Katten angriber om natten

hej
min ene killing på 5 måneder, er begyndt at angribe mig om natten, både under og uden for dyne og det er både, ben arme og fødder…
hun gør ikke dette ved kæresten, er der nogen der har en ide til hvad jeg kan gøre, da jeg er ret træt at at vågne så mange gange af hendes lej.
det skal siges at de er 2 katte den anden gør ikke dette, og de bliver leget med og aktiveret i løbet af dage og har aldrig leget med fødder eller hænder med hende. hun er neutraliseret.

vi er begyndt når hun bliver for meget og sætte hende ind i den ene stue og luke døren hvor der er vand, mad og bakke og legetøj, da jeg har brug for min søvn og ville gerne at dette ike var nødvendigt…

Vi har en hankastrat der gør det samme - napper i ben etc lisså snart det stikker ud under dynen, og han er især begejstret for kærestens behårede skanker :tihi: Vi ved så ikke hvor meget han gør det om natten, for kræene sover ikke inde hos os.

Den eneste løsning jeg lige kender, er simpelthen at lukke døren til soveværelset.

:slight_smile: Mit råd ville faktisk være at lukke hende af vejen for en kortere eller længere periode - men gøre det konsekvent fra du går i seng, i stedet for at “vente” til hun får vækket dig.
Hun opnår lige præcis det hun er ude efter, når du tager hende - nemlig kontakt og leg… og det kan godt være at DU tolker situationene anderledes, men det er altså det her HUN mener at få ud af sin leg!
At hun ikke generer din kæreste skyldes formentlig kun at hun ike har brug for det - din reaktion er rigeligt… Og måske har kæresten et lidt bedre sovehjerte end dig :wink:

Så ud af soveværelset… gerne sammen med den anden kat - så har du ikke evt dårlig samvittighed over at hun er helt alene :wink:
Og så kan du jo altid prøve at tage hende med i soveværelset igen om nogle måneder, når hun er blevet lidt mere voksen og indstillet på at sove om natten - og forhåbentlig har glemt denne her dårlige vane:)

det vil jer prøve med at lukke til sove værelset, for dem begge, så må vi se hvordan de tager dette…

Da jeg havde ‘uvorne’ killinger løste jeg samme problem på følgende måde. Lige før sengetid så blev de leget/motioneret godt igennem, og dernæst fik de serveret dagens største måltid - I mit tilfælde fik de deres maver godt fyldt op med rå fisk eller råt kød, når det er sket skal selv en lille ‘tigerdyr’ slå mave, og kan sagtens sove natten igennem. :slight_smile:

I skal lige være forberedte på de godt kan finde på at stå og mjave udenfor for at få jeres opmærksomhed - her drejer det sig om at ignorere dem fra starten af. Hvis de får opmærksomhed ved at larme, så lærer de lynhurtigt at de bare skal larme.

det skal jeg nok huske at inorere dem… det er også kun den på 5 måneder der er slem, den på 8 er der intet med…

Men det kunne ligeså godt være omvendt. Det handler bare om hvem af dem der har fået den gode idé - og de kan sagtens fås i en høj alder - bare spørg min husmis på 8 :høhø: