Katten ligger i kattebakken

Da jeg fik min første kat, vidste jeg ingenting om udstyr og tilbehør. Jeg troede, at kattegrus var kattegrus, og blev helt overvældet over, at der fandtes klumpende varianter :lys-ide: Så jeg anede ikke, hvad der var bedst, og købte det første det bedste - Vitakraft Compact.

Jeg synes såmænd ikke, det har været så dårligt, men da jeg kunne se, at det slet ikke er nævnt i grusanmeldelsestråden en eneste gang, tænkte jeg, at jeg måske skulle prøve Ever Clean (som vist lader til at være det, der er mest stemning for) for at se, hvorfor det skulle være så meget bedre.

Da jeg den anden dag fik kat nummer to med tilhørende kattebakke, hældte jeg derfor i går Ever Clean i den ene. Nøj, hvor det bare støver! Man skal jo nærmest have støvmaske på for at hælde det op. Da min kulsorte mis havde været i bakken, var hans små poter helt grå, og jeg kan se små potestøvaftryk alle steder. Til gengæld kan jeg også godt se, at det klumper helt anderledes stabilt end Vitakraft, og kattene kan godt lide at bruge det.

Faktisk er den ene kat blevet så vild med det - at hun LIGGER I BAKKEN -what:argh:Ja, undskyld jeg råber, men hun er ikke engang særlig sart. Hun gør det også gerne, selv om den er brugt :doh::doh: Det er selvfølgelig alt slemt nok, men det støver jo heller ikke mindre, når katten nærmest ruller sig i det.

Nogen, der har været ude for det samme - eller som har nogle gode bud på, hvorfor hun gør det?

Det hører til et at livets små mysterier :stuck_out_tongue: Min tidligere huskat gjorde det også jævnligt. Han brugte så ikke sin bakke særlig tit, så den var som regel ren, når han lå der.

På udstillinger ser man tit kattene ligge i kattebakken og en del af teorien dér, er at gruset er køligere (alt andet lige bliver en sportshal fyldt med mennesker og katte ret varm i løbet af en dag :))

For øvrigt er Vitakraft nævnt indtil flere gange - bare ikke for noget godt. Jeg faldt for et godt tilbud hos Maxi Zoo og fik købt nogle kasser for relativt nylig og det fortrød jeg hurtigt, for det er længe siden, jeg har haft så dårligt klumpende grus :frowning:

Jeg kan anbefale Professional Classic eller Golden Grey Master (begge fås på zooplus) i forhold til støv. Jeg synes ikke, de er slemme endda :slight_smile:

Skøre kat :wehuu:

Ingrid, prøv dig frem med forskellige varianter af grus, og se hvad dine kan lide. Jeg bruger klumpende grus fra Kvickly eller Fakta. Det er stort set kun min hunkat, der bruger bakken, og det grus trives hun med. Hun er så sart, at jeg ikke tør prøve at skifte!! :tihi: