Kattesele - anbefalinger

Hej alle

Nu har jeg søgt lidt herinde, men finder kun ældre indlæg, hvor links ikke virker osv.

Jeg har købt denne sele Trixie Kattesele XCat med Rygmærker og Snor | zooplus.dk men er i tvivl om den er god nok. Desuden vil jeg gerne købe en længere line også, så Mila har lidt mere at gøre med.

Hvad kan i anbefale af seler og line?

Jeg kan anbefale Come with me selen.

2 Synes om

Hvilket er den bedste sele der findes :+1:t2: Ikke engang et sprælsk stankelben som orientaleren Lucky kunne bryde ud af den, og den sidder ugeneret og godt på katten. Den får også min anbefaling :slightly_smiling_face:

Den kan jeg også kun anbefale :slight_smile: Da jeg gik tur med min kat, købte jeg bare en gængs 5M-line i et supermarked og satte i forlængelse af selen. Man skal dog lige huske på, at der kan gemme sig noget skræmmende (hund, scooter, bil mv.) rundt om hvert gadehjørne, så det er ikke klogt at have for lang en line til en kat :slight_smile:

Har i et billede af en kat med den på, syntes det er svært at se hvordan den fungere


Frank er lige blevet iført den første gang :joy: Den er godt nok i tøsefarve og han synes det er en yderst underlig anordning :slight_smile:

2 Synes om

Jeg har også en sturdi walking west, den brugte jeg til Brian. Men kun fordi han var så cool som han var. Han ville let kunne smyge sig ud af den, hvis han ville. Den ligner meget den trådstarter har købt, bare tyndere i stoffet. :slight_smile:

1 Synes om

Måske skulle du tage et billede af ham forfra. For en af fordelene ved den er vel netop, at der går en strop fra halsløkken ned over brystet og under maven? Som gør det sværere for katten at komme ud af den? Jeg har faktisk selv en liggende et sted, som vist aldrig har været i brug. Den var tænkt til Chili, vist nok.

1 Synes om

Jeg er alene hjemme… er det svar nok? :laughing:

1 Synes om

:crazy_face:

6 Synes om

Nå men man må sno sig… når katten ikke vil stå stille, må man ty til elefanter :crazy_face:


Håber det givet et billede af, hvordan det fungerer :slightly_smiling_face:
Det snilde ved selen er, at den kan justeres mange steder. Så uanset om katten er kort, tyk, lang, tynd eller en god blanding, kan den tilpasses så den sidder godt :slight_smile:

11 Synes om

Dyyygtig elefant :smiley:

2 Synes om

Ja ikke :ok: Man skulle tro den hed Rambolina og havde en kamel-ven der hed Ali :laughing:

4 Synes om

Den minder så meget om den sele jeg selv lavede og sendt med vores killinger i sin tid, ryggen er dog ikke så meget for at sidde med det længere
Tak for billederne

1 Synes om

Jeg købte en der minder om den linkede til Manse, (han var halt efter et stunt ned fra loftet i laden og alternativet var grounding til han var rengående igen - og det var hvad dyrlægen havde på lager… :pouting_cat:)
Han er bestemt ikke noget lille nips, men det lykkedes ham - nærmest tilfældigt, ikke fordi han kæmpede for at komme ud - at få forbenene gennem halsåbningen, og træde ud af selen.
Ikke noget problem i vores tilfælde, han er jo vant til at løbe frit, men skulle jeg anvende sele udenfor hans normale revir, ville jeg ikke turde stole på den…

1 Synes om

Tak for alle anbefalinger.

Jeg har gået tur med hende for anden gang her til aften. Hun synes slet ikke at være generet af selen og opfører sig fint i den. Ikke noget med at prøve at smyge sig ud af den eller noget.

Tror at jeg vil anskaffe mig come with me selen til når hun får smag for at udforske verden. Pt går hun kun på opdagelse i baggården og bevæger sig slet ikke længere ud.

4 Synes om

Jeg har sådan en lignende den der, og den var klart McCoys favorit. Han kunne nemlig også et eller andet trick ift Come with me selen :slight_smile:

1 Synes om