Kattepels

Min ene kat har en utrolig fin og lang pels. Den filtrer hvis jeg bare kigger væk. Jeg har en ide om, at jeg gerne vil have hende trimmet på maven i stedet for at jeg går og klipper totter af. Jeg forsøger at rede hende hver dag, og det finder hun sig sådan set godt nok i, men en overgang har vi været ganske meget uvenner over det.

Er der nogen, der kender nogen, som klipper katte i Århus eller omegn, eller måske er der en af jer katteejere, der kan hjælpe mig med det?

Hej Vaelte. Du skrev i en anden tråd, at du har Kurilean Bobtails, så det skal nok lige nævnes også. Måske er der nogen af de andre Bob-folk, der har gode råd? :slight_smile:

Eife har også lige haft en tråd om pelspleje af sin Diego (main coon). Det er godt nok pelspleje man selv kan udføre, men jeg prøver lige at finde den og smide et link til dig… kunne være du kunne bruge nogle af rådene deri :slight_smile:

Linket er her: http://www.kattegale.dk/forum/showthread.php?t=45027&highlight=pelspleje

Kender masser af bobber-ejere, men denne kat har bare en pels, der adskiller sig drastisk fra de andre bobbere :confused:

Og tak for link til pelspleje! Prøver lige at kigge.

klip alle dullere af og giv katten et bad så alt det der giver problemer falder af…

så burde du kunne komme i bund med det … og så få fat i en dobbelttandet stålkam med spidse tænder til 70 kr i maxi zoo - den kan virkelig hjælpe dig med underuld OG dullere

Det er ikke svært at trimme dem selv, hvis man bare har en god trimmer :slight_smile:
Jeg har selv gjort det to gange på Diego, første gang med en trimmer lånt af en bruger herinde, og anden gang med en trimmer lånt af min dyrlæge (hos dem, mens vi ventede på han skulle indlægges fordi blæren igen var stoppet). Jeg regner med han skal trimmes igen her snart, og vil da ringe til dyrlægen og spørge igen om vi må komme og låne en trimmer og et lokale :slight_smile:

Jeg vil dog lige sige at min erfaring er at når man kun trimmer noget af katten, så filter den meget den pels der er lige op til det klippede stykke :slight_smile: