille Athea på knap 3 kg der skal bruge den (Diego må pga. krystaller kun få special diæt og Athea er alt for meget småspiser til ikke at have maden stående 24/7)
Nå, nu har jeg i hvert fald bestilt den sure flap kattelem, så må vi se hvad det ender med
Jeg hiver lige denne gamle tråd op i håb om at få glæde af jeres erfaringer
Er der nogen der ved om man kan bruge Sureflap kattelemmen til at ekskludere en bestemt kat/chip eller om man ‘kun’ kan tillade bestemte chips/katte adgang?
Anita - Det kan man så vidt jeg ved ikke… Kun tillade bestemte katte adgang…
Jeg lurer lige med her, jeg håber ikke det gør noget. Nu har jeg på både hund og indekat og jeg har overvejet at sætte en chiplem i netdøren til sommerbrug. Men vil den kunne virke efter hensigtet - Altså give Tjalfe (hunden) fri adgang til haven og samtidig holde Thea (missen) inde ? Eller er det for usikkert at give sig i kast med ?
Tak Eva Jeg havde det desværre nok på fornemmelsen, det kunne ellers have været superpraktisk øvs
Men ellers fungerer den efter hensigten?
Jeg har én for at Flap & Nut kan få fred for hysteriske kællinger (jaja ikke mig altså ) og unge dominerende herrer!
Den fungerer fint, MEN - når en kat med chipadgang er gået igennem lemmen, er den (sureflap) meget lang tid om at slå lukkemekanismen til igen - det betyder at der sagtens kan nå at gå en 2 - 4 katte igennem lemmen efter den som har adgang!
Dels giver lemmen jo et klik når den aktiveres (og så ved en hurtig kat jo at der er åbent) og dels er den langsom til at lukke igen.
Men har man nogle lidt mindre intelligente racer (herunder Orientalere ) er det ikke et problem, for de fatter ikke at de kan gå igennem …
Men Eva - Européerne fanger det med det samme! Mille & Hansi render igennem sammen med Flap hver gang! - men måske er MCO ikke så hurtigt opfattende som EUR
/Mette
Ja, det vil jeg helt bestemt mene at det vil - virke altså
[QUOTE=Horusac;837018]Tak Eva Jeg havde det desværre nok på fornemmelsen, det kunne ellers have været superpraktisk øvs
Men ellers fungerer den efter hensigten?[/QUOTE]
Hvad skulle du da bruge den til?
Jaeh, joeh… Altså den fungerer Men helt som den burde, nej… Det er så ikke kattelemmens skyld, men Athea er ikke motiveret nok til at gide lære at bruge den, så den bliver holdt et stykke åbent af et stykke gaffa tape. Men de andre (2 store kastrater) går ikke ind igennem den, så det er en fin løsning :høhø:
Mine rex’er har stadig aldrig lært det, selvom jeg har skubbet dem igennem lemmen igen og igen og igen og igen. Eller, det er ikke helt rigtigt, jeg kan godt sætte dem ind i kassen med deres mad, og når de så ikke kan spise mere, eller bare slet ikke gider spise den (jojo…), så kan de godt selv finde ud. Men ind i kassen?! Niksen, under ingen omstændigheder! Om det er fordi, at de ikke gider være inde i kassen, eller om den her minimale forsinkelse på registreringen af deres chip er problemet (at de ikke fatter, at lågen først kan skubbes til, når lemmen har sagt klik), har jeg aldrig fundet ud af. Jeg påtænker at afmontere og gemme lemmen, og så evt. smide kassen ud. Hvis nogen vil forsøge sig med kassen, er de velkommen, det er en pæn, hvid trækasse, men kvaliteten er ikke noget at skrive hjem om.
[QUOTE=pivnu;837098]Mine rex’er har stadig aldrig lært det, selvom jeg har skubbet dem igennem lemmen igen og igen og igen og igen. Eller, det er ikke helt rigtigt, jeg kan godt sætte dem ind i kassen med deres mad, og når de så ikke kan spise mere, eller bare slet ikke gider spise den (jojo…), så kan de godt selv finde ud. Men ind i kassen?! Niksen, under ingen omstændigheder! Om det er fordi, at de ikke gider være inde i kassen, eller om den her minimale forsinkelse på registreringen af deres chip er problemet (at de ikke fatter, at lågen først kan skubbes til, når lemmen har sagt klik), har jeg aldrig fundet ud af. Jeg påtænker at afmontere og gemme lemmen, og så evt. smide kassen ud. Hvis nogen vil forsøge sig med kassen, er de velkommen, det er en pæn, hvid trækasse, men kvaliteten er ikke noget at skrive hjem om.
[/QUOTE]
Hvad er målene på kassen?
Ps. Atheas søn McCoy kan så fint bruge en kattelem, det er bare Athea der ikke er madglad nok…