Hej min perserkat har fået en uvane med at dyppe hele hagepelsen i vandet når han drikker. Det er i sig selv ikke særligt sundt eller lækkert. Især ikke når han er hvid der.
Jeg har forsøgt mig med alverdens drikketrug, vandfontæner af forskellige faconer, regndryp fontæne, anti spil skåle med en inderskål i så der ikke kommer ret meget vand ad gangen, men har endnu ikke fundet en der løser problemet.
Så jeg har to spørgsmål
1: Er der nogen som har gode erfaringer med vandskåle som minimerer problemet
2: Er der nogen som har gode råd/erfaringer med at få vasket pelsen hvid igen.
Jeg har selv haft en perserdreng der absolut skulle drikke med hele hovedet. Det hjalp lidt med en vandfontæne, men da han ikke var en udstillingskat endte jeg faktisk med at holde hans pels kortere i manken.
I forhold til at få det hvidt igen, kan man få sådan noget lilla shampoo til katte, som hjælper med at få gule misfarvninger ud af pelsen.
Ved godt den ikke kan bruges hele tiden… men hvis det er at katten bare er en man kysser på der hjemme, ville jeg i en periode trimme det sted han dypper…
Men nogle katte vil lege med vandet og der er vandskål stort set lige gyldig… men jeg ville prøve 1001 slags. Fra vandskåle han når stående og ikke liggende… nogle med meget lavt vand… nogle med stort omkreds og nogle med mindre… jeg vil reel eksperimentere med mange af de skåle jeg har normalt og fjerne dem der gør ham våd…