Hej
Jeg har for første gang nogensinde brug for en kattepension i nogle dage i Juni.
Jeg har forhørt mig hos venner og bekendte og min dyrlæge men ingen kan anbefale nogen, og jeg bryder mig ikke om “ukendte” steder…
jeg bryder mig ikke om det overhovedet faktisk, men han kan ikke nøjes med nabo-aftale-hjælp da han er en forholdsvis ny tilløber ( efterladt camping-kat/killing der kom og bankede på hos os i november-stormen ) - og har stadig ikke har fået overbevist de andre katte i området om at vores have nu ikke er deres længere, han er et års tid, og simpelthen ikke gammel nok til at klare dem helt alene endnu, og jeg vil ikke lade andre stå med en eventuel svær beslutning…
Kattesitter; de få jeg vil stole på til det, kan desværre ikke.
Så vi har besluttet at han skal i pension, det må han finde sig i for at være tryg, og for at vi kan være trygge
Nå pensioner: Vi bor i Horsens, jeg har kigget jeres liste og søgt på nettet, det ser ikke ud til at noget er særlig tæt på.
Nogle der har erfaringer med andre pensioner i området ?
Han skal kunne være både ude og inde, og det er vigtigt at de er seriøse og ansvarlige, så han ikke får mulighed for at stikke af eller noget.
Og han skal snakkes med, han er meget snakkesalig
Jeg kan ikke forestille mig, at nogen kattepension vil tage fritgående katte ind, så du skal nok være forberedt på, at han godt kan være både ude og inde - men kun ude i løbegård
Undskyld men fritgående ? - hvor kom den fra. ( jeg tænker høns )
selvfølgelig skal “ude” være i en løbegård - men som jeg kan se er det ikke alle steder de kan få en løbegård…[/QUOTE]
En kat, der løber frit ud og ind er fritgående og når du skriver, at han går frit hjemme hos dig og at det er vigtigt, han ikke får mulighed for at stikke af fra pensionen, læser jeg det, som om du forventer, at han også kan gå frit dér.
Jeg kender ikke til pensioner i Jylland overhovedet, men de fleste af de pensioner, jeg har fået links til i Københavnsområdet, har mulighed for løbegård, så mon ikke det er meget almindeligt
[QUOTE=Temple Bar;802890]En kat, der løber frit ud og ind er fritgående og når du skriver, at han går frit hjemme hos dig og at det er vigtigt, han ikke får mulighed for at stikke af fra pensionen, læser jeg det, som om du forventer, at han også kan gå frit dér.
Jeg kender ikke til pensioner i Jylland overhovedet, men de fleste af de pensioner, jeg har fået links til i Københavnsområdet, har mulighed for løbegård, så mon ikke det er meget almindeligt :)[/QUOTE]
Øh ok den definition kendte jeg altså ikke lige, ja han går ude og inde hos mig, og nej det skal han ved gud ikke i en pension, jeg skriver at det er vigtigt at han ikke får mulighed for at stikke af fordi han ikke er sådan en lille putttenuttegøj der ligger artigt i sit hjørne - han er nærmere som en hundehvalp ( 1 år og 6 kg ) - og selv om han er huskat minder han mig en en mainecoon jeg kendte hvor ejeren menete den skulle være indekat - det var de to om at bestemme og katten vandt - tilnavn:Udbryderkongen
Jeg kører fra Odense til Catmillas pension i Vildbjerg og det gør jeg fordi det er en fantastisk pension - det kan kun anbefales…dog er du muligvis lidt sent ude i forhold til sommerferieperioden.
Link til pensionen http://www.lindskjalv.dk/00009/
En veninde har flere gange brugt denne pension http://www.kennel-frisenborg.dk/ til hendes to katte. Hun har været yderst tilfreds. Jeg har selv kun været der for sammen m. min veninde at aflevere kattene, og synes bestemt, at stedet ser fornuftigt ud.
[QUOTE=Nevadaisy;803130]Jeg kører fra Odense til Catmillas pension i Vildbjerg og det gør jeg fordi det er en fantastisk pension - det kan kun anbefales…dog er du muligvis lidt sent ude i forhold til sommerferieperioden.
Link til pensionen http://www.lindskjalv.dk/00009/[/QUOTE]
Det var noget af en tur Jeg så faktisk indslaget i fjernsynet, og jeg synes kærligheden stråler ud af dem alle på siden. Vi snakker inden skoleferien så måske det ikke er så slemt - jeg synes dog det er en lang tur med en kat der HADER at køre bil
Jeg vil til en hver tid anbefale Søften Kattepension - http://www.soften-kattepension.dk/ - som ligger lidt nordvest for Aarhus, tæt på motervejsafkørsel Aarhus N.
Jeg bruger selv denne pension, og både Buster og jeg er meget glade for stedet og for Izabela, som ejer det.
Der er løbegårde til enkelte bokse, så det er nok en god idé at være ret præcis om dine ønsker, hvis du booker ophold i Søften.
Jeg har aldrig haft problemer med Buster dernede, eller jo, lidt måske. Problemet består i at han nyder at være der så meget, at han ikke ret gerne vil med hjem bagefter Og når jeg afleverer ham, kan jeg ikke komme hurtigt nok ud af døren, hvis du spørger Buster. Han er jo på ferie, så skal jeg da ikke bare blive og stå og se på ham, og tale med Izabela.
Hm Søften vl jeg da lige ha’ i baghovedet. Vi planlægger nemlig at ta’ på ferie i år og jeg har godt nok osse grublet over hvad vi gør med kattene. Det er lidt voldsomt at prakke naboen fem katte på. Fodringen er jo ikke det værste men nu hvor der er så mange skal bakken jo tømmes oftere, og det er sådan sin sag at lade ikke-kattefolk om det tre gange dagligt…
Det lyder da pragtfuldt at det kan være sådan. Jeg ved godt de siger at katte er gode til at affinde sig med situationen, men de plejer jo at være knyttet til steder og være svære at flytte rundt på, så jeg havde ikke regnet med at pension kunne være ferie