Jeg har ellers hidtil brugt køreselen, der bl.a. kan fås på Zooplus, men jeg synes ikke, den sidder særligt godt på mine katte. Bryststykket går ligesom op og presser på halsen, hvis selen skal sidde ordenligt til.
Men Puppia fås i alle størrelser. Amira sidder der med den mindste i XS, men hun er også en meget smal/spinkel CRex på 2,6 kg. Jeg skal have fat i str. S til Deena.
Det er meningen, at den skal sidde godt til, men det bløde stof gør, at den er behagelig for dyret at have på.
gætter på dem til kanin er billigere s og stortset magen til- har to - de passer til katte på op til ca 3 - 3,2 kg af den lange smalle type : siam, cornish osv.
Jeg er også fan af Pupia selen Artos har en i XS men er vokset fra den. Synes at de er rigtig sikre og kan ikke se at katten på nogen måde kan komme ud af den
[quote=Itzy Bitzy;372310]Jeg er også fan af Pupia selen Artos har en i XS men er vokset fra den. Synes at de er rigtig sikre og kan ikke se at katten på nogen måde kan komme ud af den
Min er også blå :høhø:[/quote]
Hvor er han nuttet!
må man gerne spørge om han er lidt skeløjet? eller om det bare er mig der er det?
Synes nok jeg ku se det… Men han er nu stadig meget nuttet og voldsomt charmerende med de øjne… Ku godt forestille mig han var en der lavede ballede, også kiggede spørgende op på en med de øjne…
Noget siger mig at han ikke blir skældt ud særlig meget…
[quote=Maria-Amalie;372332] Synes nok jeg ku se det… Men han er nu stadig meget nuttet og voldsomt charmerende med de øjne… Ku godt forestille mig han var en der lavede ballede, også kiggede spørgende op på en med de øjne…
Noget siger mig at han ikke blir skældt ud særlig meget… [/quote]
Det har du helt ret i især når han størrelsesmæssigt er mindre end de andre, så bliver han bare kaldt “killingen” …selv om han er over 1 år
Jeg købte også min hos Trenddog - fysisk i butikken. Selen er dyr uanset hvor, man finder den, men den sidder dælme godt!
Der er hals- og mavemål inde på Trenddogs hjemmeside, og så måler man bare sin kat. Og efter hvad hun sagde, så kunne man bare få den byttet, hvis ikke størrelsen var korrekt.
Artos er ualmindeligt skøn! Og selvfølgelig skal han da have selen i blå!
Hvor er det en lækker sele! Tror jeg må have sådan en til Emma-musen der i princippet stadig gerne vil ud og afprøve den store verden på trods af sin fremskredne alder
Mine haaader bare at have sele på. Og moderigtige mærke-seler er ingen undtagelse :høhø:
Men jeg vil gerne have lidt ekstra hold i dem, når de skal transporteres, da jeg bruger en transporttaske.
Den sele er da perfekt til de øjne Meget smuk lille mis
[quote=pivnu;372760]Mine haaader bare at have sele på. Og moderigtige mærke-seler er ingen undtagelse :høhø:
Men jeg vil gerne have lidt ekstra hold i dem, når de skal transporteres, da jeg bruger en transporttaske.[/quote]
Flykra hadede også at have sele på…indtil jeg købte en med “diamanter” på…så var der ingen problemer :øhmm:
Mja, må indrømme at jeg ikke rigtig nænner at træne
Kattenes problem er, at de helst ikke vil røre på sig med sele på. Det var faktisk så slemt med Amira i starten, at hun blev totalt lam i forkroppen og kun kunne… vælte…
Men i transporttasken skal de jo alligevel ikke sådan røre på sig, så det plejer at gå.
Vores blev også mærkelige første gang de fik sele på - de så fulde ud - faldt og væltede rundt. Men vi lod dem have dem på lidt og de vænnede sig meget hurtigt til dem.
Hvis de får den på nu løber de rundt som de plejer
Og den sele ser edderdælme smart ud - sådan en skal jeg have fingre i, hvis vi flytter
Jeg har ladet mig fortælle at hundeseler ikke duer til katte da dimsen som sidder fra halsbåndet til den der går omkring maven er længere hos katte end til hunde. Jeg syntes også at det ser ud somom at selen sidder ret tæt på benet og kan derfor irritere mere når de bevæger sig med sele på.
Det er en hundesele, ja, og den er spændt helt ind om maven på begge katte, fordi at kattene jo, som du siger, er smallere.
Men den går fri i albuerne. Det er nemlig også en af mine prioriteter. Deena kunne i teorien godt mases ind i Amiras XS-sele, men så tager den hende netop i albuerne - hvorimod hendes S-sele så sidder det længere nede på skulderen og generelt er lidt længere i modellen, så albuen igen går fri.
Det jeg ser som fordelen ved selerne er, at de netop findes i så mange størrelser, at der er en reel chance for at finde een, der passer. Og hvis ikke man gør det indenfor dette mærke, så er det jo godt, at der findes en masse andre softselemærker - faktisk med endnu mindre størrelser end Amiras.
Selerne skaver som sagt ikke nogen steder på mine katte (modsat dem de havde før), og jeg tvivler godt nok stærkt på, at de vil kunne vriste sig fri (også modsat før, fordi jeg ikke kunne spænde selerne til, uden at de blev for ukomfortable for kattene).
Man skal naturligvis ikke købe lige præcis den sele, hvis ikke den passer ens kat!