Kattelem med chip

Hej
Jeg vil høre om der er nogen der kan anbefale en kattelem med chip. Har undersøgt markedet og synes det er meget svært. Den som jeg har læst alle anbefaler Sureflap har fået flere dårlige anmeldelser på zooplus, om at chippen ikke altid virker, eller at der efter noget tid kan komme andre katte ind, den larmer mv. Vi vil rigtig gerne have kattelem i vores brygges da vi har to katte, og vi er trætte af hele tiden at lukke dem ind og ud. Håber nogen har nogle erfaringer som vi kan blive klogere på :grinning:

Jeg har haft vores SureFlap i 12-13 år og den er pålidelig og de har en fænomenal god kundeservice :smil:
Det er dog også sandt at kattes chip kan holde op med at virke (men hellere finde ud af det via kattelemmen end den dag katten er væk og dyrlægen ikke kan scanne chippen, tænker jeg :smil: )
Det er også sandt at der lige er x antal sekunder fra chippen scannes og låsen åbner til den lukker igen til andre katte kan komme med ind. Dog stadig bedre end at alle katte kan gå ind af lemmen…
Summasumarum, de to problemstillinger tror jeg alle chip-kattelemme har.
Ift lyden så kan man høre det både når låsemekanismen åbner og katten går igennem, jeg registrerer det ikke, men er man lydfølsom vil jeg anbefale at placere den væk fra opholdssteder hvor man slapper af/sover :smil:

2 Synes om

Enig med Eva :slight_smile:

1 Synes om

Som Eva skriver, er der nok visse problemer, man ikke kommer udenom - som fx at den ikke lukker helt hurtigt nok. Men man skal jo heller ikke risikere, at katten får hale eller andre legemsdele i klemme, fordi den er for hurtig.

Sureflap er en rimelig garanti for kvalitet, vil jeg mene - og som Eva skriver god kundeservice, hvis det er nødvendigt. Jeg har selv en, men bruger dog ikke chip-indstillingerne for øjeblikket. Mine forældre havde en, som de var meget tilfredse med, og som katten uden videre kunne finde ud af at bruge (den var vant til kattelem, men ikke med chip).

Vi har også Sureflap - connect-udgaven der kan styres via en app.

Da Manse er en velvoksen herre har vi valgt den store model, og den kunne kun fås med 1-vejs scan, hvilket betyder at den af og til ikke når at registrere hvem der er gået ud, bare at “an animal” er passeret - ikke noget problem her, i og med at vi kun har en enkelt kat, men har man flere vil jeg anbefale en dual scan.

Ud over det er der ikke noget at komme efter mht. selve lemmen - og remote-styringen er genial, både til at følge med i hvornår katten kommer og går, eller hvis vi f. eks. ønsker at åbne eller lukke for ham mens vi ikke er hjemme.
Ja, man kan da høre når han går igennem, men det tænker jeg man kan med de fleste typer - og at kattens chip ikke virker, kan jo dårligt tilskrives kattelemmen… :wink:

2 Synes om