Kattemad er effektiv slankekur

…i hvert fald for mig :besvimer:

Jeg har for første gang købt det dersens LUX fra Aldi - en hel posefuld, og heldigvis gider kræet godt spise det :ok:

MEN! Lugten af det fjerner altså 110% af min egen appetit, som ellers ikke plejer at fejle noget. Fy for den lede, hvor lugter det bare klamt :yikes:

Et godt tip er i hvert fald at spise selv, inden man begynder at jonglere rundt med det… :gruble:

Jeg synes faktisk ikke, at det lugter særlig slemt. Det lugter da ikke af Porta21 eller Applaws, som faktisk lugter ganske godt, men det er da til at holde ud. Der er da sågar en bruger herinde hvis børn har spist en dåse Porta21 med tun uden at opdage, at det var kattemad.

:tihi: :høhø:

Men vi har jo også forskellige lugtepræferencer medmindre dåsens indhold direkte er for gammelt eller blevet dårligt. :slight_smile:

Måske er det min lugtesans, det er galt med, men det har jeg godt nok aldrig tænkt over. Mine spiser selvfølgelig også kun det i de gule og de orange dåser (bidder i gelé), så måske paté variationerne (den blå og den røde) - især den med fisk - lugter mere?

Mange katte har i øvrigt tendens til kun at kunne lide enten bidder i gelé eller paté og nægte at røre den anden slags. Så mist ikke modet, hvis de ikke vil spise alle varianter.

Noget kattemad lugter bare ikke godt.

Jeg har lige fået, til meget billig pris, 30 dåser Bozita (kender ikke mærket) af nogen hvis katte absolut ikke ville æde det…og det synes jeg så heller ikke lugter særlig godt

Bozita er godt - det køber jeg i brikform. Mine elsker pate varianterne - især den med rensdyr …

Jeg håber i hvert fald porta21 lugter bedre, da det er det jeg skal til at skifte over til (når engang det kommer). Han har i mange år fået Royal Canin (også vådt), og det kunne jeg altså bedre håndtere lugten af, må jeg indrømme :blegne:

Det var iøvrigt fiske-varianten, der slog mig helt omkuld i morges… Puuuha! :uha:

Og nu fik jeg det da igen helt dårligt ved tanken om, at nogens børn skulle have spist det :yikes: :besvimer: :klap:

[QUOTE=Tine M;556430]Jeg håber i hvert fald porta21 lugter bedre, da det er det jeg skal til at skifte over til (når engang det kommer). Han har i mange år fået Royal Canin (også vådt), og det kunne jeg altså bedre håndtere lugten af, må jeg indrømme :blegne:

Det var iøvrigt fiske-varianten, der slog mig helt omkuld i morges… Puuuha! :uha:

Og nu fik jeg det da igen helt dårligt ved tanken om, at nogens børn skulle have spist det :yikes: :besvimer: :klap:[/QUOTE]
Porta 21 er lækkert i både duft og udseende…måske ikke lige den med tang, men ellers. :0)

Jeg endte med at donere en masse brikker bozita til fip-raflet fordi jeg ganske enkelt ikke kunne med lugten… Fik det fysisk skidt af at hælde det op, så det røg altså ud af mit hus, selvom kattene elskede det…
der synes jeg slet ikke LUX er lige så slem - det kan jeg lige forholde mig til :slight_smile:

Det behøver du nu ikke. Det var ikke Lux, de spise :smiley:

Det var FP21, og når du får det hjem, vil du også sagtens kunne forstå, hvordan to små drenge kunne tage fejl af tunvarianten og den tun, der er beregnet til mennesker :slight_smile: Det ligner faktisk til forveksling.

[QUOTE=galath;556402]Måske er det min lugtesans, det er galt med, men det har jeg godt nok aldrig tænkt over. Mine spiser selvfølgelig også kun det i de gule og de orange dåser (bidder i gelé), så måske paté variationerne (den blå og den røde) - især den med fisk - lugter mere?

Mange katte har i øvrigt tendens til kun at kunne lide enten bidder i gelé eller paté og nægte at røre den anden slags. Så mist ikke modet, hvis de ikke vil spise alle varianter.[/QUOTE]
Mine katte hører til dem, der kun vil have patévarianterne og helst den blå (fisk) - de andre typer slikker de kun sovsen af.
Synes nu ikke, det lugter så forfærdeligt igen!

Jeg har aldrig tænkt over lugten af dåsemad? Aldrig nogen sinde… :høhø:

Jeg købte her forleden, i ren desperation. Fordi jeg havde glemte at købe dåsemad! og vi var løbet tør… Oh noes. Så tog en enkelt dåse fra fakta. Da jeg åbnede dåsen var jeg ved at brække mig, lugten var helt enkelt fæl… Og maden lignede noget man havde leveret i toilettet. Så det røg ud. Også fik kattene altså lidt torskerogn. Godt nok ikke deres favorit. Men 10 gange bedre end det.
Lux, er nærmest mild. Lugter næsten intet når jeg åbner en alm dåse. Selvfølgelig lugter det da lidt:) Men synes ikke det er slemt.
Porta 21 dufter tilgengæld dejlig af menneskemad:)

Synes ikke som sådan at det lugter…
Den værste, synes jeg, er Misses med sardiner i gele, men kattene elsker den :slight_smile:

Jeg er også rimelig sej, så jeg har ingen problemer med katte-mad…lige gyldig hvilken variant.

Men sådan nogle tørrede kallun-stænger, som min mand har købt en kæmpespand af til hundene…Pyhaaaa :blegne::blegne:
Kan blive helt desperat over at tænkte på hvornår vi får bugt med dem…:bebe:

Kallun stinker godt nok også!..
Når man åbner en pose med det er jeg også ved at omkomme… Puha!