Katteregister

Ahhhh, giv mig styrke!

Omsider tog jeg mig sammen til at kontrollere registreringen af husets katte.

Ud af seks katte var én (1) korrekt registreret.

Nogle af fejlene kunne jeg selv rette. Fødselsdag o.l.
Men to katte stod med samme chip-nummer. Så den ene skulle selvfølgelig rettes. Det kræver, at man ringer til registeret. Nå, men det (plus en hel del andre fejl) blev rettet af en meget hjælpsom kvinde.

Hun kunne også forklare mig årsagen til, at jeg som ejer ikke kunne rette chipnummeret: “Så laver folk nemlig fejl”. - Her ville jeg ellers finde det oplagt, at systemet havde forhindret, at to forskellige katte stod med samme nummer.

Og så er Danmark endda velsignet med to katteregistre - som laver nøjagtigt det samme. Jeg tror, jeg venter til næste uge med at checke det andet register.

7 Synes om

Jamen jeg fik en hel flaske vodka af en gæst igår morges - skal vi dele den? Jeg er begyndt at registrere de nye ejere direkte i Katteregisteret, når katten flytter (dvs. jeg skriver til dyrlægen) Igen og igen og igen oprettes de med forkert køn - det er simpelthen rent dilettant i Katteregisteret, den ene gang efter den anden. Og det betaler vi endda gode penge for :confused: Skodregister, jeg er SÅ træt af det og deres forklaringer på de mange fejl.
Så ja tak, styrke…
VH
Susanne

Altså det gratis katteregister har meeeeeget færre fejl - de bruger nemlig bare det jeg selv har skrevet, og ikke det dyrlægen/det betalende katteregister har synes de skulle skrive :hoho: Så vil nok ikke opleve helt så mange problemer den dag :muhaha:

Jeg er glad for at det betalende nu har så man kan gå ind og selv rette i alle de fejl. Før tog det mig aaaalt for mange fejl at få rette de tåbelige fejl, der ALTID var i mindst en killing i et kuld. Nu kan jeg i det mindste gøre det uden at skulle sende 127 mails om det. Også fordi at jeg jo ligesom ikke kunne registrere til nye ejer før fejlene var rettet :rolleyes2: Jeg opretter nemlig altid i mit eget navn først, fordi det er min oplevelse at information på tidligere ejer glemmes, og jeg ser alt for mange efterlysningssager hvor katten er registreret, men ejeren har glemt at opdatere oplysninger om katten efter flytning, nummerskift etc., og så kan de da i det mindste altid finde mig.

Derudover er det tåbeligt at det betalende register forsøger at diktere hvilke farver katten har ud fra nogle fastsatte valgmuligheder, for de er hamrende forkerte. Kan vi ikke enten gøre det rigtigt, eller bare kalde dem alle “gråstribede”, som er det betalende registers forsvar for ikke at have de rigtige farver, at Hr. og Fru Jensen alligevel kun kan den farve - hvorfor overhovedet have farver hvis de er forkerte? :dokdok: (og med google som hjælp mon så ikke folk kan google sig til forskellen på en sort klassisk tabby og en blå spottet tabby…)

1 Synes om

Smuk tanke. Jeg kan dog godt lide, at det smager af noget. Superbrugsen har tilbud på sort Renault i næste uge. :wine_glass:

Måske vodkaflasken skal sendes til Katteregisteret - de kan ikke lave flere fejl, om så de tømte den med det samme :rolleyes: Tænker også den sorte Renault var mere min stil - vodka flasken ender nok i rafflet :slight_smile:
VH
Susanne

Det Danske katteregister syntes jeg fungere bedst, efter de er kommet over børnesygdommene.
I det gamle system, havde de oprettet mig 7 gange, siden de fik dem kørt samme har det bare fungeret.

Dansk katteregister syntes jeg til gengæld er noget hø, har det sidste ½ år forgæves forsøgt at rette og omregistrere vores katte, men det er ikke sket i skid

Ja når de bliver registreret, men det er håbløst at rette i :frowning:

syntes også det er dejligt nemt at rette i det, de fejl i køn tror du ikke det lige så meget er fejl fra dyrlægen side

Åh ja, deres farver kunne godt være bedre :tihi:

men alt i alt syntes jeg registeret er godt

De fejl vi har fundet er helt 100% sikkert ikke dyrehospitalets skyld, for vi taler om det hver gang - de er SÅ opmærksomme på køn. Og fejl i race? Mit dyrehospital tør helt 100% sikkert ikke skrive “huskat”, når de opretter mine europeer :slem: - men tumperne i København har ikke den slags problemer, de vælger åbenbart hvad de synes…!
VH
Susanne

3 Synes om

dvs, de sidder og ændre i det dyrlægerne taster ind, det giver jo ingen mening :huh: :huh:

2 Synes om

Det er nærmest chokerende. Altså i vore dage er det IKKE dyrlægens personale, der indtaster data!? Men i stedet skriver dyrlægeklinikken noget - på papir? - som nogle andre så taster ind? Det forøger antallet af fejl voldsomt. Og også omkostningerne.

1 Synes om

Pas - jeg aner ikke hvad der sker. Det indtastes ganske rigtigt på en skærm nu om dage, hvor jeg tidligere selv udfyldte papiret i 3 eksemplarer for at spare på dyrehospitalets tid. Men det er altså kun få måneder siden (juni/juli-agtigt) jeg måtte ringe dem op og høre den sygeplejerske, der havde tastet dem ind, OM hun kunne have lavet en fejl. Men nej, hun kunne specifikt huske at hun havde valgt “hunkat ikke steriliseret” - alligevel dukkede den op i registeret som hankat :confused:
VH
Susanne

No offense - men den var altså ikke blevet godkendt i et af mine test-forløb, med mindre der forelå hård dokumentation… :sunglasses:

1 Synes om

Det er måske det, dyreklinikken skal prøve at gøre - tage et screendump af, hvad de taster ind, og så sammenligne med, hvad der kommer ud i den anden ende? Måske er det koden bagved, der er forkert?

1 Synes om

Jamen den eneste dokumentation ville være at jeg står der og kigger hende over skulderen, mens hun taster - og det kommer ikke til at ske. For nej, de får ikke noget tilbage, som de kan give mig. Og nej, de skal heller ikke til at lave screen dumps af alt de laver - det er ikke i deres ende problemet ligger. Det er og bliver i Katteregisteret, det er der ingen tvivl om.
VH
Susanne

Min tanke var mest, at det var sådan, man kunne bevise over for katteregistret, at det er hos dem, fejlen ligger. Man behøver vel i princippet kun at gøre det en gang for at bevise, at koden for hunkatte viser hankatte i outputtet :slight_smile:

Tja, måske - det må dyrehospitalet slås med, hvis de synes de vil :slight_smile: Det korte af detlange er, at for en vare, som vi betaler penge for, så er servicen vedvarende ualmindeligt ringe :slight_smile:
VH
Susanne

Det kan sagtens være tilfældet - men uden dokumentation er det stadig en påstand… :wink:

Right… du får ret, og de får ro :slight_smile: Jeg hopper ud af tråden her, jeg har ikke behov for at skulle forsvare mit dyrehospitals personale, som jeg har kendt i +10 år og ved hvor dygtig og omhyggelig er…
VH
Susanne

Min kommentar gik udelukkende på kvaliteten af evidensen - dyrehospitalets (eller for den sags skyld katteregisterets) har jeg intet kendskab til, så det var en helt generel betragtning… :wink:

Nu spurgte jeg til input proceduren. Der bliver tastet ind hos dyrlægen.

Men hvis man ved “systemet” forstår både software og de omliggende organisationer med tilhørende arbejdsgange, så er der en del kritikpunkter:

  1. Rent empirisk kan vi observere mange fejl. Det er selvfølgelig kun anekdotisk evidens. Jeg kan ikke se, at registeret selv offentliggør en statistik over fejl. Det kunne ellers laves ret nemt: Udvælg 100 katte, check dem grundigt og tæl antallet af fejl.

  2. Softwaren forhindrer ikke oplagte fejl, såsom at to katte er registreret med samme chip nummer.

  3. Katteejeren har kun begrænset mulighed for at rette fejl.

  4. Der er to konkurrerende registre. Hvilket fordobler både katteejerens besvær og mulighederne for fejl.