Katten med på ferie

Vi skal her til sommer på ferie i familiens sommerhus. Vi ville så gerne have Holger med, men hvordan gør vi det?

Holger er 100% indekat og vi vil jo helst ikke have at han render frit rundt (der er ikke nogen indhegning) Hvordan ville i gøre det?

Der må være nogle døre, der kan lukkes, så han kan få et eller flere værelser (gerne dit soveværelse) at være i om dagen - om aftenen kan han så være i hele huset sammen med familien:-)

Jeg har 2 Cornish Rex katte som gerne tager med på tur til svigerforældrene i Ribe. De har det helt fint med transporten, og synes kun det er spændende i svigerforældrenes hus - ikke mindst fordi at der er kradsetræer aka. gulvtæpper på alle gulvene.
Nå, men jeg tør kun tage dem med, fordi at mine svigerforældre er ekstremt pligtopfyldende med at holde døre og vinduer lukkede. Kattene kommer aldrig ud i hverken fyrrerum eller entre, så der er ‘sluser’ til udgangsdørene, og vinduerne holdes lukket.
Mine egne forældre derimod kunne jeg ikke drømme om at tage kattene med ned til, fordi de ikke er opmærksomme nok på dette.
Så du må jo gøre op med dig selv, om dem du skal være sammen med, kan lytte til hvad du siger omkring sikkerhedsrutiner for at sikre, at katten bliver inde.
Dertil, så plejer vi at lukke kattene ind på vores værelse hos svigerforældrene, når vi sover, og hvis vi kører en tur, mens de render rundt i huset, når vi er der. Men efterhånden har vi erfaring for, at mine svigerforældre vitterligt er så pligtopfyldende, at kattene nogle gange godt kan rende løse i huset under opsyn af en af dem, imens vi er ude.
Om kattene keder sig en smule ved at være på værelset er ingenting imod hvis de bliver sluppet løs udenfor. Men de vil selvfølgelig helst være sammen med os andre.
Hvis dit alternativ er, at katten skal bo på et værelse konstant hele weekenden i frygt for at nogen lukker den ud, skal du måske hellere kigge på, om den kan blive passet hjemme hos jer selv i stedet?

Sele og lang snor? Plejer vi at gøre når viber i mine forældres sommerhus

En smidig kat kan vikle sig ud af de fleste seler - så den slags anordninger skal kun bruges under skarpt opsyn…

Ja selvfølgelig

Det er synd for en indekat at få fornemmelsen af det frie liv - det får de også i sele. Nogle katte der har prøvet det bliver en pest at holde inde bagefter.

Jeg har godt tænkt tanken med en sele og lang snor, men også den at han vil kunne savne det aat komme ud, når vi så kommer hjem.

Jeg ved at den ene dør i sommerhuset fra stuen og ud til haven vil stå meget åbent, så tænker at vi skal i gang med hammer og søm, og lave en ramme med noget hønsenet som en ekstra dør.