Katten skraber på dørene

[QUOTE=DK Sugieh;936718]Du skriver at du ignorerer kattene om natten med god effekt, så er det, det du også skal gøre om dagen :slight_smile: Det virker jo :slight_smile:
Ang. skabe, så må du sige NEJ når de skraber, altså opdrage, som man gør, hvis de ikke må gå på borde :)[/QUOTE]

Desværre så tror jeg ikke, at der endnu er nogen effekt af at ignorere, at hun skraber om natten (efter lidt over 14 dage).

Men det med voksdugen skal da vist nok afprøves :slight_smile:

Prøv at lægge mærke til om kradsen på lågerne er for at få åbnet dem, eller en form for trods, for at få din opmærksomhed. Lur mig om ikke du reagerer, når han gør det? Det gør jeg altså også, for jeg vil ikke have mit hjem ødelagt!
Men jeg tænker på om din kat prøver at opnå noget… Er du sikker på, at han f.eks. får al det at spise, som han selv mener at have behov for?

[QUOTE=pivnu;937683]Prøv at lægge mærke til om kradsen på lågerne er for at få åbnet dem, eller en form for trods, for at få din opmærksomhed. Lur mig om ikke du reagerer, når han gør det? Det gør jeg altså også, for jeg vil ikke have mit hjem ødelagt!
Men jeg tænker på om din kat prøver at opnå noget… Er du sikker på, at han f.eks. får al det at spise, som han selv mener at have behov for?[/QUOTE]

Tusind tak for dit indlæg, der har fået mig til at tænke.

Når katten skraber på døren om natten, så er jeg ret sikker på, at det er for at få åbnet døren. Jeg har før altid ladet alle døre stå åbne i den anden lejlighed, og hvis der var en, der var lukket ved et tilfælde, åbnede jeg den, når katten skrabede. Det har selvfølgelig lært katten, at når hun skraber på døren, så rejser jeg mig for at åbne den. Nu har hun bare skrabet på den lukkede dør i snart en måned, uden at jeg nogensinde har åbnet den… Så tror det er for at prøve at åbne døren.

Med hensyn til skabsdørene er jeg i tvivl, hvorvidt det er for opmærksomhed eller for at åbne, så tror jeg vil begynde at ignorere det fra nu af - istedet for at sige nej. Så hun ikke får opmærksomheden ud af det.

Hmm, de kan godt lide mad begge to, så tror umiddelbart at de ville spise meget mere, hvis de fik lov til det, men de har begge idealvægt pt (ud fra ribben osv…), og de virker bestemt ikke sultne som sådan. Men hvis de får stillet en skål frem, så tror jeg, at de ville spise indtil der ikke var mere :wink:

Vi har det samme problem med Sparta - dog er det kun én dør kan kradser på - yderdøren - og han har aldrig været derude, kun i transportkasse, som han absolut ikke gider… Så man kan undrer sig.

Men vi klistrede i et halvt år døren til med sølvpapir - i den periode kradsede han ikke på døren. Så pillede vi det af igen, i håb om at han havde glemt det, så begyndte han bare igen… Han gør det stadig. Theis (min kæreste) himler op hver gang - og Sparta synes det er fint at lege fangeleg med Theis :tihi: Når nu Lilly ikke gider (derfor skal vi have en hankat til!)

Nu er vi begyndt på at han ryger 2 min på badeværelset, når han gør det.
Det er nu kun om aftenen, gerne når vi ser tv og han åbenbart synes vi skal underholde HAM!

Så Sparta gør det udelukkende for opmærksomhed, tror du?? :slight_smile: