Kattepensioner Sjælland? Ragdoll?

Tænkte jeg lige ville forhøre mig herinde da jeg har adopteret den sødeste mis fra min veninde pga hendes mand fik noget akut allergi. Det er en ragdoll og han er virkelig en kær snebamse. Rejser 1-2 gange årligt og overtog ham fordi ingen kunne og fordi jeg elsker den kat så meget. Problemet er sommerferier. Kan man mon finde et kattehotel på Sjælland der er ocd rent og der virkelig kan tage sig godt af katte herunder især langhårede katte som en sød ragdoll, der ikke kan forsvare sig selv?
Kan næsten ikke klare at skulle aflevere den søde bamsefar noget som helst sted, men ingen kan passe i sommerferien.
De pensioner jeg pt har kig på på Sjælland der lader til at have gode anmeldelser er: Gurre i Helsingør, Lille Druedals og Græsted.
Men - på Gurre så jeg faktisk et par ret forfærdelige anmeldelser blandt alle de gode.
Det er lidt af en jungle. Taknemmelig for alle råd eller anbefalinger.:heart::pray:

1 Synes om

Uanset hvad bør du forsøge at besøge pensionen før du booker.
Nogle pensioner praktiserer desværre at lukke flere katte sammen på et fællesområde.
De mener at katte ikke slås (er territoriale) når de er på udebane.
Dette ville ikke være gældende for mine abyssiniere, og trods krav om vaccinere ville jeg også være nervøs for smitterisiko.
Se på størrelsen af bure og mængden f dagslys. Er der mulighed for at komme ud i løbegård udendørs. Det bedste er hvis hvert enkelt bur har sin egen løbegård i direkte tilknytning.
Jeg har selv kig på denne pension, hvis det skulle blive nødvendigt, men har endnu ikke besøgt den, så min interesse er kun udfra hjemmesidens billeder.:
Hunde- og kattepension i Nordsjælland | Birkemose

Gurre ved jeg har et stort fællesområde, hvor de lukker kattene sammen, man kan bede om at de holdes adskildt, men så synes jeg de fleste bure ser for små ud.
Men som sagt tag ud og kige på et par pensioner før du vælger :slight_smile:

7 Synes om

Tusind tak​:pray::heart::heart::heart: kigger på din anbefaling med det samme. Og god info om Gurre også:heart:

1 Synes om

Jeg er ret sikker på du kan finde dårlige anmelder ved alle, som ejer er vi forskellige og har forskellige krav, nogle realistiske og andre måske urealistiske.
Følg @Wijelo råd og tag ud og besøg de forskellige og følg din mavefornemmelse.

Bor i Jylland, så kan desværre ikke råde dig, men vil helt klart også sige. hold dig fra dem der lukker kattene sammen. det kan kun give katten stress.

2 Synes om

Det er så mærkeligt at nogle lader fremmede katte sammen - der er risiko for smitte og skader ved slåskampe.

Syntes også mange pensioner mangler at der er fast væg mellem bure/løbegårde - så katte ikke kan se hinanden. Det giver langt større tryghed for katte.

Så grundlæggende katte skal ikke kunne se eller komme i kontakt med hinanden.

Der er også firmaer der tager ud og passer kat i eget hjem - det kan du også undersøge @Snebold ?

På engelsk men her er en række anbefalinger

https://www.bluecross.org.uk/advice/cat/wellbeing-and-care/boarding-cattery-and-alternatives

3 Synes om