Kattepension

Jeg er en glad missemor til 2 dejlige hellig birmaer.:slight_smile: De skal nu for første gang på kattepension p.g.a. rejse i 3 uger, da vi ikke har andre muligheder for pasning.
Så er det jeg vil spørge, om der mon er nogen som kan anbefale en rigtig god kattepension i nærheden af Roskilde? :slight_smile:

Har du checket kattegales pasnings tilbud :slight_smile:

http://www.kattegale.dk/index.php?pageid=kattepasning

Jeg har tjekket kattegales pasningstilbud, men der er desværre ingen i vores område ellers tak

Prøv at høre Lis D herinde fra - hun bor vist nok i Roskildes omegn :slight_smile: vil tro hun ved det hvis nogen gør :slight_smile:

PS - send mig lige en PB - jeg bor 15 km fra Roskilde så jeg kan godt passe dem hvis det ikke falder sammen med andet i mit liv :slight_smile:

Hvis ikke kattepasning kan lade sig gøre, så tag ud og kig på kattepension.dk - de har passet godt på min lille kat i sommers. De beskrivelser, de gav af hende, var bare 100% min kat, man kan sagtens komme med specielle pasningskrav, og deres bure er kæmpe store med mulighed for egen lille løbegård.
Men jeg ville nu også klart vælge kattepasning hjemme - og har siden selv passet katte for andre, så nu har jeg da en pasning tilgode :slight_smile:

Kender ikke meget til dem - kig ud og se om det er noget:

Kattepension Beerpiece
Østersø 9A
3670 Veksø Sjælland

Tlf. 47 17 37 37

E-mail [email protected]

Ellers hvis det fejler med Regitze og anden privat kattepasning, så kan jeg anbefale dette sted:

Det har jeg selv benyttet og det er et skønt sted ude på landet, hvor der er meget fredeligt.

Eneste negative er, at kattene lærer unoder derude fra de andre katte :wink:
Vores katte lærte f.eks. at miauve derude, så da vi kom hjem, så skulle de jo rigtig vise mor og far, hvad de havde lært… hele tiden… døgnet rundt… ARGH!! :smiley:

Men de var glade og tilfredse og havde ellers ikke travlt med at komme med hjem. :slight_smile:

// Martin

Tusinde tak for jeres hurtige svar. Hvor er det dog rart med så hurtig respons:)

Kattepension.dk ser rigtig hyggelig ud, men hvis jeg kunne finde et lige så hyggeligt sted lidt nærmere Roskilde vil det være perfekt.

Jeg har også lige tjekket Fredholmgård Pension ud - den ser også rigtig rar ud og ligger rigtig godt i forhold til vores bopæl i Tune - måske det er en mulighed. Syntes nu ikke så godt om at de lærer unoder derude, :thumbup:

Måske muligheden er hos dig Battlestar men ved ikke lige hvordan jeg sender en pb til dig. Hjælp…hvordan gør jeg…

Bedste hilsner
Annette

Jeg fandt ud af at sende en pb - skulle bare lige have lidt tålmodighed til at finde rundt herinde:høhø:

En god ting er, at tage ud og se stederne…

Hvis der f.eks. lugter af kattepis, så er det ikke et sted du har lyst til at have dine katte… Indikerer for lidt rengøring…
Var selv ude et sted tidligere på året. Det LØD meget fint. Kattene havde et ok stort bur med mulighed for udgang til egen løbegår… Men der stank simpelthen sådan af kattepis og der var gamle tæpper og bamser og lign. i hvert bur… :S Havde så ondt af en MCO og de andre katte… Og kunne ikke forstå, hvordan man som katteejer an finde på at aflevere sin kat sådan et sted…

Åh nej - stakkels misser at gå i sådan en stank:(

Jeg vil ALDRIG få mine katte passet et sted jeg ikke har set - det har jeg dem alt for kær til - kan bestemt heller ikke forstå at man får passet sine dyr sådanne steder.

Håber du finder en god læsning for din kat:-)
Synes det er super der er så mange herinde der gerne hjælper, kan se der er flere i mit område:-)

Nu har jeg fundet en pension til vores katte:)
Jeg drog til Præstø og kiggede på Kattepension.dk - et godt sted med meget store bure og udgang til egen løbegård og derefter til Fredholmgaard Kattepension i Sengeløse. Jeg må sige at jeg blev meget overrasket over stedet på Fredholmgaard. Et rigtig hyggeligt sted med udgang til løbegård og nogle rigtig søde mennesker. Jeg valgte dette sted da jeg syntes at Kattepension.dk virkede lidt for stort og “koldt” i forhold til Fredholmgaard så nu er jeg meget spændt på hvad mine misser siger til det:S

Da det er første gang de skal på kattepension vil jeg lige høre om der er nogle forholdsregler jeg skal være opmærksom på eller nogle gode råd måske:)

Det valg er jeg helt sikker på, at du ikke kommer til at fortryde. Det var som skrevet også der Zilla og Frede kom på ferie og de ville jo slet ikke med hjem derfra igen, da vi kom for at se til dem.
De var helt ligeglade og virkede ikke til at have savnet os, hehe

Du skal tjekke, at dine vaccinationer er i orden, især overfor sygdomme som calici og herpes.
Det er en god ide at give en loppekur nogle få dage inden, så du er helt sikker på, at du hverken kommer med lopper eller får nogle med hjem. Sådan en holder i 3 uger.
Du skal gøre op med dig selv, om du vil have kattemad med hjemmefra, eller om du vil bruge pensionens (Specific er ikke sådan måske det bedste foder - selvom det forhandles af dyrlæger).
Og så skal du finde nogle ting derhjemme, som kattene vil sætte pris på at have med. F.eks. et tæppe, noget yndlingslegetøj, en brugt T-shirt etc.
Jeg ville ikke turde tillade, at min kat kommer sammen med andre katte i et fællesrum. Det hele er stressende nok i forvejen.

[quote=DaneX;257553]Det valg er jeg helt sikker på, at du ikke kommer til at fortryde. Det var som skrevet også der Zilla og Frede kom på ferie og de ville jo slet ikke med hjem derfra igen, da vi kom for at se til dem.
De var helt ligeglade og virkede ikke til at have savnet os, hehe[/quote]

Det er jeg rigtig glad for at høre - håber så sandelig at de vil med hjem igen:høhø:

[quote=pivnu;257659]Du skal tjekke, at dine vaccinationer er i orden, især overfor sygdomme som calici og herpes.
Det er en god ide at give en loppekur nogle få dage inden, så du er helt sikker på, at du hverken kommer med lopper eller får nogle med hjem. Sådan en holder i 3 uger.
Du skal gøre op med dig selv, om du vil have kattemad med hjemmefra, eller om du vil bruge pensionens (Specific er ikke sådan måske det bedste foder - selvom det forhandles af dyrlæger).
Og så skal du finde nogle ting derhjemme, som kattene vil sætte pris på at have med. F.eks. et tæppe, noget yndlingslegetøj, en brugt T-shirt etc.
Jeg ville ikke turde tillade, at min kat kommer sammen med andre katte i et fællesrum. Det hele er stressende nok i forvejen.[/quote]

Jeg er lidt i tvivl om deres foder for de har altid kun fået Hills og RC men tænkte om jeg måske skulle tage lidt af deres eget med som supplement. Så bliver overgangen måske heller ikke så stor til det nye foder.
Jeg vil heller aldrig tillade at de kommer sammen med andre katte i fællesrum så det er helt fint at de heller ikke benytter det her.

Tusinde tak for alle de gode råd - dejligt at I er så aktive herinde :thumbup:

Jeg ville bare tage mit eget med og bede om, at de kun fodres med det.

Ja - det er også en mulighed - det tror jeg faktisk at jeg gør:)