Hejsa Alle
synes det ville være sjovt, at høre, hvilke sjove vaner jeres små misser har :høhø:
Mine har den, at de skal vække mig 2 gange om natten… kl. 3 og 5 ca. Så skal der kæles
Så kan de finde på at lægge sig på ens bryst, og slikke på ens næse, for nu skal der altså kæles, hvis jeg ikke vågner med det samme…
Når man skal i bad, skal de os helst være med ude og vente på en…Så hvis døren er lukket, så er de dybt ulykkelige…
Gakke mener bestemt at han skal lukkes ud omkring kl 4.30 - bliver han ikke det, gakker han totalt ud med vanvittig spænen rundt. Knap 7 kg Gakke lamer meget når den karter rundt!
Askja mener bestemt hun skal lave filt af mit hår. Hun smasker, snasker og roder rundt hvis hun får lov.
Gakke mener bestemt at han skal lukkes ud omkring kl 4.30 - bliver han ikke det, gakker han totalt ud med vanvittig spænen rundt. Knap 7 kg Gakke lamer meget når den karter rundt!
Askja mener bestemt hun skal lave filt af mit hår. Hun smasker, snasker og roder rundt hvis hun får lov.[/quote]
Vækkes bliver man altid af katte…
Den med håret, lyder godt nok sjovt…
Vi har jo mange misser her og derfor mange mere eller mindre sjove vaner
Men Poker Face’s sjove vane er at “løbe” på vinduerne.
Ja det ser altså så skægt ud, han sætter forpoterne på ruderne og så løber han og han løber længe, kan I forestille jer lyden at sådan et par vanddyppede maine coon poter på en rude :høhø:
Men det er IKKE sjovt når vinduerne lige er nypudsede
Hilsen Lisbeth
Charlie og Bailey bytter altid madskål når de er igennem halvdelen af deres vådfoder - så spiser de den anden halvdel af hinandens mad. Hvorfor fatter jeg ikke, det er præcis det samme de får hver eneste morgen - men det er altså blevet en fast rutine at bytte madskål halvvejs!
Når vi har været i bad skal Charlie altid ud og “drikke” det vand som ligger på gulvet.
Og så snart jeg tager foderspanden ud af skabet for at give dem mad, så kommer Bailey ofte og hopper ind på foderspandens plads, og så sidder han der blandt alle godbidderne og vådfoderet - måske det er svaret på katteparadis? Bailey skal i hvert fald altid derind og sidde, hvis ikke man får ham stoppet inden… :høhø:
Det var vidst de sjove vaner jeg kunne komme i tanke om - lige for nu. Måske vender jeg tilbage…
Med flere katte i huset er der også en del sjove og søde vaner.
Lilli eller Lille Pigen som hun kaldes, kommer spænende hver gang Lone, min svigerdatter, stikker hovedet ind. Lone har nelmig vænnet Lille Pigen til hun skal have guffer når de er sammen. Så hvis Lone kommer flere gange om dagen, kan det godt give et ordentligt dyk i gufdåsen.
Leopold mener bestemt jeg skal stå op kl halv fem og give ham mad, bare fordi jeg har gjort det en gang for lang tid siden. Han får ikke noget, men han prøver trolig hver nat/morgen:)
Lille Knud har fundet ud af han bare skal sætte sig hen til døren, når jeg kommer ned til dem. Så undertegnede har lært at sætte alting fra mig og fange ham i farten. Han suser lige ind og sætter sig under rampen, som hestene går op og ned af og jeg kan stå udenfor med alle mine julgaver, uden den røde bandit gider komme. Det ender altid med jeg henter den blå ridepisk og vifter lidt med den. Vips så er han der og haps, så er han i buret igen. Derinde fortæller han så med sin tøsepivestemme, hvor sulten han er og hvorfor jeg først kommer nu, når han nu er så sulten:)
Det var lige lidt om det ballade vi har her i huset.
Knus Elin
Min lille Tut har også nogle sjove vaner! For det første…hun elsker regnvejr! Og når hun har fået nok af at sidde der i de tykke stråler, kommer hun ind og brokker sig over, hun alligevel er blevet våd:høhø:
Så elsker hun sin kattetønde. Hun ligger gerne med alle fire ben spredt ud over kanten, så hun ligner en flyvende mis
Hun elsker også at ligge og sove på min bærbar computer - den puster jo varm luft ud!
De søde misser altså - sjovt at læse jeres historier
[quote=Leopolds mor;436655]Med flere katte i huset er der også en del sjove og søde vaner.
Lilli eller Lille Pigen som hun kaldes, kommer spænende hver gang Lone, min svigerdatter, stikker hovedet ind. Lone har nelmig vænnet Lille Pigen til hun skal have guffer når de er sammen. Så hvis Lone kommer flere gange om dagen, kan det godt give et ordentligt dyk i gufdåsen.
Leopold mener bestemt jeg skal stå op kl halv fem og give ham mad, bare fordi jeg har gjort det en gang for lang tid siden. Han får ikke noget, men han prøver trolig hver nat/morgen:)
Lille Knud har fundet ud af han bare skal sætte sig hen til døren, når jeg kommer ned til dem. Så undertegnede har lært at sætte alting fra mig og fange ham i farten. Han suser lige ind og sætter sig under rampen, som hestene går op og ned af og jeg kan stå udenfor med alle mine julgaver, uden den røde bandit gider komme. Det ender altid med jeg henter den blå ridepisk og vifter lidt med den. Vips så er han der og haps, så er han i buret igen. Derinde fortæller han så med sin tøsepivestemme, hvor sulten han er og hvorfor jeg først kommer nu, når han nu er så sulten:)
Det var lige lidt om det ballade vi har her i huset.
Knus Elin[/quote]
[quote=Leopolds mor;436704]Jow da Det er Leopold, der vil have mad kl halv fem. Leopold også kaldt Hans prikkede velerværdighed, eller Hans velerværdige prikkethed:)
Knus Elin[/quote]
Undskyld Hans velerværdige prikkethed fordi jeg ikke kunne huske dit navn:ups:
Og ja det var det jo, måske jeg skulle åbne øjnene
Slaggy elsker badeværelset/toilettet. Når vi går mod toilettet så STYRTER hun efter en. Hvis hun ikke når med sidder hun og synger foran døren og kradser på den.
Når hun at komme med så skal der BARE kæles, og det kan slet ikke gå hurtigt nok. Hvilket er sært, for normalt er hun ikke særlig kælen.
Hvis vi derude siger “Jeg skal i bad, Slaggy” så begynder hun at snakke og rende ud og ind af brusekabinen. Hun vil SÅ gerne være med, men hun er bange for vandet, så hun styrter bare frem og tilbage
Min store “baby” på 8 kg - Mozart går hver dag på et tidspunkt ind i min seng og kalder - først lidt forsigtigt, så højere og højere til sidst råber han:
Moar kom så.
Så skal vi nusse og kysse og til sidst sove tæt, tæt sammen.
Karla vores ældste kat stiller sig midt ud på græsplænen, når det øsregner.
Derefter kommer hun ind - drivende våd - lægger sig og tørrer og vasker sig - for derefter at gentage nummeret -LOL
Cykelmyggen åbner skuffen med katteslik ved at springe op og holde fast med forbenene på skuffen stemmer med bagbenene og trækker derefter skuffen ud.
Så er der serveret…:klapper:
Klog missekat.
Oliver har fået den ide at vække mig hver morgen 5 min inden min alarm går igang… Og det sker ved en masse Miavvvv og andre snakke lyde alt imens jeg bliver slikket på øjnlågene…
Ligeså snart jeg åbner øjnene så spinder han på liv og løs… Når vi så har ligget der i ca 5 min, så kan jeg godt stå op, for nu vil herren ha mad… Og det kan kun gå for langsomt…
Han går med i bad… Eller rettere sagt han sidder på toilettet og holder øje med alt vandet…
Han skal med når jeg skal på toilettet… Og jeg må for guds skyld ikke lukke døren… Så sidder han og klager derude, mens han kradser på døren… Hvilket han også gør med mine gæster En veninde kunne slet ikke holde det ud, så hun åbnede døren mens hun sad derude, og lod lille Oliver komme med ind… :klapper:
Ellers så følger han med i alt hvad der laves… Han sover også altid tæt ved mig… Rykker jeg mig fra sofaen og over til computeren, flytter han med, selvom han lå og sov…
Aslan er begyndt at hoppe direkte i badekarret, når man åbner døren til toilettet. :yah: Det er morsomt, for han ligger der og slikker sig, som om han er i bad