Hej.
Det er desværre sådan at da jeg efter arbejde holdte ind ved den lokale Spar købmand så steg jeg ud af min bil og kom til at se over mod teknisk skole, i kanten af hækken kunne jeg godt se en kat sidde, pludselig løber hun over vejen og har to mindre killinger løbende efter sig, mormis og den forreste killinger kommer over vejen men den sidste bliver bange for en bil og løber tilbage til hækken… jeg prøver at få mormis til mig men hun løber væk og efterlader sin killing!!! Jeg løber over vejen og kan høre killingen miave højlydt - den kalder på sin mor.
Den bliver selvfølgelig bange for mig og løber ind i hækken, det er mørkt og det er svært at se noget så jeg tænder lyset på min telefon… efter 40 minutters kamp får jeg endelig fat på killingen som bestemt ikke er tilfreds med mig!
Jeg kommer hjem og indretter badeværelset til killingen - mine egne 3 katte er meget intresseret i hvad der miaver på badeværelset… min hunkat kan godt lugte den og er meget utilfreds…
I dag havde jeg heldigvis en fridag så jeg kontaktede egen dyrlæge med det samme de åbnede og fortalte dem om det hele og de sagde jeg bare skulle komme ind med den, hun var tilsynladende sund og rask og blev vurderet til at være 6-7 uger gammel… Så det siger sig selv at hun (det var en lille pige) ikke kunne blive hos mig selvom jeg har 3 store katte som hun kan være sammen med… Så dyrlægen kontaktede de nærmeste internater og til sidst viste det sig et internat havde en ammemor og kunne have hende - dyrlægen tog ingen afregning for mit lille besøg…
Så i morgen skal jeg køre en tur med hende til internatet, imens prøver jeg så vidt muligt at vænne hende til mennesker…
Hvor er det bare ærgeligt når folk ikke neutralisere!!!