Se her:
Det vil vi selv benytte os af, når vi flytter i eget hus
Se her:
Det vil vi selv benytte os af, når vi flytter i eget hus
Voliere-net (minktrår) er det jeg har for min altandør, det har foreløbig holdt i 2 år uden af ruste.
Kattene kan ikke klatre i den, og mink kan ikke bide det over
Håber det er okay jeg lige låner din tråd til at stille et spørgsmål
Men altså vi har vores vinduer sikret med børnesikringer, dem der kan sættes i tre hakker - og de fungere helt fint, Charlie kan ikke komme ud og gør heller ikke noget forsøg. Men vi kunne godt tænke os at have vores dør til at stå åben her i sommer - så vi kan få luftet ordentligt ud og få noget luft ind. Ellers bliver her varmt!
Så hvordan sætter vi nemmest - og billigst - en kattesikret løsning op, så vi kan have døren åben indimellem? Og hvordan sættes det op, så det nemt kan tages af og sættes på. Vi havde lidt snakket om velcro? :øhmm:
[quote=Garfield.;397664]Håber det er okay jeg lige låner din tråd til at stille et spørgsmål
Men altså vi har vores vinduer sikret med børnesikringer, dem der kan sættes i tre hakker - og de fungere helt fint, Charlie kan ikke komme ud og gør heller ikke noget forsøg. Men vi kunne godt tænke os at have vores dør til at stå åben her i sommer - så vi kan få luftet ordentligt ud og få noget luft ind. Ellers bliver her varmt!
Så hvordan sætter vi nemmest - og billigst - en kattesikret løsning op, så vi kan have døren åben indimellem? Og hvordan sættes det op, så det nemt kan tages af og sættes på. Vi havde lidt snakket om velcro? :øhmm:[/quote]
Velco kan ikke holde når en kat klatrer i nettet …Og det tror jeg godt du kan regne med en kat gør. I kan lave en ramme som i sætter net i, og sætte den for døren ved hjælp af nogle kroge.
Vi har købt forvridere i Silvan.
Det kan du vist have ret i - nåmen så må vi kigge på noget med en ramme og nogle kroge. Burde også være til at skaffe billigt, da både min kæreste og jeg begge arbejder i XL-Byg :høhø:
Tak!
Kroge øverst til at “hænge” rammen på og så forvridere i siden, til at holde den på plads
Jeg har også sagt til mig selv at hvis man vil have noget der passer til hjemmet - ja så må man lave det selv! så jeg fandt nogle gamle hvide lister som jeg måtte hæfte sammen med en hæftepistol da de var for tynde til at banke søm igennem, hæftet først hønsenet på og derefter noget meget fint hvidt og meget tætmasket stof der fungerer som fluenet og pynter gevaldigt:tihi:
Derefter har jeg bare taget nogle rester af stoffet og klippet i strimler som jeg har sat igennem mellem listen og stoffet og som jeg så binder en sløjfe på så de sidder sammen med haspen på vinduet
Det virker perfekt her. Ingen katte har taget turen ud fra 2. sal og vi har ikke fluer og myg indendørs længere
[quote=Quanti´s;389996]Alternativ er: http://www.fluenet.dk/
Dette har vi og er SÅ glade for det.
Og det er ikke vildt dyrt.[/quote]
Vil gerne lige sige 1000 tak for dette link. De kommer her hjem i næste uge og måler op. Simpelthen fantastisk for os, lige den løsning. Så:tak: for et super link:thumbup: